• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Sitter och kollar på big brother och är alldeles förstummad över tjejen som är gravid i v.36! Hur tänker man då?!

• LillSnurr82

Samma här Rocket. Hur tänker hon och hur tänker dom?? Undrar om hon orkar och vill vara kvar när ungen kommit.. ?

• RocketQueen

Hur uppmärksamhetstörstig är man egentligen om man gör en sån sak? Jag är verkligen helt förbluffad, om de är ute efter att provocera så har de lyckats, jag är provocerad iaf :p

• MissFörstånd

V.25 (igår). Idag ska jag både till bm och sjukgymnasten. Det är det första besöket efter ultraljudet så jag hoppas det blir ett bra besök. Har en dem frågor och så kring förlossning och allt. Sjukgymnasten, ja jag vet inte riktigt varför jag ska dit.

I lördags tog vi en kort skotertur och gick och kikade lite på ett jippo här i kanske en kvart. Sen fick sambon köra mig till bilen gråtandes för jag hade så ont i ryggen. Grät och grät och det ville liksom aldrig sluta. Jag vill ju också vara med. Det gör bara så ont att inse att kroppen säger ifrån och inte orkar. Får se vad sjukgymnasten säger idag. Kanske borde boka en ny tid med läkaren för att bli sjukskriven trots allt.

• Sweet life

Hahaha en galen fråga...

Ni med foglossning, pallar ni med att sexa?

Jag och sambon har ett sug som inte är av denna värld. Men jag får så satans ont i fogarna efteråt. Det känns minst sagt som att nån sågat mitt bäcken mitt itu och står och gnider bitarna mot varandra. MEN jag kan inte låta bli! Jag måste få sex, annars blir jag galen, sur och tvär... Vilket I-lands problem!

• IdaElinLivia040611

Ny vecka igen Förvånad, tiden bara rusar fram. V 24 i morgon och bebis e helt vild.

Har varit på gymmet två dagar i rad. Fy f-a va skönt. 4 månader sen jag var där sist. Tog det ju självklart otroligt lugnt. Gjorde bara lite arm/rygg/axlar övningar med lätta vikter. Har ju fått restriktioner om att ta det lugnt men kunde inte hålla mig. Ska på UL på onsdag och kolla tappen. Om den fortfarande e sluten och 4 cm ska jag fråga om det e ok att aktivera sig lite. Tänkte gå 3-4 ggr i veckan och bara köra lätt lätt. 

Foglossningen e ett faktum som för så många andra här i tråden. Det e riktigt jäkligt mot slutet av dagen....och det e bara där fram jag känner. Som nån skrev, känns som att bli misshandlad med ett basboll trä....bläääää.

Tänkte lägga upp en ny magbild också.

MarieG81: Tråkigt att du känner dig så osynlig. Hoppas att det bara e en period för att ni har det mycket nu. Men hoppas din man lyssnar på dig. Man måste ju kunna prata och sätta sig in i hur den andra känner sig det är ju jätte viktigt, vad det än gäller. 

Det e lätt att ta åt sig och känna sig extra kännslig när man är gravid tycker jag. Har nog med alla hormoner att göra plus att man kanske inte känner sig lika het som vanligt när magen växer och vågen tickar uppåt.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Baby1112

Sweet life: har samma problem. Känns som att någon hamrat på blygdbenet med en hammare. Sexa på det och jag känner mig mer eller mindre misshandlad... Så tråkigt! :(

• zenoble

V.26 idag och har precis varit på bm besök.

Vikt: +7kg

HB: 117

SF: 24

Hjärtljud: 140

Allt såg fint ut. Fick också moderskapsintyg så nu ska jag skicka in ansökan för grav. Penning :) nästa besök om 4 veckor.

• lycka 4

Mina fogar pallar sexet rätt ok men därimot får jag riktiga sd efter sex

• lycka 4

Mannen min har tatt hem en jäkla massa tränings redskap till mig så jag ska väl försöka fixa med det när jag blir lite bättre. Tvingade mig upp fast jag mår skit blää. På ett sätt är det skönt att barnen är hos sin pappa denna vecka så jag kan göra som jag vill men det är ju såååå tyst här utan dom å jag blir sååå rastlös .

Känns som om våren verkligen är på g . Det droppar och solen skiner åå . Nä nu måste jag snyta min skinnflodda näsa