• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Havsjungfrun skrev 2012-02-19 09:16:52 följande:
    www.slv.se:Undvik skivat smörgåspålägg och kall färdigmat mot slutet av hållbarhetstiden. (listeria) Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami ? frys det i tre dygn innan du äter. (toxoplasma) Medvusten är ju varmrökt tillskillnad från salamin som är torkad.

Tack så jättemycket för utförlig info :). Visste inte att den var varmrökt så det är ju jättebra :).
  • JennieJ
    Elvis Mamma skrev 2012-02-19 07:16:00 följande:
    Någon som vet var man kan hitta en kort gravid jeanskjol i storlek XS/S? Har prövat HM's och POP's men dom är för stora tyvärr, tycker överlag att de är svårt att hitta mamma kläder i storlek XS/S. Har köpt två jeans från HM, både i minsta storlek å dom satt jätte bra på affären men efter att ha använt dom en halv dag så är dom alldeles för stora Lite trist men får trösta mig med att dom förhoppningsvis passar bra sen när magen blivit större kan ju köpa vanliga kläder i större storlek bara men just jeans och kjolar vill man ju gärna ha mudd över magen på

Beställde 2 jeans kjolar på Ellos fick då skicka tillbaka dom pga små i storlekarna och dom har i färgerna blå, vit och grå och kosta under 300 kr st! Snyggare i verkligheten var dom och lagom korta (hamna mitt på låren) kolla gärna där om du är intresserad
  • JennieJ
    Elvis Mamma skrev 2012-02-19 07:16:00 följande:
    Någon som vet var man kan hitta en kort gravid jeanskjol i storlek XS/S? Har prövat HM's och POP's men dom är för stora tyvärr, tycker överlag att de är svårt att hitta mamma kläder i storlek XS/S. Har köpt två jeans från HM, både i minsta storlek å dom satt jätte bra på affären men efter att ha använt dom en halv dag så är dom alldeles för stora Lite trist men får trösta mig med att dom förhoppningsvis passar bra sen när magen blivit större kan ju köpa vanliga kläder i större storlek bara men just jeans och kjolar vill man ju gärna ha mudd över magen på

Kollade Ellos sida och dessa kjolar finns som minst i stl 34
  • MarieG81

Idag är ingen bra dag :( Känner mej sååå deppig och trött. Vi ska ju sälja vårt hus och inför visningen finns det några saker som behöver göras innan. Det och jobbet upptar all vaken tid för min sambo, känner mej helt dissad. Det som är ännu värre är att jag nästan är avundsjuk på hans 6-åriga dotter som bor här varannan vecka. Det känns som att hon får all uppmärksamhet när hon är här och det är klart hon ska ha det. Men när jag inte får nån alls så känns det jättejobbigt. Idag åkte jag in till stan bara för att komma härifrån några timmar....vill inte ha det så här!! Hoppas verkligen bara att det är en dålig dag och inget mer. Detta borde ju vara den lyckligaste tiden i mitt liv men jag kan inte göra annat än att gråta. Försökte prata med honom tidigare men fick ingen vidare respons. Ska vi flytta så måste det göras saker och för att få löneförhöjning på jobbet måste han lägga ner lite mer tid där just nu. Tycker ändå att man borde få en puss när man kommer hem från jobbet, jag tycker inte det är så mycket begärt....eller?

Var bara tvungen att skriva av mej lite. Inget jag känner att jag vill ta med mina kompisar eller mamma, känns som om det bara blir en stor grej då. 

Hoppas på en bättre dag imon!!    

• Baby1112

MarieG: man får känna sådär och klaga. Det är bl.a. Därför tråden finns. ;) Men det finns alltid bra och dåliga dagar.

Vi är också inne i en period med mycket hus, liv och jobb. Har precis köpt hus, så det fixas en del. Min sambo jobbar mycket borta medan jag är mammaledig med vår 10 månader gamla dotter. På det har vi valt att ha stort kalas nu när min sambo fyller 30 samt så ska vi gifta oss i april. Kan säga att det är lite gnälligt här ibland då jag känner mig bortprioriterad.
    Men vi har löst det så att vi sätter av minst en halvtimme varje dag att prata och umgås oavsett vad vi har att göra och det måste inte vara samma tid varje dag. Ibland morgon ibland kväll. Det beror lite på...

Men det funkar! :) Det viktiga är nog att ni båda är medvetna om problemet och kan prata om det ihop. Sen kan man vara känslig och hormonell och allt möjligt, men det ändrar ju inte känslorna. Vad du än känner är det viktigt att din sambo lyssnar...

Hoppas det löser sig!

• Havsjungfrun

MarieG81: Kram från mig med
    Baby1112: Smart lösning! 

• lycka 4

Är dunder dålig , jag är verkligen aldrig sjuk men nu är jag helt däckad. Har legat hela dagen. Mannen står å lagar extra stark mat åt mig sötnosen. Lill tjejen gör volter å kullerbyttor konstant myyyys

• Dancia

Lycka4: stackare, men skönt att din man lagar god mat åt dig :).

Jisses vad mina fogar tagit stryk idag. Har storrensat på dotterns rum som är det största av de 3 sovrum vi har. När bebisen kommer har vi tänkt att sonen och dottern ska dela rum och vi valde att flytta in honom till henne nu för att de ska hinna vänja sig och för att vi ska veta lite vad vi behöver köpa för möbler och förvaringslösning på bästa sätt. Nu kan vi också i lugn och ro göra iordning till bebisen i sonens gamla rum.

Barnen tyckte det var superspännande och längtade efter att gå och lägga sig :). När vi sagt godnatt skrattade de för fullt och viskade lite med varandra efter att vi stängt dörren. Nu har de somnat och de kommer nog tycka det är jättespännande att vakna i samma rum imorgon :).

• Elvis Mamma

Tack för alla tips om kjol, ska genast kolla upp det Någonstans borde de finns att få tag i tycker man