• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Då har man tillbringat en natt på sjukhus igen. Fick åka in igår eftermiddag då ja hade täta sd o värk i ryggen. Under natten o nu på morgonen känns de mycket bättre så ja hoppas på att få åka hem igen. Kommer nog vara såhär nu resten av grav in o ut från sjukhuset. Hoppas bara att bebisen stannar iaf tio v till!

• gammelmamma
    fyrklöver81 skrev 2012-02-18 08:49:57 följande:
    Snart tar jag en välförtjänt paus och åker och backpackar i Malaysia i 5 veckor med bebis i mage och två åring på ryggen =)
    Ska bli spännande och underbart med varmt väder!!!! 

Shit vad härligt och häftigt, ha det riktigt bra:)
  • Dancia
    PIO skrev 2012-02-18 09:49:52 följande:
    Då har man tillbringat en natt på sjukhus igen. Fick åka in igår eftermiddag då ja hade täta sd o värk i ryggen. Under natten o nu på morgonen känns de mycket bättre så ja hoppas på att få åka hem igen. Kommer nog vara såhär nu resten av grav in o ut från sjukhuset. Hoppas bara att bebisen stannar iaf tio v till!

Oj, vad jobbigt :(. Håller tummar och tår att den vill stanna flera veckor till.
  • Havsjungfrun
    Usch då! Håller tummarna för många veckor till!
  • JennieJ

Fy vad jobbigt!! Men hoppas de lugnat ner sig och att tappen är opåverkad?
  • PIO

Tappen va opåverkad och nu e ja hemma igen. Även om man blir rädd så är det så skönt att det ger med sej o att bebisen verkar vilja stanna kvar i magen :)
    Nu e de soffan som gäller några veckor till. Skönt iaf att ja får åka på kontroll varje tisdag. Men som ja skrev tidigare så kommer ja säkert få åka in o ut pga av täta sammandragningar men de e bara o hoppas på det bästa :)

• JennieJ
    PIO skrev 2012-02-18 14:02:14 följande:
    Tappen va opåverkad och nu e ja hemma igen. Även om man blir rädd så är det så skönt att det ger med sej o att bebisen verkar vilja stanna kvar i magen :) Nu e de soffan som gäller några veckor till. Skönt iaf att ja får åka på kontroll varje tisdag. Men som ja skrev tidigare så kommer ja säkert få åka in o ut pga av täta sammandragningar men de e bara o hoppas på det bästa :)

Håller tummar å tår för dig och bebisen! Skönt att höra att tappen var opåverkad :)
  • PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-02-18 14:02:14 följande:
    Tappen va opåverkad och nu e ja hemma igen. Även om man blir rädd så är det så skönt att det ger med sej o att bebisen verkar vilja stanna kvar i magen :)
    Nu e de soffan som gäller några veckor till. Skönt iaf att ja får åka på kontroll varje tisdag. Men som ja skrev tidigare så kommer ja säkert få åka in o ut pga av täta sammandragningar men de e bara o hoppas på det bästa :)
    Vad jobbigt för dig/er! Men skönt att det verkar vara under kontroll och att sjukvården håller koll på er! Hoppas du får vänta ytterligare x antal veckor på att få träffa bebisen!

Tiden går rätt fort på nåt sätt, fast långsamt på ett annat...är i alla fall redan i vecka 25 (24+0) idag
  • RocketQueen

PIO: hur mycket SD har du haft när du åker in? Har det börjat med lite mildare som sen blivit värre eller har det varit likadant hela tiden? Fy vad läskigt iaf... Hoppas bebisen trivs bra nog för att stanna kvar där inne!

• PIO

När ja åkte in igår hade ja haft sd var tionde min i en timme plus att ja hade världens värk i ryggen. Men läkarna har sagt till mej att åka in bär ja får så eftersom ja födde min son för
    tidigt o de inte vet varför så vill de vara extra uppmärksamma. Hade sd var tionde min ungefär i tre timmar igår men då va ja ju redan på sjukhuset sen blev de glesare o idag har ja bara haft ett fåtal.