• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Minimor78

Är det bara jag som inte riktigt kommit in i att tänka på att det snart finns en bebis till?
    Jag är i v 23 nu & har två barn sedan innan. Jag har inte förberett någonting!
    Har ingen vagn, har inte köpt någonting, inte planerat FL...
    Bebisen behöver dessutom ett rum. Det planerade rummet behöver renoveras, men det är ju inte heller ens påbörjat.

Hjälp, vart ska jag börja??

• JennieJ

Angående sex så lever inte den lusten alls! Haft ett par misslyckade försök sedan pluset men pga värk å annat har de fått avbrytas! Idag är jag inte mycket för kramar å pussar heller utan tycker de bara är jobbigt med klängandet! Nu är de så oxå efter alla infektioner å sd att jag vill inte ens försöka för är så rädd att sätta igång något så han den desperata får glatt vänta tills jag minst passerat vecka 30 innan de blir dopp i grytan! Vanliga fall kan jag inte få nog av sex men nu är de rena Sahara öknen

• IdaElinLivia040611

Ja sex vill man ha men här har vi också sexförbud. fast måste ju säga att vi varit lite dåliga på att hålla det Tungan ute, vi har en gång i veckan, klarar oss inte utan, men det är för att allt har sett bra ut. Skulle aldrig haft det annars. Känner inte av foglossningen så mycket under sex. Otroligt vilken ökad lust man kan få under graviditeten. Var likadant senast. men vi löser det på lite olika sätt Flört, kan säga att mannen e i himmel riket just nu med allt oralsex han får....;) (och jag såklart)....Tungan ute

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Dancia
    Nangijala skrev 2012-02-20 09:52:11 följande:
    Har en liten fråga ang. sgi och fp.. Spelar det någon roll hur långt vikariatet är? Jag har nu ett vik som pågår från 16 jan till sista aug. Kan jag få högre fp om viket förlängs till sista december? Har nämligen inte skrivit på papper ännu och funderar på om jag ska fråga chefen eller inte om hon kan förlänga!

Ja om vikariatet är på minst 260 dagar så höjs din SGI enligt den lönen. Är vikariatet på mindre än det så höjs det inte, därför har det rätt stor betydelse om det kan förlängas till december, då är det klappat och klart :). Så fråga om förlägning. Håller tummarna för att du får det :).
  • Dancia
    Dancia skrev 2012-02-20 11:16:07 följande:
    Ja om vikariatet är på minst 260 dagar så höjs din SGI enligt den lönen. Är vikariatet på mindre än det så höjs det inte, därför har det rätt stor betydelse om det kan förlängas till december, då är det klappat och klart :). Så fråga om förlägning. Håller tummarna för att du får det :).

Hmm...hoppas inte jag sade fel nu. Det är antingen 260 dagar eller 280, kommer inte riktigt ihåg.
  • Nangijala
    Dancia skrev 2012-02-20 11:19:25 följande:
    Hmm...hoppas inte jag sade fel nu. Det är antingen 260 dagar eller 280, kommer inte riktigt ihåg.
    Då ska jag fråga henne om förlängning!  :) Hoppas hon är medmänsklig!
  • gammelmamma

vi har inte heller förberett så mycket. Har ju  endel grejer kvar efter 2,5 åringen och det andra ordnar sig, de små liven behöver ju inte så mycket och det är ganska länge kvar. Jag har typ 3,5 månad kvar.

• IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-02-20 12:56:22 följande:
    vi har inte heller förberett så mycket. Har ju  endel grejer kvar efter 2,5 åringen och det andra ordnar sig, de små liven behöver ju inte så mycket och det är ganska länge kvar. Jag har typ 3,5 månad kvar.
    Känner lite samma, allt måste ju inte vara på plats nu. Men vagn och babyskydd e skönt att ha  fixat. Och en säng lite längre fram, även om man samsover mycket i början så gillar jag att lägga ner i säng redan från början och skapa bra rutiner. Ett måste nu med fjärde och när det bara blir 12 mån emellan. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • RocketQueen

Vi har fixat i stort sett allt. Vi har köpt precis allt man kan tänkas behöva utom möjligtvis blöjor Och skötväska, men det kommer Men vi är riktiga kontrollfreaks som tycker om att ha allting förberett. Mannen min är dessutom helt övertygad om att bebisen kommer tidigare så han vill ha allt klart. Självklart kommer jag ju att gå över tiden bara för det Det enda vi ska göra är renovera rummet som bebisen ska få men det gör vi om en månad när mina föräldrar kommer på besök. Sen ska allt ställas i ordning.

• gammelmamma

Kul att alla är så olika. När jag var ung var jag ett riktigt kontrollfreak men det har jag varit tvungen att släpa lite på. Vi har så mycket i vår familj som inte är klart och som vi inte kan skynda på så det är bara att vänta och se