• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Vi har ett flicknamn som vi gillar jätte mycket. Noomi. O enligt ul så är de ju en flicka men vi har melwin o charlie om de skulle vara en pojke. Man kan ju inte vara helt säker :)

• LillSnurr82

Blir det en pojke blir det Nils och en flicka blir det Märta. Stora syster heter Agnes.

• stjärnfrukt
    Hej! Igår gick jag en mil i härligt solsken + en cykeltur med Nova på em. Tänk att man kan få så mkt energi av lite vårkänslor :) Idag han jag precis komma hem från en powerwalk på morgonen innan det börjar regna en massa.

Uddabus: Vi har nog bestämt oss för pojknamnet Neo. Dels är det ett av de få namn som vi kan komma överens om, och sedan tycker vi att det är så fint, hade det som förslag när vi väntade Nova om hon hade blivit en pojke. Sen tycker jag att Nova & Neo klingar fint ihop :)

Polarlantis: Jag har tecknat gratis grav.försäkring hos trygghansa, för där har vi barnförsäkringen för Nova.

Fick avslag om csn idag pga det fattas 0.5hp :(
    Ska överklaga & skicka in moderskapsintyg, tror ni det finns någon chans att  det går igenom?
    Är såå besviken på mig själv, för jag mådde så himla dåligt de första månaderna men kämpade som fan för att klara poäng & kurser och så misslyckades jag ändå :( 
  • ja88

Här är vi nog överens om Emanuel som det verkar. Det var mitt förslag som jag sugit på ett tag och sambon gillade det direkt. Tycker också det funkar bra ihop med Adrian som storebror heter. Skulle det bli en överraskningsflicka så får vi se då!

• Polarlantis

Vi har på pojklistan Noah och ev Noel och sambon vill ha Emmalinn på tjejnamn men det är jag inte lika förtjust i. Tuva finns dock med...men vi måste börja tänka lite mer aktivt!

• snuppis

På ul såg de ut som en tjej men man vet ju aldrig om de stämmer. jag har några favvo namn, sambon vill inte prata om namn han ville se bebbe först. killnamn är svårare och jag har fokuserat på tjejnamn eftersom de såg ut som en tösa

men jag gillar Nora Isabelle Julia Agnes och Klara sonen heter Leo    

• IdaElinLivia040611

Var på UL kontroll idag, och nu var tappen 3,5 mm vilket var bra men den hade börjat luckra upp sig lite närmast bebis. Överläkaren som gjorde kollen sa att jag inte skulle oroa mig, det gick inte att dra några slutsatser om det han såg. Min BM sa att jag ska ligga och vila hela dagarna och göra så lite som möjligt för att avlasta tappen. Bricanyl tabletter morgon och kväll också.

Men vila kan tappen sluta sig helt igen så det hoppas jag på. Jag har ju varit väldigt aktiv denna helg så det kanske var därför. Ny koll varannan vecka fram till v 32. Och hon trodde inte att  det blir nån fullgången grav. Hon sa att jag skulle förbereda mig på en april/maj bebis...Tungan ute då hon gissade att jag skulle komma max till v 34......

Så nu e man lagom nervös tills man klarat 28 veckor. Det e som en safe gräns för att bebis ska klara att födas och bli fullt friska. Min tjej klarade sig ju helt och hon föddes i v 25 men nu e det en kille och dom e lite svagare.

Kniper på soffan och hoppas att 6 v går ruskigt snabbt... 

Pio: va skönt att allt såg bra ut.......{#emotions_dlg.flower} 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Zvartaliljan

Vi har några namn men favoriternaär Liliana eller Emilio. Storasyskon heter Maia o Mateo. Jag ska på kontroll av tappen den 26mars...de ville inte göra någon tidigare för de ville inte oroa mig i onödan?!? Som att ovissheten inte oroar mig liksom...

• gammelmamma

Vi har nästan inte pratat om namn, just  nu känner jag mig väldigt långt efter alla andra. Vi har inte ordnat nåt och inga namn:) Hm får se om energin kommer snart. Det är ganska mycket just nu känner jag. På dagarna gör jag inget men när mannen kommer hem finns det inte mycket tid kvar. Han får ju sköta om allt härhemma och de stora barnen tar ju sin tid, aktiviteter, provläsning, umgänge, övningskörning, jobbsökande mm. Min äldsta dotter som fick förlösas med urakut kejsarsnitt har varit dålig igen så mycket energi går åt till att vara ledsen och orolig. Men men bra att tiden går fort det andra löser sig. Ska till bm på fredag, då ska jag prata lite om värken, förlossningen och om föräldrakurs mm. Ser fram emot det.

Jag ska även prata lite med henne om mina fosterrörelser. Jag tycker inte att dete känns som vanligt:( 

• snuppis
    gammelmamma skrev 2012-02-22 13:42:50 följande:
    Vi har nästan inte pratat om namn, just  nu känner jag mig väldigt långt efter alla andra. Vi har inte ordnat nåt och inga namn:) Hm får se om energin kommer snart. Det är ganska mycket just nu känner jag. På dagarna gör jag inget men när mannen kommer hem finns det inte mycket tid kvar. Han får ju sköta om allt härhemma och de stora barnen tar ju sin tid, aktiviteter, provläsning, umgänge, övningskörning, jobbsökande mm. Min äldsta dotter som fick förlösas med urakut kejsarsnitt har varit dålig igen så mycket energi går åt till att vara ledsen och orolig. Men men bra att tiden går fort det andra löser sig. Ska till bm på fredag, då ska jag prata lite om värken, förlossningen och om föräldrakurs mm. Ser fram emot det.

Jag ska även prata lite med henne om mina fosterrörelser. Jag tycker inte att dete känns som vanligt:( 

ha ingen brådska med namn =) ni ser vem de är när den kommer =) sonen va nog 5 dagar när vi kom på. då hade personalen på vårdavd börjat pika oss he he (vi låg inne extra när han föddes)