• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Nu ringde jag till mvc igen o fick en ny tid till spec läkaren för gravida...

Han som sa att jag skulle höra av mig om det blev sämre med min foglossning...

O även berättade att jag behöver krycka...

• MissFörstånd

Uddabus - skönt att du fått hostmedicin!! Hoppas du blir frisk nu! Jag har kryckor härhemma men jag använder de inte så ofta för jag tycker det är lite pinsamt. Känns som att folk tittar på mig och tänker: graviditet är ingen sjukdom! Ska till läkaren på mvc på torsdag och nu vill jag faktiskt bli sjukskriven, min kropp orkar inte mer. Det blev som jag trodde, jag har kört på så länge att nu skiter jag i allt!!!

• LillaGrynet

Nu har vi varit på Barnmorskegruppen i GBG på köns-UL och vi väntar en liten TJEJ.. Lyckan är total!!!!!

• JennieJ
    LillaGrynet skrev 2012-02-27 13:57:41 följande:
    Nu har vi varit på Barnmorskegruppen i GBG på köns-UL och vi väntar en liten TJEJ.. Lyckan är total!!!!!

Grattis vad kul :))
  • Sweet life

Så har vi fastnat i "hur ska vi få plats alla fem i bilen" problemet!!!

Kan nån med fler barn hjälpa mig och tänka lite?

Vi har en 13 åring, en 4 åring i  bältesstol och så ska bebis in. Vi har en Be Safe Izi Sleep till bebben och trepunktsbälten i hela baksätet.

Som jag ser det finns tre alternativ. Vi vill inte trycka in den långa 13åringen i mitten då det blir bökigt för henne.

Så:

1. Bebben i mitten, 4 åring på passagerarsidan bak och 13 åring på andra sidan.
    2. Bebben på passagerarsidan bak, fyraåringen i mitten och 13 åringen på andra sidan.
    3. Bebben fram, fyraåringen i mitten och två platser på vardera sida för 13 åring och den vuxne som inte kör...

Vad tycker ni verkar bäst?

• Zvartaliljan
    Sweet life skrev 2012-02-27 15:36:50 följande:
    Så har vi fastnat i "hur ska vi få plats alla fem i bilen" problemet!!! Kan nån med fler barn hjälpa mig och tänka lite? Vi har en 13 åring, en 4 åring i  bältesstol och så ska bebis in. Vi har en Be Safe Izi Sleep till bebben och trepunktsbälten i hela baksätet. Som jag ser det finns tre alternativ. Vi vill inte trycka in den långa 13åringen i mitten då det blir bökigt för henne. Så: 1. Bebben i mitten, 4 åring på passagerarsidan bak och 13 åring på andra sidan. 2. Bebben på passagerarsidan bak, fyraåringen i mitten och 13 åringen på andra sidan. 3. Bebben fram, fyraåringen i mitten och två platser på vardera sida för 13 åring och den vuxne som inte kör... Vad tycker ni verkar bäst?

Säkraste platsen i en bil är mitten bak så tycker absolut att den minsta ska sitta där. Sen storasyskonen på varsin sida alt. Vuxen bredvid och 13-åringen fram.
  • LillSnurr82

Mitten bak är väl inte säkrast ?? Läste om det i går och då läste jag höger bak är säkrast alltså bakom passagerare sätet eller fram om det inte är airbag inkopplat så klart.

• Zvartaliljan
    LillSnurr82 skrev 2012-02-27 16:39:29 följande:
    Mitten bak är väl inte säkrast ?? Läste om det i går och då läste jag höger bak är säkrast alltså bakom passagerare sätet eller fram om det inte är airbag inkopplat så klart.

Enligt NTF är den generella regeln mitten bak = säkrast men det beror ju på så många olika faktorer, men ser man på statistiken för de vanligaste olyckorna så är det den platsen som är säkrast. Var läste du? www.ntf.se/konsument/fraga1424.asp