• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Hm, då ska jag fråga min sambo. Han är oxå brandman, han har inget sagt om det så dom glömde kanske att lära han.. Haha!

• Dancia
    LillSnurr82 skrev 2012-02-27 22:58:36 följande:
    Hm, då ska jag fråga min sambo. Han är oxå brandman, han har inget sagt om det så dom glömde kanske att lära han.. Haha!

Haha, nej jag tror ju inte att de glömmer att lära ut sånt ;). Däremot kan ju utbildningar se lite olika ut och speciellt beroende på när utbildningen varit :). Kunskap och statistik ändras ju helatiden :). Men jag tycker som sagt att just mittenplatsen är ganska given även om man bortser från rekommendationerna och vad min man fått lära sig om man tänker logiskt. :).
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-02-27 23:35:15 följande:
    Översikt kan man ha med hjälp av bra spegel idag...

Funkar det om bebisen sitter bakom föraren? (Vilket hade blivit bebisens plats om det inte blir fram). Hade ju kanske varit värt att prova. Finns nog dock en risk att mellandotterns stol som står i mitten kan skymma spegeln.
  • PIO

Gaaaah!!! Gick o la mej 20.30 för att ha va så trött. Har inte somnat än!! Blir tokig snart! Hittar ingen bekväm sovställning o bebisen lever rövare i magen på mej.

Ang disskutionen om vart man ska placera bebisen i bilen så undrar ja lite: vi har en femåring som sitter i en sån där bilstol för de större barnen o han sitter just nu bakom passagerar sätet. Sen när bebisen kommer ska man placera femåringen lr bebisen i mitten?? Vår femåring har sen han var liten bebis suttit bakom passagerarsätet.

• Uddabus

Ja du vrider ju till spegeln så du ser bebisen i backspegeln...

O jag anser att man sätter barnen o bilstolarna som det passar..,

• lycka 4

Godmorgon alla söta mammor !
    Idag fyller min lilla prins 4 år så nu ska vi gå å sjunga =)

• Zvartaliljan
    PIO skrev 2012-02-28 00:06:54 följande:
    Gaaaah!!! Gick o la mej 20.30 för att ha va så trött. Har inte somnat än!! Blir tokig snart! Hittar ingen bekväm sovställning o bebisen lever rövare i magen på mej. Ang disskutionen om vart man ska placera bebisen i bilen så undrar ja lite: vi har en femåring som sitter i en sån där bilstol för de större barnen o han sitter just nu bakom passagerar sätet. Sen när bebisen kommer ska man placera femåringen lr bebisen i mitten?? Vår femåring har sen han var liten bebis suttit bakom passagerarsätet.

Han sitter framåtvänd eller? Absolut inte i mitten säger jag då! Det är ju en bakåtvänd stol som är säkrast där, en framåtvänd ger ju helt andra förutsättningar, vid en krock finns ju absolut inget skydd för allt glas från framrutan då. Bättre du placerar bebisen i mitten o storebror höger bak. Iaf vad jag tror men kolla NTF s hemsida, där står det säkert.
  • Zvartaliljan
    LillSnurr82 skrev 2012-02-27 22:58:36 följande:

Vart bor ni? Det kan säkert spela in jättemycket. Här på landet är krock med vilt eller halkolyckor (typ kör in i ett träd) vanligast. Medan i större städer kanske sidokollisioner o krock bakifrån är vanligast o då är det ju olika förutsättningar för vart som är säkraste platsen i bilen.
  • Ensortsmamma

Nu blir jag tokig på alla dessa sammandragningar, de kommer för minsta lilla. En del av dom gör riktigt ont, jag kanske skulle ta och slå Mvc en pling idag?