• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ensortsmamma

Ringde Mvc och de ville att jag skulle ringa förlossningen, så nu sitter vi i bilen påväg dit och jag lipar som en tok! Vill inte dit igen, har fortfarande för färska minnen! Jag vet precis vad de gör när jag kommer dit så de är jag inte orolig över. De är bara känslan att behöva gå innanför de dörrarna igen, ge mig styrka någon!

• lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-28 09:29:55 följande:
    Ja verkligen Glad.
    Det här e verkligen sista graviditeten, fattar inte hur mammorna i Familjen Annorlunda har orkat bära på så många barn, otroligt. Min kropp verkar inte palla mycket mer än det här. 
    Haha ja jag håller med dig 4 barn ( + ett bonus ) känns nästan som familjen annurlunda ibland haha
  • MissFörstånd

Ensortsmamma - massa styrkekramar till dig! Kanske är bra för dig att komma dit nu ändå innan det är dags på allvar, du måste försöka bearbeta det som hänt på förlossningen annars blir din kommande förlossning mest negativ tror jag. Lycka till, de vet vad de gör! Kram!!

• Dancia
    LillSnurr82 skrev 2012-02-28 08:23:51 följande:
    Brandmans utbildningen görs bara på 2 ställen i Sverige. Min sambo gjorde sin 3-åriga utbildning uppe i Kramfors. Sen finns det en skola till som jag nu inte minns vart den ligger.

Ja jag sätter med barnen där det passar oss. De gånger jag vart med om krock så är det att bil kör in i förarsidan (typ när man kör ut från korsning osv) , alltså sätter jag mina barn på vänster sida, sen mitten. Fram går inte i vår bil då airbag inte ens går att koppla ut på verkstad :/

Ensortsmamma skrev 2012-02-28 09:40:32 följande:
    Ringde Mvc och de ville att jag skulle ringa förlossningen, så nu sitter vi i bilen påväg dit och jag lipar som en tok! Vill inte dit igen, har fortfarande för färska minnen! Jag vet precis vad de gör när jag kommer dit så de är jag inte orolig över. De är bara känslan att behöva gå innanför de dörrarna igen, ge mig styrka någon!

Jag förstår att det känns jättejobbigt :(. Men försök tänka på att din lilla bebis i magen lever och du ska bara in på en kontroll. Det är väldigt vanligt med sd, speciellt när man är omföderska. Kanske kan du ha åkt på en urinvägsinfektion och det kommer de kolla på förlossningen. Du kommer nog få ligga med ctg en stund också och då kommer ni få höra hjärtljuden, vilket också är en skillnad från förra gången. Skickar styrkekramar för jag förstår verkligen att det blir väldigt många jobbiga känslor när ni kommer in där <3
  • Dancia

Lillsnurr: min text kom inte med i förra inlägget :). Ok, min man gjorde sin utbildning i Revinge.

• PojkarnasMamma85

Känslorna bara snurrar runt nu de senaste dagarna, känns som de allt som oftast ligger på ytan :-/ Känner mig något mer nedstämd idag...sonen hade en dålig morgon och grät efter mig när jag lämnade honom på förskolan

Sen har jag börjat tveka om namnvalet...är Harry verkligen ett bra namn? Passar det med Oscar? Eller finns det några andra namn som passar bättre? Det ska ju vara ett namn som känns okej i alla åldrar.

• LillSnurr82

Dancia : ok! Min sambo har ju bara vart klar brandman i 2 år. Vill minnas att de stängde av några brandmans utbildningar under tiden han utbilda sig. Vet i alla fall att nu finns det bara två kvar. Fråga han nu på morgonen och han sa att det kanske är mitten som är säkraste platsen men att det hade han svårt att tro, inget dom lärt sig under utbildningen. (som han i alla fall mindes) Han visste därimot att säkrare platsen i en buss är längst bak på vänster sida. Även att säkraste platsen i bil är svårt att säga eftersom det beror på HUR man krockar!

Så min slutsats är att vi fortsätter ha bil stolarna där det är smidigast. Sen att vi försöker undvika att krocka helt enkelt :D

• Nangijala

ringde sjukupplysningen och de ville att jag skulle ringa min vct, så det gjorde jag men de hade inga tider idag utan jag skulle ringa kl 08 imorgon istället, men då jobbar jag.. hade varit skönt att få det kollat idag innan jag börjar jobba! Kan väl inte ringa förlossningen för det? Har haft massor med sd de senaste dagarna men inte idag!

• LillSnurr82

Förlossningen kan man väl ringa från vecka 22??