Ensortsmamma skrev 2012-02-28 17:51:55 följande:
Tack för det fina stöder ni ger mig allihopa! Jag vet att alla kommer att känna en sån fantastisk lycka när väl ens barn kommer till världen, men för oss som förlorat ett barn innan så tror jag att den lyckan kommer att vara helt obeskrivlig. Man tar verkligen ingenting föregivet längre, ingenting! Jag blir lika chockad varje gång som jag hör eller ser bebis hjärta slå. Tror att de är sambons tankar med, för efter varje gång så får han ett sånt där fint leende så tittar han på mig och säger
-den lever
Inte för att det är samma sak men min äldsta dotter födde barn för två veckor sedan. Hon blev jättedålig och förlöstes med urakut kejsarsnitt, allt gick bra och både hon och flickan mår bra i dag:) Hon sa till mig härom dagen att hon gärna hade sett att dom fick in brickan med mackor och flagga. Något som alla vi som det har gått bra för borde tänka lite på när vi berättar våra förlossningsberättelser. Jag menar inte att man inte ska få glädjas men kanske tänka sig för vilka man pratar med när man berättar om den underbara känslan att få upp bebisen på magen och de goda mackorna.
Jag tänker mycket på er som det inte har gått bra för och förstår er oro, denna gången kommer det gå jättebra ska du se.