• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-02-28 17:51:55 följande:
    Tack för det fina stöder ni ger mig allihopa! Jag vet att alla kommer att känna en sån fantastisk lycka när väl ens barn kommer till världen, men för oss som förlorat ett barn innan så tror jag att den lyckan kommer att vara helt obeskrivlig. Man tar verkligen ingenting föregivet längre, ingenting! Jag blir lika chockad varje gång som jag hör eller ser bebis hjärta slå. Tror att de är sambons tankar med, för efter varje gång så får han ett sånt där fint leende så tittar han på mig och säger
    -den lever

Inte för att det är samma sak men min äldsta dotter födde barn för två veckor sedan.  Hon blev jättedålig och förlöstes med urakut kejsarsnitt, allt gick bra och både hon och flickan mår bra i dag:) Hon sa till mig härom dagen att hon gärna hade sett att dom fick in brickan med mackor och flagga. Något som alla vi som det har gått bra för borde tänka lite på när vi berättar våra förlossningsberättelser. Jag menar inte att man inte ska få glädjas men kanske tänka sig för vilka man pratar med när man berättar om den underbara känslan att få upp bebisen på magen och de goda mackorna.

Jag tänker mycket på er som det inte har gått bra för och förstår er oro, denna gången kommer det gå jättebra ska du se.  
  • Hemmamorsan
    Ensortsmamma skrev 2012-02-28 15:03:56 följande:
    Nu har vi kommit hem ifrån förlossningen. Det gick bra men de va sjuk jobbigt att vara där, alla besöksrummen va upptagna och hon som visa oss vägen va på vippen att leda in oss i de rummet som vi var i sist, men då sa Sambon stop. Så efter lite tårar så kunde de börja undersöka mig. Allt såg bra ut och tappen va opåverkad. (skönt) Hon sa att med tanke på att jag är omföderska och hade så mycket sammandragningar förra gången med så var de inte alls konstigt art jag hade så mycket Sd nu med. Dock ska de inte göra ont. Så blir de värre måste jag höra av mig igen. Skönt att vart där, skönt att den lever, skönt att allt var normalt. Tusen tack för alla fina kommentarer, de hjälpte mig mycket! Jag gjorde som ni sa och försökte att fokusera på detta barnet.
    Såg återigen ett par som precis blivit lyckliga föräldrar, och bredvid dem stod champagnen och... Flaggan. De kom en tår till men sambon (som sett de samma som mina ögon gjort) la armen om mig och sa att nästa gång är de vår tur.
    Förstår inte varför jag har fastnat så för flaggan, men de va väl just för att vi inte fick någon..
    Underbart att all gått bra. Blev alldeles rörd när jag läste ditt inlägg. Massor av styrkekramar till er. Som sagt nästa gång är det er tur.
  • Lina007

Vad roligt att höra att det gick så bra som det kunde på förlossningen idag, Ensortsmamma!

Själv ligger jag nu och ska påbörja nya numret av "Vi föräldrar" efter att ha gått igenom nya H&M-katalogen, papperna om SGIn tidigare ikväll och velat proppa i mig all choklad i hela världen efter att jag i em fick reda på att jag, och två andra, troligen kommer att varslas till den 15/3. "Troligen" för att vi i morgon får reda på om provanställningenp avbrott endast gäller kunden vi jobbar för just nu eller vår arbetsgivare också.

Vi är anställda av ett bemanningsföretag och jobbar åt ett försäkringsbolag som från och med den 15/3 har tagit in/utbildat mer extrapersonal, och då får vi som jobbar heltid kliva åt sidan då prognoserna (samtalsvolymen) är mer lämpad för att ha extrapersonal.

Det är något vi har haft i åtanke ända sen vi började men ändå blev man tagen på sängen i eftermiddags när man fick beskedet...

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Baby1112

Vad bra att det gick bra, Ensortsmamma! :)

Tror flaggan är en symbol för många, inget konstigt alls med det! Den symboliserar ju just i det här fallet lycka, att allt gick bra. Att man numera är mamma och pappa...

Så visst är det en speciell flagga! :)

Ni får den i juni!!! :)

Sådär ja
  • Nangijala

Fick tag i min BM tillslut och hon rådde mig att åka upp till förlossningen, så det gjorde jag. De har skickat min urin på odling så får vi se.. gjorde ett vul och ett vanligt ul, fick reda på att moderkakan ligger för livmodernmunnen :( Ska på ett nytt ul i v 32 för en bedömning om ev kejsarsnitt.. Vill verkligen inte ha ett snitt :( Hoppas att det växer upp!

• JennieJ

God morgon tjejer :) idag blir de fullt ös genom Gbg. Först till fungera för akupunktur för mina foglossningar fram och direkt efter de till Emmakliniken för 3D/4D ultraljud *jippi* Gud vad jag längtat efter denna dag :))) ha de gott alla

• Lina007
    JennieJ skrev 2012-02-29 06:59:49 följande:
    God morgon tjejer :) idag blir de fullt ös genom Gbg. Först till fungera för akupunktur för mina foglossningar fram och direkt efter de till Emmakliniken för 3D/4D ultraljud *jippi* Gud vad jag längtat efter denna dag :))) ha de gott alla

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • lycka 4
    JennieJ skrev 2012-02-29 06:59:49 följande:
    Ja jag hittade min skiva från tittut härom dagen å fan va coolt det är =)
  • lycka 4
    Nangijala skrev 2012-02-28 22:36:06 följande:
    Fick tag i min BM tillslut och hon rådde mig att åka upp till förlossningen, så det gjorde jag. De har skickat min urin på odling så får vi se.. gjorde ett vul och ett vanligt ul, fick reda på att moderkakan ligger för livmodernmunnen :( Ska på ett nytt ul i v 32 för en bedömning om ev kejsarsnitt.. Vill verkligen inte ha ett snitt :( Hoppas att det växer upp!
    Va bra att dom gjorde en odling så du kan få behandling om det är nått !

Lider med dig ang snittet =( Vet själv hur det är när man inte vill, se på mig jag sover mig igenom mina snitt för det är något som gör mig totalt livrädd. Man kan säga att det är bakvänd förlossnings rädsla .
    Håller tummarna för att det har vuxit upp
  • JennieJ
    lycka 4 skrev 2012-02-29 07:02:47 följande:
    Ja jag hittade min skiva från tittut härom dagen å fan va coolt det är =)

Mysigt ;) ska oxå få allt på dvd film och ska bli kul att i eftermiddag visa detta för barnen här hemma och sen vänner å släkt