• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    Nangijala skrev 2012-02-28 22:36:06 följande:
    Fick tag i min BM tillslut och hon rådde mig att åka upp till förlossningen, så det gjorde jag. De har skickat min urin på odling så får vi se.. gjorde ett vul och ett vanligt ul, fick reda på att moderkakan ligger för livmodernmunnen :( Ska på ett nytt ul i v 32 för en bedömning om ev kejsarsnitt.. Vill verkligen inte ha ett snitt :( Hoppas att det växer upp!

Samma här då moderkakan låg i direkt på livmodernunnen och jag hoppas för oss båda att de flyttar uppåt så vi slipper snitt! Har ca 4 veckor kvar till jag får besked!
  • Uddabus

Alltså vad är detta... Feber på g igen... 1,5 dagar feberfritt fick jag... Nu är den på 38.1 igen... Tur jag ska till läkaren idag igen... O imorgon spec läkaren för gravida...

• gammelmamma
    Uddabus skrev 2012-02-29 09:22:46 följande:
    Alltså vad är detta... Feber på g igen... 1,5 dagar feberfritt fick jag... Nu är den på 38.1 igen... Tur jag ska till läkaren idag igen... O imorgon spec läkaren för gravida...

Men stackare, jag har nästan aldrig feber. Får jag det så blir jag dösjuk. Krya på dig, det räcker ju liksom med att vara gravid 
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2012-02-29 09:22:46 följande:
    Mmmm, enligt vår husläkare är det tydligen årets flunsa.. Sambon var sjuk till och från i tre veckor.. Feberfri nån dag och sen var det skyhög feber igen. Han är ännu inte helt pigg, matt och trött men det är tydligen bara heeeeelt normalt efter en influensa. Så kan det vara i 4-6 veckor enligt vår läkare. Man blir ju galen!!

Hoppas dem hittar nån bakterie och kan ge dig antibiotika så du slipper denna här skiten..
  • PojkarnasMamma85
    Ensortsmamma: Jag håller med vad övriga redan sagt! Ville bara visa mitt stöd också!

Angående flaggan så förstår jag dig absolut, även om jag inte varit i din situation. Själv låg jag på operation och uppvak när brickan med smörgåsarna och flaggan kom in, så jag såg heller aldrig skymten av den. Jag är väldigt tacksam över att jag fick en frisk liten pojke, men såna där småsaker har stor betydelse ändå.

Förra gången gick inget som jag hade tänkt och det ställde till svåra problem för mig. Bland annat en förlossningsdepression. Denna gången hoppas jag att allt blir annorlunda, men nu är jag ju inställd på typ det värsta så då kan det kanske bara bli bättre?! Hoppas det i alla fall!
  • PIO

25+0 idag :) känns underbart. Imorgon har ja gått en hel vecka längre än med sonen. Har aldrig varit gravid såhär länge så de känns otroligt spännande, vad som kommer hända de närmsta veckorna o få känna bebisen bli större o större i magen :)
    Va på kontroll igår o tappen ser fortfarande stängd ut o är fortfarande omkring 34 mm. Ska fortsätta gå på kontroll en gång i veckan fram till v 28 o ser allt bra ut då så kommer ja inte behöva gå på fler veckokontroller. Så hoppas att de här 3 veckorna går lite fortare nu.