• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Kom inte i håg men antingen if.se eller Folksam.se kom över texten när jag sökte efter vad det skulle kosta att hyra bil barnstolar.

• nenne87

Hallå tjejer. Vi pratar om att flyga till Thailand på fredag. En liten spontan resa på 11 timmars flyg:) vad tycker ni?? Vågar jag flyga? Vad bör jag tänka på? Vad ska jag ha med mig? Harregud gud vad många frågor;) å jag måste skaffa mig en gravid försäkran eller? Är gravid i vecka 25 så jag kommer hem innan vecka 28. Hur hade ni gjort??

• Zvartaliljan
    LillSnurr82 skrev 2012-02-27 17:04:00 följande:
    Kom inte i håg men antingen if.se eller Folksam.se kom över texten när jag sökte efter vad det skulle kosta att hyra bil barnstolar.

Ja de har ju förstås sin egen statistik o gå efter...men jag litar mer på NTF iaf. Vi kommer ha babyskyddet mitten bak, storasyster 6 år bredvid och storebror 2 år bakåtvänd dr fram. Pappa får trycka in sig bakom honom.
  • NinnaBus

Varit på tillväxtultraljud idag.
    Allt såg bra ut.
    Denna gång låg bebis stilla så läkaren kunde få en bra koll på hjärtat också.
    Sist for bebisen runt så det var nästan omöjligt att zooma in hjärtat.
    Läkaren mätte tappen också eftersom jag haft en del sammandragningar. 
    Tappen var lång och fin sa han. Helt stängd. Skönt att höra. Då har den inte påverkats i alla fall.
    Bebisen hade vuxit bra. Låg lite under normalt i beräknad vikt. Men inte något som var oroande.
    Nytt ultraljud om ca 4 veckor för att fortsätta ha koll på tillväxten.
    Med min överproduktion på sköldkörteln och mediciner mot det så känns det gott att de har bra koll på bebisen.
    Har varit öm i magen sedan i fredags och bebisen har inte rört sig lika mycket i helgen.
    Men läkaren hittade ingen förklaring till det på ultraljudet. Såg bra ut...
    Antagligen en tillväxtperiod som gör att det ömmar i magen trodde han.

• Dancia

Den säkraste platsen i bilen är helt klart mitten bak eftersom den har bra avståndsmarginal till alla rutor och dörrar. Det krävs dock att man har rätt stol rätt monterad så klart. Första barnet hade jag i mitten och andra också i mitten, men nu med tredje så tänker jag ha henne fram. Känner att jag inte kan välja vilket barn av alla 3 som ska sitta på den säkraste platsen så jag kör på det som känns mest bekvämt och smidigt.

• LillSnurr82

Beror väl på vilken bil man har. Inte alla bilar som har säkerhetsbälte i mitten som passar till barnstol.

• MissFörstånd

Vi blev också rekommenderade att ha bilstol i mitten bak för att sitta en bit ifrån dörrar och rutor. Det enda det inte skyddar för är om man voltar och ligger på taket och får typ en stolpe precis i mitten men det får vi hoppas att ingen råkar ut för.

• Zvartaliljan
    LillSnurr82 skrev 2012-02-27 19:26:56 följande:
    Beror väl på vilken bil man har. Inte alla bilar som har säkerhetsbälte i mitten som passar till barnstol.

Nej det är väl självklart. Men nu var ju det ett av alterntiven här ovan i frågan så då antar jag att hon har trepunktsbälte i mitten bak. Annars kommer det såklart inte på fråga o jag tror ju inte någon är så dum så de sätter en bilstol där utan passande bälte bara för att det är säkraste platsen, fast vem vet....jag såg en idiot trycka in vagnens sittdel som bilstol till sin unge...