• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PojkarnasMamma85
    Nangijala skrev 2012-02-28 10:33:22 följande:
    ringde sjukupplysningen och de ville att jag skulle ringa min vct, så det gjorde jag men de hade inga tider idag utan jag skulle ringa kl 08 imorgon istället, men då jobbar jag.. hade varit skönt att få det kollat idag innan jag börjar jobba! Kan väl inte ringa förlossningen för det? Har haft massor med sd de senaste dagarna men inte idag!
    Har ni ingen kvinnoklinik du kan ringa till? Ring annars förlossningen, fråga kan man ju alltid!
  • Dancia
    Nangijala skrev 2012-02-28 10:33:22 följande:
    ringde sjukupplysningen och de ville att jag skulle ringa min vct, så det gjorde jag men de hade inga tider idag utan jag skulle ringa kl 08 imorgon istället, men då jobbar jag.. hade varit skönt att få det kollat idag innan jag börjar jobba! Kan väl inte ringa förlossningen för det? Har haft massor med sd de senaste dagarna men inte idag!

Du kan ringa gynakuten så de kan kolla din urin idag :)
  • Nangijala
    LillSnurr82 skrev 2012-02-28 10:35:33 följande:
    Förlossningen kan man väl ringa från vecka 22??
    Jo jag vet att man FÅR ringa, menar mer att det känns dumt att ringa för en uvi.. dock med sd, hade känts tryggt att se efter om tappen påverkats något i för sig!
  • Dancia
    Dancia skrev 2012-02-28 10:37:46 följande:
    Du kan ringa gynakuten så de kan kolla din urin idag :)

Vilken svenska jag har idag :P. Menar ju så klart "ditt" urin och inte "din" ;).
  • LillSnurr82

Jag menar att dom tar inom dig från v 22 så är du orolig är det klart du kan/får/ska ringa dem så dom kan kolla upp dig.

• Sweet life

Hemkommen efter besök hos barnmorskan...

V.23+6
    Blodtryck: 128/62
    Hb: 98(!)
    Hjärtljud: 157
    SF-mått: 24

Så nu blir det järntabletter för hela slanten som gäller... Bebis gav barnmorskan en redig spark när hon kände runt på magen..

• Ensortsmamma

Nu har vi kommit hem ifrån förlossningen. Det gick bra men de va sjuk jobbigt att vara där, alla besöksrummen va upptagna och hon som visa oss vägen va på vippen att leda in oss i de rummet som vi var i sist, men då sa Sambon stop. Så efter lite tårar så kunde de börja undersöka mig. Allt såg bra ut och tappen va opåverkad. (skönt) Hon sa att med tanke på att jag är omföderska och hade så mycket sammandragningar förra gången med så var de inte alls konstigt art jag hade så mycket Sd nu med. Dock ska de inte göra ont. Så blir de värre måste jag höra av mig igen. Skönt att vart där, skönt att den lever, skönt att allt var normalt. Tusen tack för alla fina kommentarer, de hjälpte mig mycket! Jag gjorde som ni sa och försökte att fokusera på detta barnet.
    Såg återigen ett par som precis blivit lyckliga föräldrar, och bredvid dem stod champagnen och... Flaggan. De kom en tår till men sambon (som sett de samma som mina ögon gjort) la armen om mig och sa att nästa gång är de vår tur.
    Förstår inte varför jag har fastnat så för flaggan, men de va väl just för att vi inte fick någon..

• Dancia
    Ensortsmamma skrev 2012-02-28 15:03:56 följande:
    Nu har vi kommit hem ifrån förlossningen. Det gick bra men de va sjuk jobbigt att vara där, alla besöksrummen va upptagna och hon som visa oss vägen va på vippen att leda in oss i de rummet som vi var i sist, men då sa Sambon stop. Så efter lite tårar så kunde de börja undersöka mig. Allt såg bra ut och tappen va opåverkad. (skönt) Hon sa att med tanke på att jag är omföderska och hade så mycket sammandragningar förra gången med så var de inte alls konstigt art jag hade så mycket Sd nu med. Dock ska de inte göra ont. Så blir de värre måste jag höra av mig igen. Skönt att vart där, skönt att den lever, skönt att allt var normalt. Tusen tack för alla fina kommentarer, de hjälpte mig mycket! Jag gjorde som ni sa och försökte att fokusera på detta barnet.

Såg återigen ett par som precis blivit lyckliga föräldrar, och bredvid dem stod champagnen och... Flaggan. De kom en tår till men sambon (som sett de samma som mina ögon gjort) la armen om mig och sa att nästa gång är de vår tur.

Förstår inte varför jag har fastnat så för flaggan, men de va väl just för att vi inte fick någon..

Vad skönt att ni är hemma och att allt var bra :). Tur att din sambo sa ifrån så ni inte behövde gå in i samma förlossningssal. Ja dom sagt tänk på att detta är ett annat barn och det är kanske positivt att ni fick åka in dit en liten runda nu för att bearbeta alla jobbiga känslor. För om några få månader ska ni dit igen och föda det barn ni väntar nu och det ska ju bli en så trevlig upplevelse som möjligt :). Jag tror jag förstår vad som känns speciellt med flaggan, det känns nog lite som en symbol för att ni inte fick behålla er dotter förra gången och fick ingen flagga, det känns kanske som att flaggan är en symbol för att man fött ett levande barn och att man sen ska få åka hem med bebisen?. Jag längtar till vi alla börjar närma oss BF för det kommer bli extra speciellt att få höra om er förlossning där ni får flagga och allt :). Jag kommer nog själv uppskatta och lägga märke till flaggan mycket mer denna gången än de andra gångerna efter att jag hört er berättelse.
  • RocketQueen

Ensortsmamma: Vad skönt att deg slutade lyckligt idag. Tycker inte alls att det är konstigt att du fastnat för flaggan, den symboliserar ju allt som gick fel. Precis sol Dancia säger så tror jag att många här i tråden kommer att tänka extra mycket på den där flaggan efter att ha hört er historia.

Jag är också på väg hem från förlossningen nu. Bebisen har varit väldigt lugn senaste dagarna. Alldeles för lugn. Så jag ringde och rådfrågade och dom tyckte att jag skulle åka in direkt. Så jag och mannen fick lämna jobbet (vi jobbar på samma ställe) mitt i största stressen och bege oss till sjukhuset. Som tur var såg allt bra, bebisen verkar ha snurrat runt och siktar på min ryggrad istället vilket gör att jag inte känner honom så ofta längre. Så nu kan jag slappna av igen...

• Ensortsmamma

Tack för det fina stöder ni ger mig allihopa! Jag vet att alla kommer att känna en sån fantastisk lycka när väl ens barn kommer till världen, men för oss som förlorat ett barn innan så tror jag att den lyckan kommer att vara helt obeskrivlig. Man tar verkligen ingenting föregivet längre, ingenting! Jag blir lika chockad varje gång som jag hör eller ser bebis hjärta slå. Tror att de är sambons tankar med, för efter varje gång så får han ett sånt där fint leende så tittar han på mig och säger
    -den lever