• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Nu blir det sängen efter en jobbig dag. Jag var så trött efter förmiddagens händelser och somnade någon timme på eftermiddan. Jag hade molande värk och sammandragningar och drömde att jag födde för tidigt och att detta hände ute på altanen. Jag hade konstigt nog en barnmorska där men när barnmorskan tog barnet för att ge den andningshjälp kommer den ilskna hunden springandes och tar tag i nacken på min bebis och ruskar henne som han gjorde med katten imorse. Jag vaknade strax efter detta och det kändes som jag hade träningsvärk i hela magen, kunde knappt röra mig. Jag antar att jag drömde om födseln på grund av sammandragningarna jag hade, och sen att hunden tog min bebis på grund av vad jag bevittnade imorse.

Har nu ikväll inte velat gå och lägga mig på grund av att jag är rädd att drömma något liknande igen. Och känner mig även ganska otrygg efter grannens hot. Känns som att dagens händelser var väldigt traumatiska för känsliga mig :(. Nu blir det till att låsa dörrarna och krypa under täcket tillsammans med min underbara man <3.

• lycka 4

Hoppas du får drömma söta drömmar Dancia.

Här har det varit upp å ner å hej å hå . Mannen är i stockholm å utbildar kettlebells i helgen så jag är solo. Min mamma ringde nu framåt kvällen å berättade att farfar som varit dålig har gett upp och läkarna hade sagt att det inte va säkert att han klarade dagen/natten. Någonstans skönt för min älskade farfar men ändå väldigt jobbigt.
    För en stund sen hörde jag att min stora son hostade konstigt i vårat sovrum springer in å mycke riktigt kaskad spyr han. Bäddar rent i sängen medans den lilla ligger kvar , skurar å donar. Nu ska jag dricka lite te å sen försöka krypa ner å få ett par timmars sömn,

• Havsjungfrun
    snuppis skrev 2012-03-03 17:22:34 följande:
    blev besviken på min mamma idag,, Vi var och gratta min storebror idag. På kalaset var jag sambon sonen min pappa min mamma min bror då och hans tjej. Vi pratade om vårt kommande barn (troligtvis en dotter) vi pratade om namn. jag vet att min sambo vill se det lilla livet innan vi bestämmer oss och det accepterar jag ju så klart jag vill också se henne. Men de är klart att alla kommer med olika förslag och de är kul. Då frågar om vi har några namn vi gillar jag har ju spånat googlat och funderat, jag gillar Nora och jag vet att mamma gillar det med. Alla andra där gillade det  också och ja sa ja de är fint men jag vet inte om älskling gillar det. (sambon) då väser mamma fort till honom att han får ge sig för alla andra gillar det..öhhh då tog gravid hormonerna vid ha ha, de är ju något mellan oss..skulle aldrig tvinga på barnet ett namn som inte sambon tycker om, 

Bara att konstatera att de inte har en syl i vädret i det här fallet. Svärmor är hopplös på den här fronten, bara att ignorera.
  • snuppis
    Havsjungfrun skrev 2012-03-04 08:57:24 följande:
    Bara att konstatera att de inte har en syl i vädret i det här fallet. Svärmor är hopplös på den här fronten, bara att ignorera.
    Ja jag får försöka. =/ 
  • snuppis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-04 07:27:30 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av linser?
    jag har ingen erfarenhet, men jag har en sån där gravid app i mobilen vecka för vecka, då tog de upp de med linser där stod det att ögats form kan ändras under graviditeten pga av vätskeansamling i kroppen och man kan få torra ögon.  så länge de känns bra så går de ju 
  • PojkarnasMamma85
    snuppis skrev 2012-03-04 09:09:43 följande:
    jag har ingen erfarenhet, men jag har en sån där gravid app i mobilen vecka för vecka, då tog de upp de med linser där stod det att ögats form kan ändras under graviditeten pga av vätskeansamling i kroppen och man kan få torra ögon.  så länge de känns bra så går de ju 
    Ah okej, tack för infon! Det är mer själva skärpan och styrkan jag undrar över...men jag ska ringa optikern imorrn om det.
  • PIO

Wihooo 100 dagar till bf idag :) känns som att tiden flyger iväg samtidigt som den står väldigt stilla! Skönt att de e så underbart väder ute

• MissFörstånd

Havsjungfrun - tack för ditt pepp!

Idag är en helt sjuk dag också. Självklart tittar jag på Vasaloppet, tradition sen jag var liten . Bor tre mil från målet men aldrig varit där och tittat. Trafiken här är hemsk under veckorna före.
    Superont i fogar, höfter och allt! Idag hade vi bestäm att vi skulle röja lite så spjälsängen kan monteras och allt sånt. Då åker sambon och dottern iväg (idag igen!) på pulka och korvgrillning. De säger att det inte ska vara långt att gå men jag kan ju inte gå alls. Så fort de åkt kom tårarna och jag känner mig helt jävla värdelös och tråkig! Plus att jag blev sur och känner mig bortprioriterad, men det är ju bra att han och dottern hittar på nått.

Tack från gnällkärringen...

• NinnaBus
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-04 09:13:34 följande:
    Ah okej, tack för infon! Det är mer själva skärpan och styrkan jag undrar över...men jag ska ringa optikern imorrn om det.

De säger ju att synen kan förändras under tiden man är gravid eller ammar...

Och det har stämt på mig...

Såg sämre när jag väntade mina två första barn och upplever att synen förändrats under denna graviditet också...

Men det har gått tillbaka till "normalt" ett tag efter att de två första fötts så jag räknar med att det ska göra det den här gången också.

Har linser för det mesta. Men glasögon ibland...