• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Ååå va bra att ni tar upp vad som ska finnas i bb-väskan. Förra gången blev de ju ingen packad eftersom sonen kom så tidigt så den här gången ska ja packa en :) kommer nog göra de snart o sen ställa undan den så länge. Iaf packa i lite kläder o sånt till mej om de skulle sätta igåg tidigt så slipper man springa runt o leta. Kan knappt fatta att ja är i v 25+5 idag!!! Ååå längtar ihjäl mej till juni!! Vill snosa på min bebis :)
    Har fått problem med magen. Ska ge mej iväg till apoteket idag o se om de finns nått för förstoppning. Har aldrig varit förstoppad förut o detta är ju hemskt!!!! Mår så illa vissa dagar för att ja inte kan göra nr 2. Usch!! Äter päron som bara den det hjälper lite men tror att ja behöver mer hjälp.

• PojkarnasMamma85

I BB-väskan kommer det nog finnas sköna, mjuka kläder och underkläder till mig. Amningsbh:ar, amningsinlägg, ev. napp, ett eller två sätt kläder till Harry (körde på bb-kläder de dagar vi var där sist och gör nog så nu med eftersom de skiter så mycket i början :P) och så lite godis kanske och nån tidning.

Jag har en hemsk känsla den här gången, som jag fick för nån vecka sen...nämligen att Harry kommer komma alldeles för tidigt, alltså prematur. Hoppas innerligt att jag har fel! Hade en liknande känsla med Oscar, fast då bara att han skulle komma ca 3-4 veckor tidigare fast sen kom han 5 dagar för sent istället.

• Polarlantis
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-05 09:49:56 följande:
    I BB-väskan kommer det nog finnas sköna, mjuka kläder och underkläder till mig. Amningsbh:ar, amningsinlägg, ev. napp, ett eller två sätt kläder till Harry (körde på bb-kläder de dagar vi var där sist och gör nog så nu med eftersom de skiter så mycket i början :P) och så lite godis kanske och nån tidning.

Jag har en hemsk känsla den här gången, som jag fick för nån vecka sen...nämligen att Harry kommer komma alldeles för tidigt, alltså prematur. Hoppas innerligt att jag har fel! Hade en liknande känsla med Oscar, fast då bara att han skulle komma ca 3-4 veckor tidigare fast sen kom han 5 dagar för sent istället.
    Den kännslan har jag haft hela vägen igenom...varför man nu får för sig det? Antar att jag kommer gå 2v över tiden bara som straff, haha!
  • stjärnfrukt

Någon som vet om det är någon skillnad andra gången man ska föda? Ska man vänta tills det är 3min mellan värkarna igen, eller är det 4min mellan? 

Ni som fött 2ggr innan, gjorde det ondare andra gången jämförelsevis med första? Fick ni ont på samma sätt som första gången? (under värkarna fick jag aldrig ont i ryggen, däremot så kändes det som någon hade brytit av min ljumskar och stampade på dem, kan tänka mig att det måste kännas värre att ha liknande smärta i ryggen?!)   

• Dancia

Jag kommer packa i v. 35 nån gång.

Jag ska ha med mig mysbyxor, 3 linnen och två mjukiströjor, amningsbh, 2 par trosor och 3 par strumpor (brukar använda det mesta som finns att få på sjukhuset). Till bebisen tar jag med mig en tjock och en tunn filt, 3 set kläder och 2 pyjamaser, 2 små tunna mössor och tjocka och tunna strumpor, tar även med mig ca 5 blöjor och ett paket våtservetter.

Sedan tar jag med mig hygienartiklar till mig själv, purelansalva till bröstvårtorna, Godis, både choklad och plockgodis och en liten påse chips för att få saltet. Ska packa ett par innetofflor då det känns fräschare och skönare att gå runt med det än med bara strumpor. Laddare till mobilen och kameran förstås.

Mannen får ha en egen liten väska med Sina hygienartiklar och ett klädombyte. Sedan ska vi även ha barnens väska packade eftersom de ska till mormor och morfar under förlossningen.

• stjärnfrukt

Måsten för mig i bb-väskan förutom alla kläder & hygienartiklar *det gamla vanliga*:

1.Mindre bindor än de stora blöjorna som finns där
    2. STOR godispåse
    3. Kudde
    4. Dator laddad med filmer
    5. lipsyl
    6. Vattenflaska (varför har de bara miniatyr-glas?!)
    7. Salva till bröstvårtorna (Min flicka ville suga heeeeeela tiden när hon inte sov, och mjölken hade ju inte runnit till helt så det blev över så jag kunde smörja in bröstvårtorna med det, så det hade varit skönt med en salva, senare när jag fick mkt mjölk så var det just bröstmjölken som jag upplevde som det bästa botemedlet mot såriga & onda bröstvårtor!!)  

• UnderbaraPojke

Varit hos BM idag ... fått en riktigt koll på allt =)

Gjort glukosbelastningen idag som blev godkänd
    blodtryck var bra
    Blodvärdet sådär så det blir till att fortsätta med järntabletter.¨

Tagit urinprov som inte visade någon äggvita
    Fosterljud 158
    SF mått 30

Allt var kanon !!

v26+2 idag

• Nangijala

Väntar med att packa BB väskan tills jag vet om det blir snitt eller inte, ska på ul i v 32! Men efter det om moderkakan har flyttat på sig packar jag nog den ganska snart eftersom lillan kom 3 veckor tidigt och då hade vi ingen väska med oss, vet inte hur vi ens fick med något till förlossningen förra gången :)
    Kommer iallafall att packa med en filmkamera denna gången! Vill iallafall ha möjligheten att se förlossningen om jag vill efteråt :) Det är mitt tips!