gammelmamma skrev 2012-03-04 20:12:29 följande:
tror det är ganska vanligt med dålig mage nu. Äter du järntabletter? Det finns ju laktobraldroppar eller vad det heter. Det tar jag ibland om jag är förstoppad i vanliga fall.
Att magen blir trög under graviditeten vet jag, har ju dock trög mage annars också och hade lite problem förra graviditeten med. Men jag blev aldrig förstoppad, det blev jag dock rejält efter förlossningen. Äter inga järntabletter, bara Omega 3 och nån typ av multivitamin för gravida (innehåller väl visserligen en del järn...).
Tesssi skrev 2012-03-04 20:21:24 följande:
Hela linfrön och psylliumfrön ska vara bra för magen.
Jag har börjat göra ett hårt fröbröd som jag äter av varje dag och min mage mår definitivt bättre.
Tack för svaret! Ska inhandla lite diverse lösgörande imorrn, att vara förstoppad är det värsta jag vet! Speciellt med tanke på att mina ärr från det jag sprack sist (partiell sr 3-4) gör svinont när jag sitter på toa och speciellt när jag tar i, känns som att underlivet går sönder
Nu har jag klagat tillräckligt, ursäkta min negativa ton hela tiden känner jag....men jag ser SÅ fram emot att bebisen kommer!