• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Tror jag absolut på. Med min dotter spelade jag jätte mycke cornelis och han fick min dotter lugn som en filbunke :)

• Ensortsmamma

Vill bara ge ett tipps till alla med dödande fogar! Testa TNS ! HELT fantastiskt:) jag fick en utskriven nu i veckan och den är verkligen helt underbar, SÅ skönt att sätta på den när man han så ont. Bäst är när jag får lägga mig raklång på mage på divanen i soffan. Så jag kan varmt rekommendera er att testa detta fantastiska hjälpmedel :)

• Dancia
    snuppis skrev 2012-03-04 17:58:39 följande:
    kanske skitdum fråga he he men tror ni att om jag lägger sonens gamla spelande mjukis grej mot magen att bebisen hör den och känner igen ljudet när den föds och att det kan vara lugnande för bebisen? De står ju i fakta grejer att bebisen känner igen min röst pappans röst och eventuella syskon

Det tror jag absolut :). Jag hade tänkt spela in babyns sängmobils melodi på mobilen och spela på magen regelbundet snart så att bebisen känner igen ljudet och känner sig trygg i spjälsängen när man spelar sängmobilen. Dessutom har jag börjat nynna på den melodin så att bebisen även kopplar den till min röst och så kan man nynna den när man ammar/matar och har mysiga stunder :).
  • RocketQueen

Emma78: Jag får också höra att min mage är så himla stor och "är du säker på att det bara är en?!" osv hela tiden. Jag tror faktiskt att folk oftast bar har jäkligt dålig koll på hur stor en mage "ska" vara. För när man kolla runt i alla bildtrådar så tycker jag inte alls att min är ovanligt stor.

• snuppis
    lycka 4 skrev 2012-03-04 18:00:50 följande:
    Tror jag absolut på. Med min dotter spelade jag jätte mycke cornelis och han fick min dotter lugn som en filbunke :)
    Dancia skrev 2012-03-04 18:38:32 följande:
    Det tror jag absolut :). Jag hade tänkt spela in babyns sängmobils melodi på mobilen och spela på magen regelbundet snart så att bebisen känner igen ljudet och känner sig trygg i spjälsängen när man spelar sängmobilen. Dessutom har jag börjat nynna på den melodin så att bebisen även kopplar den till min röst och så kan man nynna den när man ammar/matar och har mysiga stunder :).
    tack vad bra =) ska bli intressant att se när den lilla kommer. Ska nog inte ge mig på att sjunga igen för sist blev de livat med buller och bång, har inte så bra sångröst ha ha. sonen va lika när jag sjöng när han låg i magen idag säger han att de låter illa när jag sjunger =D
  • Memso
    Ensortsmamma skrev 2012-03-04 18:30:33 följande:
    Vill bara ge ett tipps till alla med dödande fogar! Testa TNS ! HELT fantastiskt:) jag fick en utskriven nu i veckan och den är verkligen helt underbar, SÅ skönt att sätta på den när man han så ont. Bäst är när jag får lägga mig raklång på mage på divanen i soffan. Så jag kan varmt rekommendera er att testa detta fantastiska hjälpmedel :)
    Jag har också fått en utskriven, ska hämta den i morgon! Hoppas verkligen att den kommer funka på mig med!
  • gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-04 18:30:33 följande:

Jag tycker också TENS apparaten funkar bra, men bara till ett visst läge. Numer funkar den inte och på fogen i fra är det ju svårt. Jag tycker den är bra om man ska sitta still, typ i bilen eller så. Det är så underbart när man hittar något som hjälper. JAg blev så besviken i torsdags när jag pratade med läkaren och han sa att det inte fanns värktabletter/sömntabletter som man kunde ta när man var gravid. Jag fick det utskrivet förra gången men värktabletten hade försvunnit från marknaden och sömntabletten ville han inte rekommendera:( Nu ville har ge mig rullstol. Det är bara att härda ut.
  • RocketQueen

Gammelmamma: Jag äter lergigan för att kunna sova. Och tycker att dom funkar okej. Sen har jag fått starkare sömntabletter också men valt att inte ta dom. Visst finns det sömntabletter man kan ta som gravid men man får noga väga om det är värt det. Hos mig har läkarna gjort bedömningen att bebisen far mer illa av att jag inte sover än vad den gör av tabletterna.

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-04 19:53:34 följande:
    Gammelmamma: Jag äter lergigan för att kunna sova. Och tycker att dom funkar okej. Sen har jag fått starkare sömntabletter också men valt att inte ta dom. Visst finns det sömntabletter man kan ta som gravid men man får noga väga om det är värt det. Hos mig har läkarna gjort bedömningen att bebisen far mer illa av att jag inte sover än vad den gör av tabletterna.

Ja så sa dom sist men den här läkaren sa att det inte finns så mycket undersöknigar så då blev jag nervös. Däremot känner jag att jag börjar ta slut redan och det är 3 månader kvar:( Ska kolla med honom om lerigan.
  • PojkarnasMamma85

Nån mer som lider av förstoppning/trög mage?
    Får bli en tripp till apoteket imorrn och hittade något lösgörande. Har provat med katrinplommon (typ enda frukt jag kan äta pga allergi eller citrusfrukter och kärnfria vindruvor går bra men det är väl inte lösande?). Fungerar det med typ nån sorts frön tro?