• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MarieG81

Bra att så många tipsar om vad ni ska ha med i väskan till förlossningen!

Imon ska vi på föräldragrupp för första gången, ska bli kul :)

• Havsjungfrun
    Hemmamorsan skrev 2012-03-04 20:51:37 följande:

Varje kväll har jag fastnat vid datorn för lite gravidläsning.
    Har ju koll på de mesta faktamässiga nu när man har fått ettantal kottar.
    Men det känns som jag förbereder mej igenom min läsning.
    Finns det nån som vet nått roligt/intressant/ förberedande  att läsa som är lite utöver de vanliga "vänta barn fakta böckerna"??
    Otroligt roande är i alla fall "På smällen! Från A till bebis". Tredje graviditeten och tredje gången jag läser den nu. Skrattar gott!
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-03-05 10:26:22 följande:
    Tänker på ev smärtstillande under förlossningen förutom lustgas då. Har ni omföderskor några bra tips på bedövning eller så som ni tyckte vad guld värda? Jag bara vägrar epidural och vill gärna ha tips på annat så jag har några exempel i bakfickan ifall jag vill ha
    TNS tycker jag var jättebra. Den stora fördelen är att man kan använda den redan hemma. Sedan är badet rena himmelriket, det är då det börjar hända saker för mig. Att röra sig är bra.
  • stjärnfrukt

Kul att så många svarade & berättade era historier!
    Blir lite smått nervös & ännu mer pirrig inför förlossningen. Första gången tog ändå inte så jättelång tid för mig! 

• Havsjungfrun

Mina två förlossningar hade så olika förutsättningar:
    Nr. 1 kom v. 35+4 och kroppen var nog inte helt förberedd. Startade med vattenavgång. Ont som skam, öppnade mig knappt innan jag efter många timmar fick en epidural. Sonens hjärtljud gick dock ner och jag var helt slut efter all smärta och av ha varit vaken i 1,5 dygn. Fick tas med sugklocka tillslut.
    Nr. 2 kom på BF. Klarade mig med lustgas. Gick mycket fortare och värkarna var mer "konstruktiva", det hände något.
    Läste igenom mina anteckningar från BB igår och det är så kul att ha skrivit ner hur jag upplevde hela skeendet för man glömmer väldigt fort. 

• Zvartaliljan

Imorgon ska jag till sjukhuset för att få en ring insatt för att stötta upp mitt livmodersframfall...är lite nervös men hoppas det ska gå bra. Lutar åt att det blir kejsarsnitt och de kommer operera bort min livmoder sen sjukskriven fram till förlossningen. V.25+3 idag. Ska till ortopedtekniska på onsdag med o prova ut ortroser för fötter och knän, har redan för handlederna. O nästa vecka blir det långresa ner till Lund för utredning...allt känns rätt jobbigt just nu

• Uddabus

När jag tänker på förlossning så kan jag mycket väl tänka mig att jag o sambon ryker ihop...

• Havsjungfrun
    Zvartaliljan skrev 2012-03-05 18:24:30 följande:
    Imorgon ska jag till sjukhuset för att få en ring insatt för att stötta upp mitt livmodersframfall...är lite nervös men hoppas det ska gå bra. Lutar åt att det blir kejsarsnitt och de kommer operera bort min livmoder sen sjukskriven fram till förlossningen. V.25+3 idag. Ska till ortopedtekniska på onsdag med o prova ut ortroser för fötter och knän, har redan för handlederna. O nästa vecka blir det långresa ner till Lund för utredning...allt känns rätt jobbigt just nu
    Lycka till! Låter som en tuff tillvaro just nu. Kram
  • Hemmamorsan
    Havsjungfrun skrev 2012-03-05 18:00:52 följande:
    Otroligt roande är i alla fall "På smällen! Från A till bebis". Tredje graviditeten och tredje gången jag läser den nu. Skrattar gott!
    Va skoj!! Tack för tipset! Skall kika efter den! =)
  • MissFörstånd

Nangijala - ja då blir det nog inte vädterviksmetoden för min del heller .

Hemmamorsan - aha tack för tipset. Dottern föddes med akutsnitt så jag känner mig oförberedd på smärtan .

Zvartaliljan - kramar till dig!