stjärnfrukt skrev 2012-03-05 10:02:39 följande:
Någon som vet om det är någon skillnad andra gången man ska föda? Ska man vänta tills det är 3min mellan värkarna igen, eller är det 4min mellan?
Ni som fött 2ggr innan, gjorde det ondare andra gången jämförelsevis med första? Fick ni ont på samma sätt som första gången? (under värkarna fick jag aldrig ont i ryggen, däremot så kändes det som någon hade brytit av min ljumskar och stampade på dem, kan tänka mig att det måste kännas värre att ha liknande smärta i ryggen?!)
Har haft 2 snabba förlossningar och mycket för jag missat att jag håller på att öppna mig :S
Första med dottern satt jag i soffan och tyckte de gjorde lite extra ont och efter en stund tryckte de på och jag trodde värkarna satte igång dok var de då krystvärkar. Så min mamma som bodde granne körde 2 mil på några minuter bara, hon körde i över 130 å hade varningsblikers på och tutta så andra bilar flytta sig hahaha. Så in snabbt och hon höll på att komma i bilen men tackvare att vattnet aldrig gick så höll hinnan henne tillbaka. Så var inne 11:10 och 11:30 var allt klart så tog mindre än 20 min.
Pojken höll jag på att göra samma tabbe men tackvare jag på läkarbesök dom ville sätta igång mig men när dom undersökte mig så såg dom att värkarna var igång och jag var öppen 6 cm. Så de tog ca 2½ timme så var han ute!
Upplever hans förlossning lättare för var inte lika rädd och man visste mer vad som skulle hända.