• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

BB-väskan vet jag inte när jag packar... När jag hinner. Säkert som förra gången, på väg ut genom dörren. Skrattande
    Tänker ha med vattenflaska (tycker också dom har små glas!!!), mysbyxor, amningsbehå och något skönt linne. Sen en pyjamas och ett set kläder till mini. Nån filt med kanske. Och givetvis hygiengrejor.
    Har inte tänkt stanna så länge om jag inte måste, tycker det är skönt att komma hem till mina egna saker...

Min största fasa är att inte hinna in. Tror bebis kommer både tidigt och snabbt. Går säkert över bara för det...

Dottern kom sjutton dagar innan BF och det tog tre timmar efter vattnet gick. Var dock inne tidigare på kvällen på FL pga blödning och då var jag öppen tre cm, utan att jag visste att något startat. När vi kom tillbaka fyra timmar senare var jag öppen åtta...

Kommer nog åka in ganska fort när jag känner värkar, vägrar föda hemma i hallen... Tungan ute

Hoppas på att klara mig med lustgasen. Själva masken var min bästa vän förra gången. Hade liksom något att pilla med under värkarna... Skrattande Ska även lägga till i förlossningsbrevet att jag vill stå på knäna och inte ligga ner. Fick träta om det med dottern, dom tyckte att jag skulle ligga still på rygg... Inte min grej!!!

Sådär ja
  • lycka 4

Med min dotter ( första barnet) va jag så ovetandes om allt , blott 20 år gammal . Jag hade förvärkar m 10-15 min mellan i en månad innan . Gick över 2 veckor . Låg 22 timmar m 5 timmars krystvärk m då jag inte va öppen helt fick jag inte krysta. Väl öppen skulle det hela avslutas med klocka då min tös inte kom ner ordentligt. Klockan släppte på tredje draget då hon va nästan ute , dom fick putta on henne å avsluta det hela m katastrof snitt. Dom andra 2 har jag fött m planerade sovande snitt å så blir det även denna gång

• ja88

Min förlossning tog ca 24 timmar, då var jag helt öppen de sista 4 timmarna utan några större framsteg eller några riktiga krystvärkar... blev snitt tillslut. Från 4-5 cm hade jag värkstimulerande hela tiden, och bara lustgas. Allt var trots allt väldigt hanterbart fram till sista timmarna då jag var såå trött och verkligen inte hade någon kontroll över kroppen längre. Gled in i dvala mellan värkarna, blev alldeles borta av gasen och var helt slut. De tvingade runt mig i alla ställningar och ville jag skulle försöka krysta men det var ju helt hopplöst utan krystimpuls och när kroppen var så slut. Lovade mig själv då att jag skulle ha epidural om jag ska försöka mig på vaginalt igen!

Så visst har man många tankar kring nästa förlossning. Inte minst med tanke på att jag är snittad en gång. Det värker i ena sidan på ärret ibland när jag anstränger mig, kan inte låta bli att undra hur det kommer bli när värkarbetet drar igång? Håller en snittad livmoder för många timmars påfrestning med värkstimulerande? osv... samtidigt är jag inte speciellt sugen på att bli snittad igen om det inte behövs...

• AAEV

Ja88: jag blev snittad med första, andra som kom 13 mån senare föddes vaginalt efter en 60 timmars förlossning och det var inga problem med livmodern :)

• Hemmamorsan
    AAEV skrev 2012-03-05 22:07:40 följande:
    Ja88: jag blev snittad med första, andra som kom 13 mån senare föddes vaginalt efter en 60 timmars förlossning och det var inga problem med livmodern :)
    60 timmars förlossning??? E d sant? Låg du inne så länge??
  • lycka 4

Inatt dog min älskade lilla farfar =( Det va väntat då han hade slutat äta å dricka men det har inte blitt många minuters sömn. Det är så jobbigt att vara långt borta å inte bara kunna åka å vara m familjen =(

• lycka 4
    Uddabus skrev 2012-03-06 07:25:22 följande:
    Beklagar sorgen... Förstår att det känns jobbigt ... Kram
    Tack =) kram
  • AAEV

Lycka4: Beklagar! :(

Hemmamorsan: jag hade regelbundna värkar (2-3 på tio min) i 60 timmar, jag låg på förlossningen 25 av dom.

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Ensortsmamma

Detta är inte sant, jag har blivit förkyld IGEN! Någon mer än jag som har ett värdelöst immunförsvar ? förra grav va jag frisk som en nötkärna. Jag som trodde man inte skulle bli sjuk av att äta vitaminer! Grrr..