• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Elvis Mamma

Lina007: Gallerfilt heter de, finns bland annat att beställa på nätet en super bra filt som svalkar när de är varmt å som värmer när de är kallt

• Dancia

JennieJ: du har ju precis som jag en hel del sd varje dag och jag tror det är därför man känner sig alldeles öm i magen på morgonen. Det känns som träningsvärk i hela magen och blir sen bättre efter någon timme som du säger. Så det kanske är "träningsvärk" efter sammandragningarna?

• Dancia

Gud vad jag är sugen på att shoppa och göra iordning åt bebis! Idag sätter vi upp en ny byrå till barnens nya gemensamma rum där de ska ha sina kläder. Så efter det kan vi ställa ner Julias byrå som även är ett skötbord så jag kan börja samla lite bebiskläder mm :). Känns skönt att man fixar och donar lite grann varje helg nu innan det närmar sig sista delen av graviditeten :).

• RocketQueen
    Dancia skrev 2012-03-10 16:49:19 följande:
    JennieJ: du har ju precis som jag en hel del sd varje dag och jag tror det är därför man känner sig alldeles öm i magen på morgonen. Det känns som träningsvärk i hela magen och blir sen bättre efter någon timme som du säger. Så det kanske är "träningsvärk" efter sammandragningarna?
    Jaaa det är klart att det är träningsvärk efter sammandragningarna! Jag brukar få ont i magen på kvällarna, när jag har legat på soffan ett tag, oftast då ett par timmar efter sista sammandragningen.... Känns ju rätt logiskt.
  • Hemmamorsan
    Cataleya skrev 2012-03-10 09:30:00 följande:
    Jag är öm mest hela tiden. Fast precis över naveln till höger över den, så har jag en punkt som är som en fingerspetts, som gör ömmar mer än magen. Vet inte varför det är så
    Ha! Har aldrig hört nån som har d så mer än jag! Precis en punkt på min vänstra sida på magen som är som en fingerspetts!! Urskum,.. ömt och kliar, Skumt.
  • JennieJ

Tack tjejer för era svar :) är mest fundersam varför jag är så öm och uppblåst på morgonen och gärna massa magknip som går över efter en stund! Idag har jag en del sammandragningar som inte gör ont utan mer obehagliga och snart ska man på resturang och efter de bio och jag hoppas de släpper snart så man får en trevlig kväll ute :)

• Havsjungfrun
    MarieG81 skrev 2012-03-10 07:26:10 följande:
    Vet inte om åhléns säljer mammatrosor. Jag köper mina på hm.
    Där inhandlade jag också ett par par idag.
  • Hemmamorsan
    JennieJ skrev 2012-03-10 18:15:12 följande:
    Tack tjejer för era svar :) är mest fundersam varför jag är så öm och uppblåst på morgonen och gärna massa magknip som går över efter en stund! Idag har jag en del sammandragningar som inte gör ont utan mer obehagliga och snart ska man på resturang och efter de bio och jag hoppas de släpper snart så man får en trevlig kväll ute :)
    Om det är längesedan man kissade som det kan bli nattetid är det ju lättare att bli öm i magen, Jag blir väldigt öm oxå om jag lyckats lägga mej för mkt på magen när jag sover.