• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Insåg igår att det bara är tre månader kvar. Tycker tiden går så sjukt fort! Har bestämt oss för att måla om minis rum. Egentligen hade vi tänkt vänta till hösten, men vi har färg kvar sen de andra rummen... Ska bli skönt att få ytterligare ett rum klart...

Har gått alldeles för mycket de sista dagarna, vilket gör att foglossningen riktigt har satt sig. Vaknar numera på nätterna när jag ska vända mig... :(

Idag blir en slappar-dag. Första dagen på länge utan något på schemat. Skönt...

• Nangijala

Nu har jag tecknat gravidförsäkring och på måndag ska jag prata med chefen om hon kan förlänga mitt vik till årsskiftet samt om löneförhandlingen är klar så att jag kan skicka in papper om fp och gravidpenning! Vill bli klar med allt pappersarbete så jag kan vänta på bebis sen :)
    Lilltjejen fyllde två i helgen så då satt mormor och läste i hennes "mina första år"-bok, då säger min sambo att vi har köpt ny sådan till bebis också. Självklar vill mormor se den, bara det att min sambo glömde bort att den är BLÅ eftersom att vi vet att det blir en pojke! Vi hade inte velat säga nånting utan de skulle få veta då bebis föds.. Men mormor undrade ju varför den var blå så då vi fick berätta.. inte riktigt som vi tänkt oss men alla blev glada ändå!

• Havsjungfrun

Var och testade på gravidyoga igår. Det var jätteskönt och avslappnande. Tror att det kan vara en bra uppladdning inför förlossningen.

• Bumman79
    Äter ni andra gravida supersunt jämt?
    Ibland slinker det ner lite mycket sötsaker för min del...man hoppas att inte barnet tar skada av det.
    Det är svårt att vara perfekt när man jobbar å stressar med korta 15 minuters raster ibland (och 30 min.)
    Jag har inte läst på extremt mycket om kosten ska erkännas mest vad som bör undvikas. Som många fisksorter, mögelostar, rått kött mm...
    Sen försöker jag tänka på att äta lite frukt och grönsaker osv...men det är svårt att vara perfekt som sagt :P
  • MarieG81

Har haft cykeln i källaren sen jag flyttade till min sambo i oktober men idag åkte den fram. Åh, det var sååå härligt att få cykla igen o så är det fint väder :)

• NinnaBus

Du är i vecka 29.
    Du har gått 28 fulla veckor och 0 fulla dagar (v28+0).
    Du är i 7:e kalendermånaden.
    Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester tre.
    Beräknat förlossningsdatum Lör 2 jun 2012
    Du har 83 dagar kvar till beräknad förlossning

Solen skiner från klarblå himmel. Härligt!!!
    Har en del sammandragningar idag, hade det igår med och det är väl mindre härligt...
    Men, men... Ligger på soffan och njuter av att solen skiner in genom fönstret.
    Trött, men solljuset piggar upp      

• Baby1112

Bumman79: Jag försöker äta varierat men äter en hel del godis och annat sött också... Men tror inte bebis tar skada så länge man inte bara lever på choklad! :)

• PIO

Åååå va jag vill boa!!! O packa bb väska. Men de känns lite tidigt. :) men ja känner så för att pyssla o göra iordning för lilla bebisen. Är i v 26+4 idag. Gud så ja längtar till juni.