• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Hemmamorsan

Vi skrev ju om BB- packningen för några dagar sedan och nu läste jag om ett tips som jag själv skall nappa på. Nämligen en egen babykudde ,,, Såklart! Förstår inte varför jag inte tänkt på detta själv tidigare! =)

• IdaElinLivia040611
    Josenoah skrev 2012-03-08 18:40:11 följande:
    Ett tips till dig idaelinlivia såg att ni skrivit om bilar. Jag har en Chevrolet captiva 7sitsig en helt underbar bil när man behöver utrymme :) kan lägga till att vi har vagn och stor hund (rottis) som vi ska få in oxå :) en toppen bil!!
    Tack, ska kolla upp den direkt:) Jag behöver ju ha ett av dom sista sätena uppfällda, är det fortfarande bra med plats då???
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Sweet life

Nästa vecka hämtar vi vår nya (för oss) bil..

Vi bestämde oss till slut för en Toyota Avensis -10... Sambon hade en sån innan han skildes men var tvungen att byta då den vart för dyr. Men nu måste vi ha en för att få plats! Ska bli fantastiskt med en automat igen..

• lycka 4

åhhh snacka om stress moment . Snart läggs vårat hus ut till försäljning å vi har fortfarande inte hittat en lägenhet ahhh.

• PIO

Kan tipsa om Ford S-max. Vi köpte en ny sån för ett år sen. Den har sju säten de två sätena längst bak är sådan man fäller upp när de behövs. Bagageutrymmet är jäääätte bra även om man har ett av de två sista sätena uppfällt. Vi e skitnöjda med den bilen pga utrymmet i bagaget o att bilen är rymlig o skön att åka i. Lycka till med billetandet :)

• Josenoah

Ja det är säkert över en meter djup kvar och 50-60 brett om inte bredare om ena sätet är nedfällt :) sen är 4w så inga problem har man på vintern i backar och halka :)

• Dancia
    Sweet life skrev 2012-03-09 08:34:07 följande:

Vi bestämde oss till slut för en Toyota Avensis -10... Sambon hade en sån innan han skildes men var tvungen att byta då den vart för dyr. Men nu måste vi ha en för att få plats! Ska bli fantastiskt med en automat igen..

Å då är det den nya modellen avensis? Den är så galet snygg! Jag är riktigt sugen på en sån när det är dags att byta bil :). Automatare har vi nu och jag tycker faktiskt att det är lite tråkigt att köra, och tyvärr lite dyrare i bränsle, men smaken är som baken :).
  • Sweet life
    Dancia skrev 2012-03-09 10:27:14 följande:
    Å då är det den nya modellen avensis? Den är så galet snygg! Jag är riktigt sugen på en sån när det är dags att byta bil :). Automatare har vi nu och jag tycker faktiskt att det är lite tråkigt att köra, och tyvärr lite dyrare i bränsle, men smaken är som baken :).
    Njae, det kom en ny modell nu här i februari. Men på den är det bara småändringar som är gjorda. Så 2010 och 2012 ser nästan exakt lika ut...

Här är vår..

Automat har jag tyckt vart tråkigt förut, men sen när jag började köra sambons barn ganska ofta så insåg jag hur skönt det är. Speciellt eftersom vi nu ska ha bebis i framsätet, eftersom vi inte kommer få plats annars.
  • Dancia

Sweet life: Ja det är den modellen jag tänker på :). Den är riktigt riktigt snygg :). Och så gillar jag den höga säkerheten, det är verkligen prio 1 när vi köper bil. Nu har vi en volvo v70 och den känner jag mig också säker i :).

• Hemmamorsan
    Sweet life skrev 2012-03-09 08:34:07 följande:

En sån har vi!! Vi e jätte nöjda! Fast nu måste vi ha en till då denna blir för liten...=D Blir ju en familjemedlem nummer åtta nu!