• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Cataleya
    PIO skrev 2012-03-11 17:10:56 följande:
    Åååå va jag vill boa!!! O packa bb väska. Men de känns lite tidigt. :) men ja känner så för att pyssla o göra iordning för lilla bebisen. Är i v 26+4 idag. Gud så ja längtar till juni.
    jag ska också ha i juni, 1:a juni, längtar ihjäl mig :) 
  • Cataleya
    Cataleya skrev 2012-03-11 17:14:46 följande:
    jag ska också ha i juni, 1:a juni, längtar ihjäl mig :) 
    haha virrpanna ! JAg alltså, jag trodde jag var  ett annat forum, HAHA
  • Memso

Måste skriva om min lycka.. Var på 3D i fredags och jäklar vad häftigt det var!! Inte förrän nu så har jag tagit till mig bebisen, har inte riktigt haft tid att vara gravid innan. Men nu när jag har sett ansiktet och dessutom vet könet på den jag bär på så nu helt annorlunda, nu kom längtan och kärleken!! ;)

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-03-11 12:33:47 följande:
    Äter ni andra gravida supersunt jämt?
    Ibland slinker det ner lite mycket sötsaker för min del...man hoppas att inte barnet tar skada av det.
    Det är svårt att vara perfekt när man jobbar å stressar med korta 15 minuters raster ibland (och 30 min.)
    Jag har inte läst på extremt mycket om kosten ska erkännas mest vad som bör undvikas. Som många fisksorter, mögelostar, rått kött mm...
    Sen försöker jag tänka på att äta lite frukt och grönsaker osv...men det är svårt att vara perfekt som sagt :P
    Nej, verkligen inte. Med ett ständigt graviditetsillamående gäller det att stoppa in det som kan tänkas för tillfället. Äter dock inte mögelostar och sådant men det blir mycket kolhydrater. 
  • PojkarnasMamma85

Angående kosten så tänker jag bara på att inte äta för mycket av något, utan lite av allt typ. Ja, inte det som man inte får äta förstås :P Har varit tvungen att tänka på det då jag vid mitt senast bm besök gått upp för mycket i vikt. Nu är det snart 3 veckor sedan och jag ligger still på samma vikt, så det verkar hjälpa

• Bumman79
    Lina007 skrev 2012-03-11 20:10:05 följande:
    Här slinker det ner mycket melon och frysta bär på eftermiddagarna/kvällarna. :-P
    Det är ju nyttigy "svull" iaf :)
  • JennieJ

På tal om äta? Är de okej att äta jordgubbar fick höra idag att de inte var okej men personen visste inte varför? Är nämligen grymt sugen på de :S

• Uddabus

Jordgubbar ska man helst undvika vid amning har jag för mig... Likaså choklad o lakrits har jag för mig... Kan ge bebis magknip eller utslag har jag för mig

• Bumman79
    JennieJ skrev 2012-03-11 20:46:00 följande:
    På tal om äta? Är de okej att äta jordgubbar fick höra idag att de inte var okej men personen visste inte varför? Är nämligen grymt sugen på de :S
    Jordgubbar brukar ju gravida rekommenderas att äta pga att det är så mycket järn i...min kompis åt en ask om dagen under sommaren när hon var gravid :).