• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-08 17:27:09 följande:
    hmm takbox va ju en strålande ide:)

Ja vi hade aldrig klarat oss utan den. Särskilt inte på sommaren då vi kör mycket fram och tillbaka till vår husvagn som står uppställd
  • Josenoah

Ett tips till dig idaelinlivia såg att ni skrivit om bilar. Jag har en Chevrolet captiva 7sitsig en helt underbar bil när man behöver utrymme :) kan lägga till att vi har vagn och stor hund (rottis) som vi ska få in oxå :) en toppen bil!!

• conda

Det kanske börjar bli dags att plocka fram kläderna ser jag, får se om jag orkar i helgen. Ska åka till Ullared då så det blir nog några inköp där misstänker jag... =) Ska köpa på mig ett gäng babyfiltar för de vi har är så uttvättade och slitna men det är något jag verkligen har använt mycket. De i bomull är perfekta att ha under sommaren som svala täcken.

Funderar på att införskaffa andningslarm, har fått låna av landstinget varje gång men jag tycker inte de larmen är bra, man tejpar dom på magen. Det blir rött där tejpen har suttit, den lossnar och larmar ibland och det falsklarmar ofta...

Samtidigt så är jag lite skeptiskt till trådlöst larm, är orolig för hur strålningen kan påverka bebisen. Som fysiklärare så är jag ganska försiktig med allt trådlöst, särskilt med sådant som man har runt sig i sovrummet där man tillbringar många timmar i sträck... Får väl sätta mig ner och läsa in mig ordentligt innan jag beslutar hur det blir...

• Ensortsmamma

Ne vad elaka människor de finns, tycker inte att de var rätten att kalla en gravid för sånna saker när de inte har en aning om hur man mår. Jag som hela mitt liv blivit kallad för pinnen(då jag alltid vart väldigt smal) och när nu folk säger men guuuud vilken stor mage du har så tar jag åt mig och blir ledsen fast att de är inte stor egentligen. De som inte känner mig säger att jag är pytte liten. Men de som känner mig och alltid sett en smal Rebecka tycker att magen är så himla stor. Mycket svammel här men man tar åt sig de gör man:/

Är med ledsen, får inte med mig sambon på könsul.. Förra gången tänkte jag inte på de men denna gången känns de så viktigt för mig , jag vill liksom lära känna denna bebis till Max om de skulle hända något igen. Han tycker att de ska få bli en överraskning när den väl väljer att komma ut. Medans jag rycker att den dagen kommer de va så mycket att vara nervös över. Plus att de är jag son bär på barnet. Jag vet inte men jag vill så gärna veta denna gång. Han sa att jag gärna fick åka själv, men hur kul är de då? Och då får han ju ändå Veta de när jag kommer hem?! Förstår inte riktigt hur han tänker?
    Å jösses va ja babblar..

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-08 19:00:20 följande:
    Ne vad elaka människor de finns, tycker inte att de var rätten att kalla en gravid för sånna saker när de inte har en aning om hur man mår. Jag som hela mitt liv blivit kallad för pinnen(då jag alltid vart väldigt smal) och när nu folk säger men guuuud vilken stor mage du har så tar jag åt mig och blir ledsen fast att de är inte stor egentligen. De som inte känner mig säger att jag är pytte liten. Men de som känner mig och alltid sett en smal Rebecka tycker att magen är så himla stor. Mycket svammel här men man tar åt sig de gör man:/

Är med ledsen, får inte med mig sambon på könsul.. Förra gången tänkte jag inte på de men denna gången känns de så viktigt för mig , jag vill liksom lära känna denna bebis till Max om de skulle hända något igen. Han tycker att de ska få bli en överraskning när den väl väljer att komma ut. Medans jag rycker att den dagen kommer de va så mycket att vara nervös över. Plus att de är jag son bär på barnet. Jag vet inte men jag vill så gärna veta denna gång. Han sa att jag gärna fick åka själv, men hur kul är de då? Och då får han ju ändå Veta de när jag kommer hem?! Förstår inte riktigt hur han tänker?
    Å jösses va ja babblar..

Jag förstår vad du menar, känner mig jättelåg i dag, det är så kosntigrt för det har aldrig varit nån stor grej förmig och det spelar absolut ingen roll vad det blir. Jag känner nog att jag behöver ha lite glädje som händer,d et är då j...la tråkigt och bara gåhär hemma. I går fick min pappa åka in till sukhuset igen och jag klarar inte att åka och hälsa på. Hoppas han klarar att komma hem en gång till. Svammel här med men jag vill bara tala om vad du menar men inte det du varit med om så klart.... svammel svammel
  • conda

Usch vad tråkigt när folk rackar ner och säger att man inte är fin. På skolan där jag jobbar pratar eleverna mycket om min mage men jag har inte hört dom säga något elakt eller negativt, tvärtom tycker de det är spännande och så mysigt med bebismage. Några lärare har däremot tyckt att jag ser "höggravid" ut och frågat om jag verkligen hinner klart min praktik (slutar nästa vecka) men jag tar det inte negativt då jag hellre ser att folk tycker jag ser stort gravid ut än fet... =)

Men jag undrar hur vuxna människor tänker, själv tycker jag alltid att gravida kvinnor ser härliga ut. Själv förknippar jag bebismage med förväntan, mys och naturligtvis bebisar... =) Stå på er, ni är alla fina bara så ni vet!

Kramar

• Baby1112

Märkligt att alla anser att det är fritt fram att kommentera gravid-magar oavsett storlek. Jag menar, inte kommenterar jag magen på någon jag pratar med. Varför blir det då legitimt att göra det bara för att det bor en bebis där inne? Det är fortfarande min mage, min kropp...

När någon säger att min mage är stor brukar jag svara att det bor en bebis där och sen frågar jag " vad är din ursäkt" och tittar menande på deras mage. Funkar bäst när någon faktiskt är lite rund... :)

• ja88
    conda skrev 2012-03-08 18:54:20 följande:

Det kanske börjar bli dags att plocka fram kläderna ser jag, får se om jag orkar i helgen. Ska åka till Ullared då så det blir nog några inköp där misstänker jag... =) Ska köpa på mig ett gäng babyfiltar för de vi har är så uttvättade och slitna men det är något jag verkligen har använt mycket. De i bomull är perfekta att ha under sommaren som svala täcken.

Funderar på att införskaffa andningslarm, har fått låna av landstinget varje gång men jag tycker inte de larmen är bra, man tejpar dom på magen. Det blir rött där tejpen har suttit, den lossnar och larmar ibland och det falsklarmar ofta...

Samtidigt så är jag lite skeptiskt till trådlöst larm, är orolig för hur strålningen kan påverka bebisen. Som fysiklärare så är jag ganska försiktig med allt trådlöst, särskilt med sådant som man har runt sig i sovrummet där man tillbringar många timmar i sträck... Får väl sätta mig ner och läsa in mig ordentligt innan jag beslutar hur det blir...

Vi har ett babysense II, det är ju plattor de ligger på i sängen, inget trådlöst. Har fungerat fint till sonen som sover med det än, 13 mån gammal Skäms
  • stjärnfrukt

Hej! Vad fina ni är som muntrar upp mig med era inlägg angående mitt deppinlägg förut idag. Ska verkligen inte försöka ta åt mig mer, och faktiskt tala om att det sårar, antingen genom att säga det rakt ut eller "jag är inte tjock, jag är gravid" eller liknande, för då tror jag de fattar ändå, kanske. Känns ju som de är riktiga puckon så jag ska väl inte ha för stora förhoppningar... En del som sagt elaka kommentarer VET dessutom om att jag hade svåra ätstörningar i 4 år, och då känns det som att de borde tänka sig extra för, men men, imorgon ska jag ta en magbild och lägga upp i bildtråden :) 

• Uddabus

Ja gör det... Visa att det inte är acceptabelt att säga vad som helst...

O upp med bilder för jag vill iaf se... Ska nog lägga upp en på min mage oxå då :)