• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Jag är också alldeles öm i magen. Antar att det är växtvärk? Idag var min bebis snäll och började inte toksparka förrän klockan tio istället för vid åtta som han brukar vilket betydde sovmorgon

• Lina007

Ja men det är väl självklart att bilen väljer att lägga av just idag... När jag måste in till köpcentret för att köpa galonbyxor till sonen, se om jag kan hitta något till lillasyster i magen för alla rabattkuponger jag har och lite smink till mig själv. Och sonen var faktiskt glad över att följa med, vilket inte hör till vanligheterna då det oftast är dö-trist att hänga med mamma på klädaffärer o dyl.

Sonen är ju född i december så till honom var det inte svårt att köpa kläder efter årstiden.

Nu i juni kan ju vädret verkligen växla och jag vet inte alls vad jag ska införskaffa. :-S Av det vi köpt hittills så har jag märkt att det behövs lite mer långärmade och koftor i alla fall.

Ni som har barn födda kring denna årstid sen tidigare får gärna komma med tips till mig!!

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma
    Lina007 skrev 2012-03-10 11:41:43 följande:
    Ja men det är väl självklart att bilen väljer att lägga av just idag... När jag måste in till köpcentret för att köpa galonbyxor till sonen, se om jag kan hitta något till lillasyster i magen för alla rabattkuponger jag har och lite smink till mig själv. Och sonen var faktiskt glad över att följa med, vilket inte hör till vanligheterna då det oftast är dö-trist att hänga med mamma på klädaffärer o dyl.

Sonen är ju född i december så till honom var det inte svårt att köpa kläder efter årstiden.
    Nu i juni kan ju vädret verkligen växla och jag vet inte alls vad jag ska införskaffa. :-S Av det vi köpt hittills så har jag märkt att det behövs lite mer långärmade och koftor i alla fall.
    Ni som har barn födda kring denna årstid sen tidigar
    e får gärna komma med tips till mig!!
    Jag har en i mars, två i maj en i juli och nu en i maj/juni. Min erfarenhet är att det nästan inte behövs några kläder alls. Korta bodys och många härliga bomullsfiltar sen lite gå bort kläder. Vår fyra som är föddi juli hade nästan aldrig några kläder på sig. Hon var jättevarm av sig. Sen beror det ju mycket på vad man gör och var man bor så klart. Vi är mycket i vår husvagn på sommaren
  • gizmolarson

Har en i juni men kommer inte ihåg, var varmt den sommaren så det behövdes inte så mycket, men jag hade köpt en sommartäcke eller vad det heter med små hål i, det var superbra iaf

• surfinbird

Jag har typ inte inhandlat något alls än??? Vi letar ju fortfarande hus och i och med att vi inte vet när vi hittar något eller i så fall kommer att få flytta in så avvaktar jag lite med att handla saker.
    Men kläder kan jag ju börja köpa, kollade runt på forum nu o känner att jag ligger tokmkt efter med att köpa saker??
    Det blir ju ett sommarbarn så ett gäng bodys som ni säger, men ska man köpa storlek 50 el. 56???

• gizmolarson

Jag har bara köpt vagn å vagga..Har två flickor sen innan å väntar en pöjk nu så vi Hr absolut inget till honom.. Men ska ner till gekås 15 april så då blir det lite handlat

• zenoble

Ja visst måste man vara mer mottaglig för sjukdomar nu under graviditeten. Usch så less på denna feber och hosta nu, har också haft riktig "mensvärk" idag nästab lite obehaglig.. Inget jag brukar ha.

• Lina007
    gizmolarson skrev 2012-03-10 11:59:33 följande:
    Har en i juni men kommer inte ihåg, var varmt den sommaren så det behövdes inte så mycket, men jag hade köpt en sommartäcke eller vad det heter med små hål i, det var superbra iaf

Aha sommartäcke, vart införskaffar man sånt? Är det som ett täcke eller mer som en filt?
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Ice Age

Har inte köpt några kläder än, men fick en drös kläder av en bekant så vi har lite grejer i de flesta storlekar upp till 1 år. Sen tänker jag att vi säker kommer få kläder av familj och vänner så det blir nog inte att vi köper så mycket själv. Man får väll köpa på sig om man upptäcker att man saknar något. Men känns som vi köpt en massa andra saker, det mesta begagnat. Igår fick jag hem skötväskan(den är visserligen ny), längtar efter att få börja använda den, kan det inte var juni snart!