Lina007 skrev 2012-03-10 11:41:43 följande:
Ja men det är väl självklart att bilen väljer att lägga av just idag... När jag måste in till köpcentret för att köpa galonbyxor till sonen, se om jag kan hitta något till lillasyster i magen för alla rabattkuponger jag har och lite smink till mig själv. Och sonen var faktiskt glad över att följa med, vilket inte hör till vanligheterna då det oftast är dö-trist att hänga med mamma på klädaffärer o dyl.
Sonen är ju född i december så till honom var det inte svårt att köpa kläder efter årstiden.
Nu i juni kan ju vädret verkligen växla och jag vet inte alls vad jag ska införskaffa. :-S Av det vi köpt hittills så har jag märkt att det behövs lite mer långärmade och koftor i alla fall.
Ni som har barn födda kring denna årstid sen tidigar
e får gärna komma med tips till mig!!

Jag har en i mars, två i maj en i juli och nu en i maj/juni. Min erfarenhet är att det nästan inte behövs några kläder alls. Korta bodys och många härliga bomullsfiltar sen lite gå bort kläder. Vår fyra som är föddi juli hade nästan aldrig några kläder på sig. Hon var jättevarm av sig. Sen beror det ju mycket på vad man gör och var man bor så klart. Vi är mycket i vår husvagn på sommaren