• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • surfinbird

Hej!

Hoppar in här! Verkar vara en skojig tråd!! BF 29 juni och i vecka 25 imorgon.
    Bor i Sthlm.

Men vart sjutton köper ni era mammakläder?????
    Det finns ju inte nånstans, H&M har ju typ bara ett par tröjor, VeroModa har slutat, Lindex har slutat?
    Jag har köpt en del "vanliga" kläder fast i större storlek, men vart sjutton köper man strumpbyxor o leggings etc. för gravida? Utöver H&M då.

Usch, samma eviga problem varje morgon när jag ska hitta ngt att ha på mig!

• zenoble

Ja Uddabus, du vet väl hur det är! Får ner den lite med tabletter men sen går den upp igen och jag börjar kräkas. Kul helg :( hoppas ni andra får det trevligare!

• MarieG81

Surfinbird: Jag har köpt gravidstrumpbyxor på Åhléns. Finns även mammakläder på polarn o pyret, annars är det nätet som gäller :)

• Uddabus

Fick ögoninflammation på bägge ögonen oxå... Hostar lungorna ur mig fortfarande o har svårt att andas till o från... Näsan är täppt var natt ovanpå det,..

Man är väl mer känslig som gravid vad vet jag???

• RocketQueen

Surfinbird: Nelly.com har jag köpt massor på. Där har dom lite mer. Och på hm har jag köpt en massa bagplagg typ några par jeans och sånt. Sen funkar det med långa tröjor från vanliga affärer. Men på Nelly hittade jag till och med en vinterjacka till ett bra pris som jag använt massor.

• RocketQueen

Idag provade jag en TENS för första gången. Fick låna en från en kompis. Och jo visst lindrar det lite. Hade jätteont idag efter en lång promenad men nu känns det lite bättre faktiskt. Och det sägs ju att den kan vara rätt effektiv under förlossningen så det är väl bara att börja använda den så man är van

• Havsjungfrun
    MarieG81 skrev 2012-03-09 18:40:06 följande:
    Surfinbird: Jag har köpt gravidstrumpbyxor på Åhléns. Finns även mammakläder på polarn o pyret, annars är det nätet som gäller :)
    Åh, har de strumpbyxor! Har de gravidtrosor också? Letar efter låga sådana.
    zenoble skrev 2012-03-09 18:18:59 följande:
    Ja Uddabus, du vet väl hur det är! Får ner den lite med tabletter men sen går den upp igen och jag börjar kräkas. Kul helg :( hoppas ni andra får det trevligare!
    Att badda med kalla handdukar är eg. det bästa man kan göra för att hålla febern nere och inte febernedstättande hjälper. Krya på dig!
    Uddabus skrev 2012-03-09 19:16:37 följande:
    Fick ögoninflammation på bägge ögonen oxå... Hostar lungorna ur mig fortfarande o har svårt att andas till o från... Näsan är täppt var natt ovanpå det,..

Man är väl mer känslig som gravid vad vet jag???
    Immunförsvaret försämras när man är gravid. Här har maken och sonen insjuknat i influensan under eftermiddagen så jag håller tummarna för att jag ska slippa men det är väl knappast troligt.

• Elvis Mamma

På tal om mamma kläder, förra veckan när jag var på Polarn å Pyret så berättade tjejen i kassan att PoP ska sluta med gravid kläder, tydligen är de inte tillräckligt lönsamt men hon tyckte själv att de är märkligt å synd eftersom de är så få affärer som faktiskt säljer mamma kläder bortsett från nätet då så håll utkik i pop butikerna, kanske kommer dom säljer ut alla mamma plagg, här har dom redan börjat med halva priset på vissa plagg