• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Hemmamorsan

Ullared har en del mammakläder.. d e rätt små i storleken dock men bätttre kvalite än Hm iaf. Topparna har hållt väldigt bra i tvätten. Måste passa på in bis kommer och köpa lite bra amningstoppar där.

• MarieG81

Vet inte om åhléns säljer mammatrosor. Jag köper mina på hm.

• gammelmamma

Då var det min tur att ta en sväng till förlossningen. Säkert ingen fara men sammandragningar som jag är tvungen att andas mig igenom. Troligtvis en infektion i underlivet. Eftersom mannen är på brandövning hela dagen kan jag inte få tag på honom. Måste fixa barnvakt och lite så

• Cataleya
    gammelmamma skrev 2012-03-10 08:27:49 följande:
    Då var det min tur att ta en sväng till förlossningen. Säkert ingen fara men sammandragningar som jag är tvungen att andas mig igenom. Troligtvis en infektion i underlivet. Eftersom mannen är på brandövning hela dagen kan jag inte få tag på honom. Måste fixa barnvakt och lite så
    Lycka till! 
  • gammelmamma

Tack, det är säkert ingen fara men de ville kolla upp tappen så den inte är påverkad. JAg brukar ha mycket förvärkad. Jag vill också ha maj juni NUUUU 

• Cataleya
    gammelmamma skrev 2012-03-10 09:02:49 följande:
    Tack, det är säkert ingen fara men de ville kolla upp tappen så den inte är påverkad. JAg brukar ha mycket förvärkad. Jag vill också ha maj juni NUUUU 
    Nej det är säkert ingen fara, men det är alltid skönt att kolla en extra gång om man känner sig orolig! Har du hittat barnvakt ?
  • gammelmamma
    Cataleya skrev 2012-03-10 09:05:10 följande:
    Nej det är säkert ingen fara, men det är alltid skönt att kolla en extra gång om man känner sig orolig! Har du hittat barnvakt ?

Ja då det löser sig. JAg har stora barn men jag ska bara låta dom sova och jobba färdigt först. Den äldsta vill jag inte fråga, hon fick barn för 1 mån sen, sonen jobbar till 14 och trean var på konsert i natt så jag låter henne sova ett par timmar till:)
  • JennieJ

Hej måste bara fråga en sak? Är de fler än jag som alltid är väldigt öm i magen ca 1 timma efter ni vaknat? Haft de så nu ett tag varje morgon

• Cataleya
    JennieJ skrev 2012-03-10 09:21:56 följande:
    Hej måste bara fråga en sak? Är de fler än jag som alltid är väldigt öm i magen ca 1 timma efter ni vaknat? Haft de så nu ett tag varje morgon
    Jag är öm mest hela tiden. Fast precis över naveln till höger över den, så har jag en punkt som är som en fingerspetts, som gör ömmar mer än magen. Vet inte varför det är så