• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-03-12 00:14:59 följande:
    Bumman79: Okej ja fast jag ser ju sparkarna utanpå så jag ser ju att hon sparkar långt nere i underlivet, det är de jag blir lite oroad över, att hon är så långt ner liksom :-/
    Aha oj då...jag ser inte några sparkar utanpå än men det kanske e pga mycket bukfett...det är knappt att man känner dem om man lägger handen på ens...
  • Elvis Mamma

Bumman79: Det är olika, jag har känt och sett utanpå några veckor nu å snart kommer säkert du också göra det

• Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-03-12 00:41:57 följande:
    Bumman79: Det är olika, jag har känt och sett utanpå några veckor nu å snart kommer säkert du också göra det
    Gud vad skumt det skulle vara :). Men kul såklart :P
  • Elvis Mamma

Bumman79: Det är riktigt häftigt å gör de hela mer verkligt Men trots de så är de så himla svårt att förstå att de faktiskt ligger en bebis där inne å sparkar

• IdaElinLivia040611
    Elvis Mamma skrev 2012-03-11 23:32:30 följande:
    Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig
    Jag känner också sparkar neråt. Tror inte det är någon fara kännde samma med dom andra tre. Dom snurrar ju runt å sparkar både uppåt och neråt. Har även en sån jäkla träningsvärk i magen nästan helatiden. Och foglossningen fram är inte av denna värld. Nu fattar jag varför man behöver kryckor. Jag stapplar fram som en gammal kärring. Jag KAN INTE gå långt ute längre. Det e omöjligt. Och ligamenten fram ut mot ljumskarna är också så jäkla ömma. Det gör rent ut sagt ont hela tiden vilket ger mig ett strålande humör. Ge mig juni NU!!!!!!!!!!!!

Dags för ny magbild V27 nu:)

Just det på fredag ska vi göra 3D/4D ultraljud.....längtar efter att se min son. Hoppas det blir bra bilder. Nån som vet vilka faktorer som spelar in, typ fostervatten, bukfett, vecka man gör det????? 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Polarlantis
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-12 07:57:24 följande:
    Jag känner också sparkar neråt. Tror inte det är någon fara kännde samma med dom andra tre. Dom snurrar ju runt å sparkar både uppåt och neråt. Har även en sån jäkla träningsvärk i magen nästan helatiden. Och foglossningen fram är inte av denna värld. Nu fattar jag varför man behöver kryckor. Jag stapplar fram som en gammal kärring. Jag KAN INTE gå långt ute längre. Det e omöjligt. Och ligamenten fram ut mot ljumskarna är också så jäkla ömma. Det gör rent ut sagt ont hela tiden vilket ger mig ett strålande humör. Ge mig juni NU!!!!!!!!!!!!
    Instämmer i att fogen fram gärna kunde låta bli att göra ont, den är inte att leka med!

Ang sparkar så känner jag dom både här och där, både ut från kroppen och innuti kroppen, så jag tror nog bara att det rör på sig en hel del där inne!
  • Lina007

V.29 (28+0) idag!

Här gör hon inget annat än sparkar neråt och inåt fortfarande. Ibland kan hon snurra till och ge en kick högre upp, men det hör då inte vill vanligheterna.

Jag kände sonen betydligt mer på utsidan och högre upp vid den här tiden, än vad jag gör med lilla madame. Sen får jag värsta spökena i huvudet och tror att hon inte växer ordentligt för att jag känner henne så lite. :-P

Längtar tills det blivit så pass att kompisar och familj kan känna henne mer än en rumpa som putar upp, vill gärna inte ha deras händer så långt ner för att kunna känna något. :-P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Bellalella
    Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig
    Jag känner detsamma..det känns ibland som en fot skulle kunna komma ut eller något..

• tomisamat
    Jag känner nästan enbart sparkar nere i underlivet. Och i fredags på ultraljud så låg bebis med huvud upp. Och barnmorskan sa, det är lite tidigt men jag hoppas den vänder på sig. Än tycker jag att de borde vara mycket plats så lite tidigt att förut spå att det ska bli säte. Men, men det får vi ta då sa jag.
  • PojkarnasMamma85
    tomisamat skrev 2012-03-12 08:49:47 följande:
    Jag känner nästan enbart sparkar nere i underlivet. Och i fredags på ultraljud så låg bebis med huvud upp. Och barnmorskan sa, det är lite tidigt men jag hoppas den vänder på sig. Än tycker jag att de borde vara mycket plats så lite tidigt att förutpå att det ska bli säte. Men, men det får vi ta då sa jag.

Vilken vecka är du i? Min ligger också i säte nu men är bara i vecka 27+2. Fast man kan ju hoppas, då får jag ännu ett skäl till snitt