• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • PIO

Har nyss ätit jordgubbar o glass :) tror de e när man ammar som man inte ska äta jordgubbar. En kompis till mej hon åt typ en ask om dagen med jordgubbar när hon va gravid så ja tror inte de ska vara någon fara.

• Lina007

Jag åt en hel ask jordgubbar häromdagen så det hoppas jag inte :-P har svårt att tro att det skulle vara något med dem, för det är precis som Bumman79 skriver att de är väldigt fulla med järn.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Hemmamorsan
    Cataleya skrev 2012-03-11 17:14:46 följande:
    jag ska också ha i juni, 1:a juni, längtar ihjäl mig :) 
    Vi har oxå beräknad bf 1 juni!! =)
  • JennieJ

Okej okej :) med andra ord kan jag iaf nu glatt äta mina jordgubbar! Tack tjejer för era svar :)

• Hemmamorsan
    Dancia skrev 2012-03-11 01:27:39 följande:
    Febertermometer :), inotyol salva (den som varit bäst mot röda rumpor på mina barn), nässug (ifall barnet blir förkylt och inte kan äta på natten på grund av täppt näsa), koksaltlösning i såna små "pipar" (bebisars tårkanaler är väldigt trånga och det kan då samlas mycket gult "klägg" i ögonen så det tvättar man bort med sterilt vatten och rena bommulspads, därav koksaltlösningen då den är lätt att ta till, det kan även användas till att lösa upp nästäppa.
    Det var lite av det jag kom på på rak arm :).
    Håller med.. väldigt bra grejjer--- Nässugen e guld värd!! Möjligtvis skulle jag lägga till vetedynan. Inte så mkt för bebisens skull utan din egen. Såå härlig mot ömmande bröst och för eftervärkarna som kan vara ganska jobbiga!
  • Hemmamorsan
    Hemmamorsan skrev 2012-03-11 21:43:23 följande:
    Håller med.. väldigt bra grejjer--- Nässugen e guld värd!! Möjligtvis skulle jag lägga till vetedynan. Inte så mkt för bebisens skull utan din egen. Såå härlig mot ömmande bröst och för eftervärkarna som kan vara ganska jobbiga!
    Oj! - Var ju riktat till Elskling =)
  • PIO

Har haft så mycket sd idag. Usch känner mej lite orolig inför natten. Men helgen har varit fullspäckad så de är säkert därför. Borde ha tagit det mer lugnt men de va lite svårt när ja skulle bli gudmor till min mans systerdotter o lovar att göra doptårtorna. Så nu får de bli vila hela veckan. O hoppas på att sd ger med sej så ja får sova inatt. Fan att man ska få va så orolig hela tiden är aå trött på de. Vill kunna leva normalt under graviditeten!! Längtar så till juni!!

• Elvis Mamma

Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig

• Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-03-11 23:32:30 följande:
    Någon mer som känner sparkar nere i underlivet? Ser och känner hur min lilla tjej buffar å buffar där nere men de känns så himla långt ner, känner även sparkar ovanför naveln men lite obehagligt när hon sparkar å trycker så mycket neråt, tyckte att det var så i slutet med sonen men inte såhär tidigt, kanske beror de på att dom ligger olika bara? Nån som vet? Blir lite orolig
    Jag har oxå känt av smärta då och då i underlivet men när jag frågade min BM om det så sa hon inte så mycket..det verkar väl vara normalt då tänkte jag...kanske e livmodertappen och livmodern som växer så mycket nu så att det blir som växtvärk eller något?
  • Elvis Mamma

Bumman79: Okej ja fast jag ser ju sparkarna utanpå så jag ser ju att hon sparkar långt nere i underlivet, det är de jag blir lite oroad över, att hon är så långt ner liksom :-/