• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gammelmamma

Yrsel är nog som sagt ganska vanligt.
    sweet life, det är jättesvårt att veta vad som är normalt. Jag känner verkligen att något inte är som det ska, jag har ju ändå fått fyra förut. Jag ska till BM på torsdag så jag får väl fråga henne då, jag har en helt fantastisk BM.

"bara" träningsvärk är nog ingen fara men om det trycker eller svider neråt ska man nog ringa. Jag tycker i och för sig att man ska ringa om man är orolig    

• RocketQueen

Då var man heltidssjukskriven nu då. Känner mig enormt lättad. Behöver inte plåga sig igenom arbetspassen med foglossning och sammandragningar. Just det där med sammandragningarna har gjort mig nervös eftersom dom faktiskt har gjort ont när jag jobbat. Antagligen för att jag inte har möjlighet att gå undan och vila där. Så jag har varit lite rädd för att nåt ska startas upp och lillkillen skulle komma för tidigt. Så nu är jag sååå lättad...

• gammelmamma
    RocketQueen skrev 2012-03-12 14:14:18 följande:
    Då var man heltidssjukskriven nu då. Känner mig enormt lättad. Behöver inte plåga sig igenom arbetspassen med foglossning och sammandragningar. Just det där med sammandragningarna har gjort mig nervös eftersom dom faktiskt har gjort ont när jag jobbat. Antagligen för att jag inte har möjlighet att gå undan och vila där. Så jag har varit lite rädd för att nåt ska startas upp och lillkillen skulle komma för tidigt. Så nu är jag sååå lättad...

Vad skönt, grattis..... eller vad säger man:) 
  • Ensortsmamma

Jag svimmade titt som tätt hela början av denna graviditet. Men fick förklaringen att det va mitt sätt att vara gravid precis som vissa tillbringar tiden framför toan.

Ringde precis till Jönköping och bokade tid hos han Tomas. Han verkade lite halvknepig? Så jag hoppas att han är bra, någon som vart där eller vet nån som vart där? Han sa att de va svårt att visa statistik då ingen hör av sig efter de har fött och talat om ifall de har stämt. Samt att de är lättare att se ifall de är en pojk än en flicka.
    Har fått tillbaka lite glädje nu efter helgens alla panikångestattscker. Skönt att sambon äntligen höll med om att vi ska kolla upp kön, hoppas nu bara att de kan lugna mig lite.

Har vart på BB idag och träffat lilla Alice som kom i lördags , snutten då så söt hon var massa svart hår! Hihi

• snuppis

Från vilken vecka hoppas ni kunna vara hemma på gravidpeng?  Chefen ville veta exakt på dagen jag ville gå hem (hon är 100 på att de går igenom fk och hon kan inte omplacera) Blir nog 7 de maj då är jag i vecka 34

• JennieJ

Idag kom vi i familjen gemensamt fram till ett beslut att denna lilla gosse ska ha namnet Theodor Hjärta

• gammelmamma
    Ensortsmamma skrev 2012-03-12 14:17:00 följande:
    Jag svimmade titt som tätt hela början av denna graviditet. Men fick förklaringen att det va mitt sätt att vara gravid precis som vissa tillbringar tiden framför toan.

Ringde precis till Jönköping och bokade tid hos han Tomas. Han verkade lite halvknepig? Så jag hoppas att han är bra, någon som vart där eller vet nån som vart där? Han sa att de va svårt att visa statistik då ingen hör av sig efter de har fött och talat om ifall de har stämt. Samt att de är lättare att se ifall de är en pojk än en flicka.
    Har fått tillbaka lite glädje nu efter helgens alla panikångestattscker. Skönt att sambon äntligen höll med om att vi ska kolla upp kön, hoppas nu bara att de kan lugna mig lite.

Har vart på BB idag och träffat lilla Alice som kom i lördags , snutten då så söt hon var massa svart hår! Hihi
    Jag fick inte med min man på u-ljudet:(  Jag pratade aldrig med honom bara med sköterskan. Hoppas du blir nöjd och får veta vad det är för kön. Jag skulle varit där 9 i dag om mannen hade gått med på det, så det känns lite tufft i dag
  • PojkarnasMamma85

Fick 2st rejäla sammandragningar och sen dess har jag väldigt ont i magen. Ligger i sängen och har tagit Alvedon...dock inte lätt med en 2-åring hemma.

• PIO

JennieJ- å vilket fint namn :) kommer nog pssa er prins perfekt!
    Vi har nog bestämt att våran lilla tjej ska få heta Noelle. Har haft Noomi som favorit länge länge men de namnet känns lite utjatat nu. Men sen får man ju se när hon väl är född om hon verkligen är en Noelle, men ja hoppas de. Älskar namnet!!