• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    PIO skrev 2012-03-12 15:17:30 följande:
    JennieJ- å vilket fint namn :) kommer nog pssa er prins perfekt! Vi har nog bestämt att våran lilla tjej ska få heta Noelle. Har haft Noomi som favorit länge länge men de namnet känns lite utjatat nu. Men sen får man ju se när hon väl är född om hon verkligen är en Noelle, men ja hoppas de. Älskar namnet!!

Älskar verkligen namnet Theodor och allt börja med att jag drömde att han hette de :) åh vilket vackert namn noelle var ;)
  • JennieJ
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-12 15:25:28 följande:
    Fina namn till era små!

Tackar :)
  • Ginny

Perfekt promenadväder idag, härligt eller hur?

Vet någon var man kan köpa mammamysbyxor? Jag gillar inte att gå i jeans hemma och det känns som om det skulle vara skönare med ett par mysbyxor som har "magpåse" än mina vanliga. Har kollat H&M:s hemsida och de hade inga.

• LillSnurr82

Vi har bestämt oss för Märta om det är en tjej och Nils om det är en pojke som ligger i magen och gror :) stora syster heter Agnes, så vill ha ett namn som inte är för modernt eller hur man ska säga. Som passar ihop med Agnes.

• zenoble
    snuppis skrev 2012-03-12 14:17:11 följande:
    Från vilken vecka hoppas ni kunna vara hemma på gravidpeng?  Chefen ville veta exakt på dagen jag ville gå hem (hon är 100 på att de går igenom fk och hon kan inte omplacera) Blir nog 7 de maj då är jag i vecka 34

om det går igenom för mig blir det den 4 april är då i v.31+2, borde få svar denna vecka! men det borde gå igenom..
  • NinnaBus

Fick svar idag om graviditetspenningen.
    Fick beviljat hel!! Jippie!! Så skönt...
    Nu känns det som att det ska nog gå att kämpa sig igenom ett par veckor till på jobbet. Räknade ut att jag nu har bara 12 dagar kvar i barngrupp innan ledighet.
    Går på graviditetspenning 3:e april. Tar semesterdag den 2:a april, har en dag med kurs och en dag då jag ska vara ledig för att göra ultraljud igen, så då blir det bara 12 dagar kvar att jobba i barngruppen. Gott... Fogarna är inte roliga nu... Men nu är det ju så få dagar kvar så det ska nog gå...

Hade en massa sammandragningar igår. Blev ganska orolig ett tag när de kom tätt och gjorde ont. Men de avtog igen efter att ha vilat massor. Öm i hela magen och nederdelen av ryggen.
    Är bättre idag. Bara lite sammandragningar. Fortfarande öm i magen...  

• Dancia

Ensortsmamma: vad skönt att din man gått med på att ta reda på könet :). När ska ni göra det?

JennieJ: Det är ett jättefint namn :). Det känns väldigt speciellt när man både vet kön och bestämt namn :). Vi har bestämt oss för att vår lilla flicka ska heta Minnah och det känns så rätt :)

• Ensortsmamma

Gammelmamma: förstår att de känns tufft för dig idag då:(
    Ja jag hoppas att vi får reda på det. Men med den oturen vi har så ska man aldrig ropa hej!

Dancia: vi ska dit nästa fredag 13.30, ska bli så spännande.

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-03-11 20:54:09 följande:
    Jordgubbar ska man helst undvika vid amning har jag för mig... Likaså choklad o lakrits har jag för mig... Kan ge bebis magknip eller utslag har jag för mig
    Man får prova sig fram, jag har kunnat äta när jag ammat båda barnen. Hoppas på det nu också när det verkligen är säsong när bebisen kommer.