• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • gizmolarson

Åker till Ullared nästa fredag så efter det kommer jag nog börja packa lite.. Vi ska ha takvagga från början så spjälsängen kommer upp senare..

• stjärnfrukt
    Aikotakara: GRATTIS!! Önskar så att jag och killen min kunde gifta oss, men han vill skjuta på det tills han ligger i graven typ, haha! Själv skulle jag kunna offra min högerhand... Flört

Birgitta73: Välkommen! 

Brumman: Nää fy vilken chef, håller med föregående talare om att du borde försöka sjukskriva dig! En chef ska ju se efter sina anställda, och inte bete sig som en idiot. Sen vet jag inte men jag har nog högre krav på kvinnor att de borde förstå sig på en gravidkvinna lite mer än en man...

Ego: Min influensa har gått över. Har nu istället fått bihålinflammation (stavning?), ögoninflammation och massa finnar + en stor vagel på vänster sida. Ser helt svullen och jätteful ut! Och jag mår ju inge vidare heller, måste ta alvedon varje dag egentligen, men vågar inte. Hur funkar det egentligen, någon som vet? Annars får jag nog ringa min bm,fast hon är omöjlig att få tag i...
    C-vitamin brustabletter på rör ska man helst inte ta va?? Mina älskade systrar skulle komma hit på söndag och stanna ett par nätter, och på lördag var det tänkt en ullaredstripp...men just nu känns det som att allt kommer bli inställt Gråter
  • Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-04-04 07:05:15 följande:
    Brumman !,  riktigt fräckt av din chef . Om hon inte kan ordna andra arbetsuppgifter åt dig så ska du kunna söka hp på ett bra sätt .
    Jag skulle sjukskriva mig sista tiden .
    Ja alltså jag kan ju inte veta säkert men det känns som att hon alltid ska jävlas lite med en...å det var ju passande att ändra mina post/förbutikstider från ca 50 % ner till 25% precis samma tid som jag berättade om graviditeten...sen vet jag oxå att hon VET att kassatiderna är svåra att få igenom för det sa hon tom till mig för någon månad sen.

Ja jag ska kämpa på så gott det går men jag har ont på flera ställen av kroppen (går hos sjukgymnast) men om det inte går så får jag väl prata med ngn läkare om sjukskrivning...
  • Bumman79
    Appropå det där med chefen:

För 7 år sen ungefär fick jag bara vikariera eller gå på visstidsanställning i 2-3 år. Då fick jag även bara kvällspass 16-21.15 tre ggr /vecka och så kom det in andra som fick in bättre scheman efter mig...då drog jag inte facket som skrev ett brev till min chef och plötsligt fick jag en fast tjänst! (Undrar varför)

Efter det har det varit lite småkonflikter när jag säger ifrån när jag känner mig felbehandlad.
    En gång frågade jag om jag någon gång kunde få ett bättre schema (och kanske lite fler timmar) men det kunde hon inte ge. Och på ett medarbetarsamtal för 3 år sen ungefär frågade jag vad som skulle hända om jag fick barn då kan jag ju inte jobba till 19-21.3 varje kväll i princip. (Nu slutar jag tidigt på torsdagar annars sent varje dag)
    Men då skrattade hon åt mig och sa att hon inte kunde ta hänsyn till om jag hade barn och lägga schemat efter det å det finns väl faktiskt en pappa till barnet som kan hämta på dagis? Jo men inte VARJE dag. Nä du kan hämta på dina lediga tisdagar var hennes svar då....men flera kollegor har mycket bättre scheman där de slutar 14.15, 15, 17,18 osv flera dagar per vecka.....

Så därför tror jag att hon även nu vill jävlas med mig och satte mig nästan enbart i kassan för att hon VET att kassatiderna inte går igenom när det gäller gravidpenningen..
  • Dancia

Stjärnfrukt: vilken otur du har med den ena sjukdomen efter den andra :(. Paracetamol är ingen fara alls att ta. Jag tar 2 panodil 3 gånger om dagen för att ens kunna fungera på dagarna då foglossningen och och förvärkarna .ästab gör mig helt sängliggande utan smärtstillande. Detta har även min gynläkare godkänt och rekommenderat.

• Essence
    Aikotakara skrev 2012-04-03 20:55:58 följande:
    Stjärnfrukt: Bra lista!

Idag var jag och min man till kommunhuset och blev vigda ;) Det känns så udda och "vuxet" att använda ordet "min man" osv. Känns riktigt bra nu då ett giftermål "fixar" så mycket av det som inte sambolagen gör + att vi säkrar för den kommande bebisen. Känns skönt!
    Grattis till vigseln! Jag och min kille ska gifta oss borgerligt och enkelt i början på juni. Det känns som en trygghet för alla inblandade parter. Själva "bröllopsfesten" kommer vi ha nästa sommar, då jag har gått ner bebisvikten och kan komma i en fin klänning. =)
  • PIO

Hemma från veckans kontroll av tappen. Den va ännu lite kortare idag :/ usch blir så trött på det här. Först tänkte läkaren lägga in mej men så gick hon o hämtde den läkaren som brukar undersöka mej o hon sa att ja fick åka hem o lägga mej ist. Men får ja täta sd/värkar så ska ja åka in på direkten. Så de e nog bara att ställa sej in på att ja inte kommer gå hela vägen. 30+0 idag.
    Tappen va ca 1,3-1,5cm

• IdaElinLivia040611

Pio: men fy va jobbigt. Men det finns kvinnor som till och med är öppna som ändå klarar sig hela vägen. Men klart det suger att nu bara ligga hemma. Så jäkla tråkigt.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523