• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Brumman !,  riktigt fräckt av din chef . Om hon inte kan ordna andra arbetsuppgifter åt dig så ska du kunna söka hp på ett bra sätt .
    Jag skulle sjukskriva mig sista tiden .

• Polarlantis
    stjärnfrukt skrev 2012-04-03 17:02:10 följande:
    När har du bf? Hittade dig inte i bf-listan..? 
    BF 21 juni Glad
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-04-04 07:51:29 följande:
    Ni som har barn, när packade ni BB-väskan? När satte ni ihop spjälsängen?
    Jag brukar packa typ 4 veckor innan med säng har det varit lite olika. Nu har jag än så länge inte ens köpt någon men borde väl göra det snart. Kan ju vara skönt att ha allt fixat 5 veckor innan kanske ifall det skulle starta tidigare. from v 34 så stoppas ju ingenting om det drar igång.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • IdaElinLivia040611

Alltså jag e så satans hungrig. Hur var det med dom här tillväxtperioderna, är i v 29+1 nu kan det vara så att bebben har en sån nu. Har ju klarat mig på nästan ingenting men nu helt plötsligt är jag super hungrig.
    Försöker bara äta bra saker men kroppen är på något konstigt sätt sugen på BARA kolhydrater.

Det börjar sjunka in att jag kanske kommer gå längre än v 33-34 som jag har varit helt inställd på hittills. Ska träffa BM på specmvc och prata om ultrljudet jag gjorde igår. Får se vad hon säger och om det blir lika täta kontroller fortsättningsvis. 

Härligt med sol men synd att det e så kallt. 

• Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-04 08:03:00 följande:
    Alltså jag e så satans hungrig. Hur var det med dom här tillväxtperioderna, är i v 29+1 nu kan det vara så att bebben har en sån nu. Har ju klarat mig på nästan ingenting men nu helt plötsligt är jag super hungrig.
    Försöker bara äta bra saker men kroppen är på något konstigt sätt sugen på BARA kolhydrater.

Det börjar sjunka in att jag kanske kommer gå längre än v 33-34 som jag har varit helt inställd på hittills. Ska träffa BM på specmvc och prata om ultrljudet jag gjorde igår. Får se vad hon säger och om det blir lika täta kontroller fortsättningsvis. 

Jag är också superhungrig just nu! 29+1 för mig också och jag vaknade klockan sex i morse av att det vrålade från magen! Mackor med leverpastej och gurka är favoriten just nu... Och tänk va gott med pasta och ostsås.....
  • lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-04 08:03:00 följande:

Mitt har lagt sig lite nu men aj va hungrig jag va ,, Åt mer mat än min man på 107 kilo =) Du är garanterat i en tillväxtperiod.

Ang väskan. Jag gör ju planerat snitt så jag är inte så snabb med väskan. Sängen har jag satt upp ett par veckor innan, nu kommer vi ju flytta typ 3 veckor innan det är dags så det blir som det blir med allt
  • Sweet life
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-04 07:56:44 följande:
    Jag brukar packa typ 4 veckor innan med säng har det varit lite olika. Nu har jag än så länge inte ens köpt någon men borde väl göra det snart. Kan ju vara skönt att ha allt fixat 5 veckor innan kanske ifall det skulle starta tidigare. from v 34 så stoppas ju ingenting om det drar igång.
    Sängen ligger ju här hemma i lådan och bara väntar.... Men rummet ska renoveras först, så det blir väl om 3-4 veckor...

Att ha det klart from v 34 är ju smart. Ska nog göra så att jag plockar fram väskan och packar det som jag kan avvara redan nu och sen fylla på...
  • IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-04-04 08:05:29 följande:
    Jag är också superhungrig just nu! 29+1 för mig också och jag vaknade klockan sex i morse av att det vrålade från magen! Mackor med leverpastej och gurka är favoriten just nu... Och tänk va gott med pasta och ostsås.....
    Jag kommer bojkotta vågen från och med nu Tungan ute, trots att min man säger att jag har en sån tur att jag är så himla liten så känner man sig ju som en val. Tycker det väller över lite här och där. Men men jag vet ju att det rinner av en sen när man ammar men det e så svårt att se sig själv såhär lite plufsig när man är van att vara vältränad och så....ångest!!!!!
  • Polarlantis

Jag har redan monterat min säng Glad Men det var för att den var begagnad och jag ville se hur den såg utuppsatt, så nu får den stå där så jag kan vänja mig vid den, fint uppradad brevid skötbord och vagn Glad.

Här är också en som är HUNGRIG!!! V 30 nu och har stått ganska så still i vikten några veckor, skönt, men nu sätter det väl fart igen. Plutten där inne ska ju få fett på kroppen så man får nog allt mata monstret!