• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Ginny

Så vet du att du är gravid i v. 32: du stönar mer när du ska ta dig in i bilen än när du har sex.
    Det känns som om Operation Heffaklump är inledd, haha.

• gizmolarson

Ojojoj 68 dagar kvar.. Max förmodligen... Det är ju ingenting.. Bara orolig över att vattnet ELLER att bebis ska komma i klassrummet :-/

• PojkarnasMamma85

Här är det förmodligen bara runt 54 dagar kvar tills lille Harry kommer! Med tanke på snittet som de brukar göra runt 10 dagar innan BF

• UnderbaraPojke

64 dagar kvar =)

Vad ska man göra när man längtar så mycket att man verkligen inte vet vad man ska ta sig till `????
    Blir tokig ... 64 dagar är ju ingenting !!!!!!!!!!

Vill ha bebis NU!!! Cool

• snuppis
    Tesssi skrev 2012-04-05 10:00:48 följande:
    Jag tillhör Västmanlands landsting och här går man till BM på hälsosamtal, inskrivning och kontroller i ca v.12, v. 25, 28, 31, 33, 35, 37, 39 och ev. i v. 41. Vi erbjuds inte KUB/NUPP om man inte är över 35 år.

Jag var till BM idag.
    SFmått: 29, så kruvan planar ut, dock ligger jag inom normalspannet.
    Blodtryck: 130/70
    Minis hjärtslag låg runt 144 slag / min och just nu ligger han med huvudet nedåt, men det kan ju ändras än.

Känns skönt att allt är ok.
    jag tillhörde västamanland med första, nu bor jag i uppsala län 

vi har som omföderska

inskrivning v 9-11

v 18 (UL)  

v 25, 29. 33, 35 ,37, 39, 41 sedan efterkontroll  
  • RocketQueen

Aaaaaj idag har jag sån foglossning att jag bara ligger still i sängen och har ont. Vi som tänkte gå på bio ikväll, ser inte hur det skulle kunna gå till...

• Ginny
    RocketQueen skrev 2012-04-05 14:59:04 följande:
    Aaaaaj idag har jag sån foglossning att jag bara ligger still i sängen och har ont. Vi som tänkte gå på bio ikväll, ser inte hur det skulle kunna gå till...
    Fy sjutton. Din karl får hyra en film och ordna biomys på hemmaplan istället.
  • PojkarnasMamma85

Vad trött jag blir på det här, varje eftermiddag/kväll har jag ont i magen. Är det inte rejäla sammandragningar så är det kraftig molvärk som inte går över om jag inte tar alvedon och vilar i flera timmar. *suck*