• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • IdaElinLivia040611

Hemkommen från specmvc. Nu bli det inga fler UL av tappen, bara kliniska undersökningar. Skönt! Och from v 33 så blir jag utskriven från specen och kommer bara gå hos min vanliga BM. From v 34 ska jag börja träna lite lätt för att få tillbaka lite muskler i kroppen. Har ju varit väldigt stilla sedan v 18-19. Känns så himla konstigt att få tillåtelse att röra på mig mer och mer. Jag va så bombsäker på att tappen skulle vara kortare och att jag tillslut skulle bli inlagd.

Jennie J: min e också 2 cm och det tycker min BM e bra i den här  veckan. Fast det kanske beror på att den har varit ganska oförändrad sen v 22+ och att jag inte har nån GBS...förstår att det känns jobbigt. Lite kvar nu bara sen e det över och du kommer ha glömt allt det här. Styrkekramar till dig. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • snuppis

Hur många ev er har fått från fk att de vill ha kompliterade uppgifter om gravidpeng? Min jobbar kompis som ligger 3 veckor före mig i sin bf fick idag från fk att de ville ha extra uppgifter, vi jobbar på samma ställe och gör samma saker så våran ansökan såg lika ut förutom att vi hade olika hur jobbigt vi har som gravida. Hur fasiken ska man orka. Nu kanske de godkänner efter de fått fler uppgifter, men de ser inte kul ut =( 

• Ginny
    ja88 skrev 2012-04-04 15:11:52 följande:
    Vad ofta många verkar gå till BM. Här är det bara besök var 4:e vecka fram tills vecka 36. Det är också först då de kontrollerar fosterläget första gången.
    Jag tycker att det låter sällan... Vilket landsting tillhör du?
  • stjärnfrukt
    Dancia: Åh tack för ditt svar, då behöver jag inte ha dåligt samvete, och kanske tillochmed ta en alvedon extra för att inte lida allt för mkt Glad

Polarlantis: Jag har bf 14 juni, så kanske inte världens chans att vi är där och tar i för kung och fosterland samtidigt Flört

Ja88: Jag går också till min bm 1gång i månaden. Men det var inte jättelänge sedan som jag födde min dotter, har samma bm och mina världen ser bra ut. Men jag minns att vi pratade i början av grav. att jag var väldigt stressad och hade mkt omkring mig, och då sa hon att då kommer du bara hit på de allra nödvändigaste veckorna typ, är det något så hör jag bara av mig till henne Glad Det här med o känna hur bebisen ligger gjorde min bm denna gång, men då sa hon också att bebisen kan ligga hur den vill nu, så hon gjorde det mest för skojsskull o för o se om jag hade koll, vilket jag så klart hade Flört

Ego: Idag har jag trotsat mina sjukdomar och eftersom min dotter verkar väl i form så har vi städat, badat hunden och klippt honom m.m...är helt slut nu men ska ut och greja i trädgården och leka med flickan min innan läggdags. Sen måste jag plugga ikväll.......kommer nog sova gott i natt Skrattande 
  • Havsjungfrun

Åh vad roligt att det fortfarande tillkommer nya till tråden! Välkomna!

Är nyss hemkommen efter en timme i tandläkarstolen som slutade med att jag fick dra ut en tand. Värker ordentligt. Hade inte riktigt räknat med det så jag åt ett äpple på vägen dit annars har jag inte ätit sedan lunch kl. 11 men nu ska jag äntligen få äta igen. Hoppas att jag mår bättre då. Ingen hit att svälja en massa blod hela tiden när man mår illa...

• snuppis
    ja88 skrev 2012-04-04 15:11:52 följande:
    Vad ofta många verkar gå till BM. Här är det bara besök var 4:e vecka fram tills vecka 36. Det är också först då de kontrollerar fosterläget första gången.
    jag går inte heller ofta känns det som..
  • fyrklöver81

Usch då har foglossningen kommit ordentligt även denna graviditet. Fy fan säger jag! Tre månader fram till förlossning och jag kan knappt gå, bland det värsta är att jag har värsta aptiten och så dålig motion = alldeles för mkt viktuppgång.

Alla verkar ha problem med sina graviditeter. Usch och fy!!! Men snart är vi där, och 40 veckor har gått och vi får träffa våra mirakler.

Tycker om att vara gravid trots smärtan, men blir lite bitter. Sen är det jobbigt att träffa sjukgymnaster och läkare för träning och sjukskrivning osv. Ja usch och fy.

Kommer förhoppningsvis bli sjukskriven i morgon men problemet ligger i om försäkringskassan godkänner det, har dock endast behov av 3 veckors sjukskrivning sen går jag på graviditetsledighet men ändå....

• Aikotakara

Tack snälla ni för gratulationerna :D Ja vi hade ingen fest nu, bara en liten familjemiddag men jag o min man har tänkt att ha festen i höst då bebisen är någon månad och vi fått ordning på allt. Men vi får se hur det blir. Så är iaf planerna :)

Det känns så roligt att ha fått börja tvätta o vika in bebiskläder och filtar osv osv i byrån och skötbordet o sådär. Vill dock inte bädda åt bebisen ännu då jag inte vill att det ska ligga o samla damm :P Fast det är ändå ingen idé då barnrummet inte är klart ännu. Men förhoppningsvis blir det färdigt nu under påskhelgen, med tapetsering/målning och golvet.

• zenoble
    snuppis skrev 2012-04-04 15:31:29 följande:
    Hur många ev er har fått från fk att de vill ha kompliterade uppgifter om gravidpeng? Min jobbar kompis som ligger 3 veckor före mig i sin bf fick idag från fk att de ville ha extra uppgifter, vi jobbar på samma ställe och gör samma saker så våran ansökan såg lika ut förutom att vi hade olika hur jobbigt vi har som gravida. Hur fasiken ska man orka. Nu kanske de godkänner efter de fått fler uppgifter, men de ser inte kul ut =( 
    de ringde mig 2 gånger dagarna innan beslutet fattades förra veckan och ville ha mer uppgifter om hur tunga lyft exakt och hur många, hur varma kantinerna är osv. kändes jätte knäppt.. men fick ju godkänt i alla fall.