• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Haha barn är ju för härliga och ärliga :) :)

• Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-04-03 21:50:16 följande:
    Måste bara dela med mig av vad min underbara blivande 6 åringar sa idag, Elvis brukar klappa magen varje dag å fråga hur bebisen ligger så jag visade var bebisens huvud å fötter är, Elvis tittade en stund på magen å frågade - Men var ligger muffinsen då?? Jag funderar lite å frågar vilken muffins han menar. - Ja men du vet den där kakan du brukar prata om mamma! Ja funderar lite till, - Hmm menar du moderkakan? Elvis svarar allvarligt att JA precis den kakan för det är väl som en muffins typ som bebisen får mat ifrån?! Ja svarar att ja nästan så skulle man kunna kalla den å visar honom exakt var muffinsen ligger Haha såna underbara tankar ett barn kan ha!
    Är lärare och vikarierar just nu som speciallärare. När jag undervisade en kille som går i 1:an igår blev jag akut kissenödig så jag förklarade läget för honom och undrade om det gck bra att jag gick på toa. Då sa han storögt: Har du en bebis i magen? Svarade: Ja, det är inte bara en massa bullar jag har ätit (och klappade min gigantiska mage). Då kom hans svar: Det trodde jag!
    Idag tog jag på mig min tröja där det står BEBIS över hela kulan i fall att någon mer undrat ;) 
  • gizmolarson

Aikotakara- grattis.. Har varit gift snart i 5 år å tycker fortfarande att det känns knasigt på nåt vis när jag säger min man

• Bumman79
    Fick reda på idag att jag fick igenom 25% av gravidpenningen bara.
    Bla pga att min chef sagt till utredaren på f-kassan att det inte är tunga lyft i kassan.

Man lyfter ju några ton om dagen speciellt när kunderna bygger varuberg är det tungt eller när kunderna räcker varor direkt över disk som tunga blomjordssäckar, kattsandssäckar och toabalar mm.
    Å chefen hade sagt att jag knappt är i förbutiken och det stämmer ju för såfort hon fick reda på att jag var gravid så skar hon ner på förbutik/post timmarna rejält. Så smart hon var. Allt för att jag inte skulle få igenom gravidpenningen kan jag tänka mig. Grr ush vad irriterad jag e.

Är det lönt att ta ut 25% gravidpenning? Eller ställer det till det om jag skulle bli sjukskriven framöver pga foglossning eller andra krämpor? Någon som vet?
  • Lina007
    birgitta73 skrev 2012-04-03 21:56:40 följande:
    ny här!

BF 6 juni - första barnet- en liten kille. 

Grattis och välkommen!
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Bumman79
    PIO skrev 2012-04-03 22:21:16 följande:
    Bumman 79- fy fasen vilken taskig chef!!!!!
    Jo jag tycker de...hon räknar alltid ut saker till sin egen fördel...
  • Dancia
    AAEV skrev 2012-04-03 20:38:40 följande:
    Vet inte om nån annan hunnit svara men det går bra för Agnes och flickorna. Lite ups and Downs men så är det väl ofta med för tidigt födda :)

Vad skönt att höra :). Tack för att du uppdaterade oss, man har som sagt tänkt på henne och hur det har gått.
  • Dancia

Aikotakara: grattis till giftermålet :). Håller med dig om att allt det praktiska när man får barn tillsammans är mycket lättare om man är gifta. Jag och min man gifte oss när vi väntade första barnet :).

Birgitta73: välkommen :)

• zenoble
    Aikotakara skrev 2012-04-03 20:55:58 följande:
    Stjärnfrukt: Bra lista!

Idag var jag och min man till kommunhuset och blev vigda ;) Det känns så udda och "vuxet" att använda ordet "min man" osv. Känns riktigt bra nu då ett giftermål "fixar" så mycket av det som inte sambolagen gör + att vi säkrar för den kommande bebisen. Känns skönt!

Jag och min man har idag byggt ihop byrån som ska in i barnrummet, så nu är den urtorkad och jag håller på att tvätta alla bebistyger och kläder :3 Det är riktigt roligt att sätta igång~

Grattis!! vad härligt :)