• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Memso
    Baby1112 skrev 2012-04-04 23:40:29 följande:
    Åh, nyss hemkommen från Titanic 3D. Själva 3D kunde de hoppa över, annars var den lika bra på bio nu som för femton år sedan.

Har även beställt vigselring idag, så fin! Sen hade vi samtal och övning med prästen. Nu blev allt på riktigt, bara två veckor kvar... :)

Mina fogar och en ständig yrsel begränsar tillvaron! :/ Men "bara" tio veckor kvar.

Åh, jag ska också gifta mig! Den 14e så det är liiite mer än en vecka kvar!! Så spännande :)
  • JennieJ
    lycka 4 skrev 2012-04-04 22:01:57 följande:
    Tycker att det är jätte konstigt att dom inte behandlar efter som du har sd mm. Gbs kan ju ge för tidig börd.

Tycket själv de är konstigt ;/ dok kan jag bara gå på hans ord! Ville bli behandlad både nu och under förlossning men han ansåg bara att de fanns ingen anledning att behandla nu och de skadar mer än vad de hjälper då bakterierna troligen inte kommer vara lika mottagliga för droppet/antibiotikan
  • JennieJ
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-04 15:29:29 följande:
    Hemkommen från specmvc. Nu bli det inga fler UL av tappen, bara kliniska undersökningar. Skönt! Och from v 33 så blir jag utskriven från specen och kommer bara gå hos min vanliga BM. From v 34 ska jag börja träna lite lätt för att få tillbaka lite muskler i kroppen. Har ju varit väldigt stilla sedan v 18-19. Känns så himla konstigt att få tillåtelse att röra på mig mer och mer. Jag va så bombsäker på att tappen skulle vara kortare och att jag tillslut skulle bli inlagd. Jennie J: min e också 2 cm och det tycker min BM e bra i den här  veckan. Fast det kanske beror på att den har varit ganska oförändrad sen v 22+ och att jag inte har nån GBS...förstår att det känns jobbigt. Lite kvar nu bara sen e det över och du kommer ha glömt allt det här. Styrkekramar till dig. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Tack för dina ord ;) hoppas verkligen vi båda passerar vecka 35!
  • Baby1112

Oki!!! Har gått från gravid till modell flodhäst!!! Har iofs bara en stor mage, men ändå.
    Igår var vi och åt lunchbuffe ute på stan. Smidig som jag är tänkte jag liksom smite förbi folk lite snyggt sådär. Slutade med att jag tacklade till tre stycken med min mage :(
    Skulle även öppna en dörr och fick den rätt i magen för att jag stod för nära...

Är det bara jag som känner mig jättetjock och totalt osmidig? :(

• MissFörstånd
    fyrklöver81 skrev 2012-04-04 20:54:44 följande:
    De säljer ut fina påslakanset till vagn eller spjälsäng på jollyrom, 89kronor per set tror jag det va om ngn är i behov av det =)

Perfekt, tack för tipset!
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Tesssi

Jag tillhör Västmanlands landsting och här går man till BM på hälsosamtal, inskrivning och kontroller i ca v.12, v. 25, 28, 31, 33, 35, 37, 39 och ev. i v. 41. Vi erbjuds inte KUB/NUPP om man inte är över 35 år.

Jag var till BM idag.
    SFmått: 29, så kruvan planar ut, dock ligger jag inom normalspannet.
    Blodtryck: 130/70
    Minis hjärtslag låg runt 144 slag / min och just nu ligger han med huvudet nedåt, men det kan ju ändras än.

Känns skönt att allt är ok.

• Dancia

Vad roligt att det är så många som ska gifta sig nu :).

Åå jag måste bara dela med mig av min glädje och lättnad! På grund av min brlstförminskning för snart 2 år sen har jag varit orolig för att det inte skulle finnas några mjölkgångar kvar eller ens finnas någon "koppling" till bröstvårtan så mjölken inte kan komma ut. Igår provade jag att klämma lite och då kom det minsann ut droppar från ena bröstet iaf :). Det är ju ingen säkerhet att det är tillräckligt för att få en fungerande amning men min bebis kommer iaf kunna få den där första viktiga råmjölken och det känns som en STOR lättnad nu när jag vet att det kommer kunna komma lite iaf, alltid bättre än ingenting :).

• zenoble
    Dancia skrev 2012-04-05 10:11:40 följande:
    Vad roligt att det är så många som ska gifta sig nu :).
    Åå jag måste bara dela med mig av min glädje och lättnad! På grund av min brlstförminskning för snart 2 år sen har jag varit orolig för att det inte skulle finnas några mjölkgångar kvar eller ens finnas någon "koppling" till bröstvårtan så mjölken inte kan komma ut. Igår provade jag att klämma lite och då kom det minsann ut droppar från ena bröstet iaf :). Det är ju ingen säkerhet att det är tillräckligt för att få en fungerande amning men min bebis kommer iaf kunna få den där första viktiga råmjölken och det känns som en STOR lättnad nu när jag vet att det kommer kunna komma lite iaf, alltid bättre än ingenting :).
    Måste bara säga grattis! vet hur skönt det är nu får vi bara hålla tummarna för att det kommer massa sen också :) hihi
  • JennieJ

Grattis till alla er som hinner gifta er innan födelsen :) Vi skulle oxå gifta oss nu till våren men valde ställa in alla planeringar i februari pga graviditeten. Orkar helt enkelt inte med det! Dok är de nu bestämt att vi ska kombinera doppet med bröllop till hösten/vintern :) visst hade man kanske velat ha bröllop och dopp separat men då jag bor och har all mon släkt i Gbg området och gubben i Stockholm blir de bäst att ha de ihop så hans släkt har möjlighet att vara med på båda grejerna!