• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life

Nu har jag gått igenom 50/56 lådan och kollat vad som behöver kompletteras till bebis. Slängde även ut massa annonser på Tradera på alla riktigt typiska tjejkläder som pojken inte ska ha, typ klänningar...

Så nu ska jag shoppa strumpor och några mössor.. Sen blir det nog lite 62 shopping också.. Man kan ju inte låta bli!!!!

• carwho

Har åkt på en förkylning som inte är av denna värld, med feber och muskelvärk! Sambon har fått samma och nu verkar det som att dottern oxå fått det. Huh.... 

Var till min nya BM i veckan, hon kändes så bra! Hon ringde t om dagen efter med en del svar på frågor som kom upp under besöket, som hon var tvungen och kolla med läkaren (ang mina låga kärn och B12 värden)! Det hade min gamla BM aldrig gjort!! Hon hade bara viftat bort frågorna med ett "Nå inte är det något och oroa sig över, nog vet ju du, du har ju gjort detta förut!!" Som om alla graviditeter är exakt likadana....

Ivilket fall, är helt orkeslös och slut, men hoppas detta går över snabbt! Försöker att kurera mig efter bästa förmåga och äter lite paracetamol för att ta mig igenom dagarna... Snart snart ska jag bli frisk och sen tänkte jag må bra resten av graviditeten. Det har jag bestämt  

Hoppas alla ni andra mår bra och så får jag önska er en Glad Påsk!!  

Ljuvliga H 110611 Pyret i magen BF 120620
  • RocketQueen

Jag har sytt gardiner till bebisens rum. Första gången jag syr nåt själv Så nu skulle vi sätta upp dom bär jag inser att då måste jag putsa fönstret först, och då kan man ju lika gärna putsa alla fönster i huset? Så nu är klockan inte ens ett och jag är redan helt slutkörd. Inte helt genomtänkt...

Vi har redan monterat spjälisen, nu när jag går hemma så är det så svårt att låta bli. Så jag gör lite åt gången i rummet så att vi inte ska ha allting kvar till de allra sista veckorna. Man börjar ju redan bli rejält osmidig och det kommer ju knappast bli bättre. V.32 nu!

• PojkarnasMamma85

Spjälsängen blev aldrig nermonterad efter att sonen slutat sova i den i höstas, av ren lathet :P Men för någon vecka sedan ändrade jag till nyfödd-läget och bäddade den

Kläder och allt annat som man behöver har vi redan efter sonen, men ska lite närmare bf köpa ett set med byxor och body som Harry ska ha på sig hem från bb. Då vill jag att han ska ha något eget. Annars har vi bara blöjor och babyolja att inköpa tror jag. Eventuellt nån mer napp och kanske nya nappflaskor. Är det nåt bästföre datum på nappflaskor?

• gizmolarson

Pio- min kompis fick sitt första barn i vecka 29 pga att tappen inte orkade att bära ett barn, sen fick hon läggas in med sitt andra i samma vecka men efter ett par veckor sp hade tappen vuxit igen å hon fick åka hem å fick en som några dagar innan Bf.. hon har även ett tredje nu som inte kom FÖR tidigt även fast hennes tapp inte skulle orka bära en barn efter vecka 29 men hon vilade p tog det lugnt å det gick bra.. Hoppas det går bra för dig med..

• PIO

Ja vi får hoppas att vilan gör att den blir längre. Blir lite negativ när den bara har minskat hela tiden de senaste gångerna ja varit på kontroll trots att ja ligger i soffan hela dagarna. Hoppas på att gå två veckor till iaf :) men just nu är ja inte så positiv. Hade känts så skönt om den hade blivit längre så man kan slappna av lite, ist blir ja mer orolig. Är glad att ja gått 30 fulla veckpr nu iaf :) man får ta en dag i taget.

• Tre Flickor

Idag har jag varit på besök hos barnmorskan.

BT: 125/70
    Socker: 4,7
    Fosterljud: 148
    SF mått: 30
    Sammanlagd viktuppgång: 2 kg

Vid nästa besök som blir om 3 veckor så ska vi skriva en förlossningsplan. Allt går så fort nu och jag hinner knappt med Förvånad       

• JennieJ

Då var man hemma från läkaren Och tappen var oförändrad men dok bara mellan 1,5-2cm så vila som fortsätta gälla! Prata även om att jag fått B streptokocker och jag får ingen behandling just nu och de pga att de kommer hinna komma tillbaka till förlossningen och för att göra bakterierna så mottagliga som möjligt för droppet som kommer då sättas in blir de ingen behandling tidigare. De som förvånar mig är att de kommer inte kollas upp här emellan om de ökat % antalet bakterier utan jag räknas som GBS positivt och inget mer! I övrigt har mina foglossningar nu ökat i smärta och jag har ont runt om och även upp i rygg och ner på baksida och framsida lår och mitt humör är fruktansvärt ostabilt! Så gode Gud kan inte april månad snabbt rulla förbi och gärna en hel del av maj oxå för orkar f*n inte mer snart

• Emma Stark

Veckorna bara flyger fram tycker jag! På lördag går jag in i vecka 31. VECKA 31!!!! Herregud det var ju inte längesen jag plussade för guds skull :O Jag hinner inte meeeeed :P

På tisdag ska jag även till barnmorskan och sen är det besök varannan vecka som gäller :D Ska bli skönt att gå lite tätare och få höra oftare att allt ser bra ut och står rätt till :) 

• ja88

Vad ofta många verkar gå till BM. Här är det bara besök var 4:e vecka fram tills vecka 36. Det är också först då de kontrollerar fosterläget första gången.