• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112
    Aikotakara skrev 2012-04-03 20:55:58 följande:
    Stjärnfrukt: Bra lista!

Idag var jag och min man till kommunhuset och blev vigda ;) Det känns så udda och "vuxet" att använda ordet "min man" osv. Känns riktigt bra nu då ett giftermål "fixar" så mycket av det som inte sambolagen gör + att vi säkrar för den kommande bebisen. Känns skönt!

Jag och min man har idag byggt ihop byrån som ska in i barnrummet, så nu är den urtorkad och jag håller på att tvätta alla bebistyger och kläder :3 Det är riktigt roligt att sätta igång~
    Grattis!!! :)

Vi gifter oss om två veckor... Börjar bli nervös, mest för att det är en del att fixa och jag blir bara slöare för varje dag som går... :(  
    Sådär ja
  • Havsjungfrun
    AAEV skrev 2012-04-03 20:38:40 följande:
    Vet inte om nån annan hunnit svara men det går bra för Agnes och flickorna. Lite ups and Downs men så är det väl ofta med för tidigt födda :)
    Skönt att höra! Tänker på dem ofta.
  • NinnaBus

Måste man ha patientbricka fortfarande?
    Min knyckte de på akuten tidigt i höstas och när jag bett om att få tillbaka den på sjukhuset så sa de att den skulle försvinna så jag skulle inte behöva den längre.
    Men om man måste ha den så får jag be dem fixa en ny nästa gång vi ska in till sjukhuset...  

• LillSnurr82

Patientkort är borttaget, räcker med att du uppger ditt personnr.

• Elvis Mamma

Måste bara dela med mig av vad min underbara blivande 6 åringar sa idag, Elvis brukar klappa magen varje dag å fråga hur bebisen ligger så jag visade var bebisens huvud å fötter är, Elvis tittade en stund på magen å frågade - Men var ligger muffinsen då?? Jag funderar lite å frågar vilken muffins han menar. - Ja men du vet den där kakan du brukar prata om mamma! Ja funderar lite till, - Hmm menar du moderkakan? Elvis svarar allvarligt att JA precis den kakan för det är väl som en muffins typ som bebisen får mat ifrån?! Ja svarar att ja nästan så skulle man kunna kalla den å visar honom exakt var muffinsen ligger Haha såna underbara tankar ett barn kan ha!

• birgitta73

ny här!
    BF 6 juni - första barnet- en liten kille.