• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Baby1112

Snuppis: det är vanligt att må illa igen nu. Bebisen ligger långt upp och trycket på typ allt i magen vilket kan ge illamående. Och halsbränna... :)

• zenoble

Härligt för er med lyckade bm besök! :) har idag jobbat sista dagen känns såå himla skönt, är så trött i kroppen och det var verkligen på tiden nu. Skrivit kontrakt på lägenheten och kollat allt som ska renoveras i maj, första juni ska vi vara ute från denna lägenhet vi bor i nu, hoppas bebis inte kommer innan! har haft en del sammandragningar och riktig obehag känsla av att bebis ligger så långt ner och trycker. Blir nästan orolig ibland att den lille ska komma för tidigt? har aldrig varit nojig innan så vet inte varför jag börjat bli det nu.. hm.

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-03 16:22:33 följande:
    Hemkommen från kontroll av tappen. Och kan man tänka sig att den var lite längre idag :) YES!!! mellan 23-20 mm så det var ju superbra. UL läkaren sa att han inte tyckte vi skulle kolla mer om inte mina sammandragningar blir fler (har ju typ inga nu) eller att jag känner av någonting som jag tycker känns annorlunda. Så jäkla skönt å veta att det verkar vara helt normalt att mn tapp e så här.

Gjorde ett TUL också och lilla kraken väger nu 1500gram, en riktig medelbebis. Och några fler sånna mätningar tyckte dom var onödiga när han hela tiden sett så fin ut på kurvan.

Så en riktigt bra dag i dag. 
    Vad härligt!
    emma78 skrev 2012-04-03 16:43:38 följande:
    Här  har vi varit hos BM idag:))Alla värden kanon bra! SF måttet 31!!! hade vuxit 5 cm sen jag var där sist!! Sonen var stor när han föddes 3 v tidig med stadiga 4015g undra hur denna kommer vara då SF måttet inte var så stort med honom i samma vecka (29+ 4) !  Väger era BM er varje gång? Min har inte tagit någon vikt sedan inskrivning....Men det kanske man ska vara glad över:))Det enda negativa idag var att jag fått tillbaka min GBS:((Men jag fick ingen antibiotika då jag inte besväras av den....än.....!Trodde att man alltid fick antibiotika oavsett?Ja,ja det löser sig säkert!Fick förreseten besked från FK att min föräldrapenning kommer att baseras på min "nya" lön!! LYCKLIG!! Har dock inte fått besked om min grav peng ännu......ska ju gå hem nästa vecka så det börjar brinna lite i knutarna nu.....
    Min bm väger alltid.
  • AAEV

Vet inte om nån annan hunnit svara men det går bra för Agnes och flickorna. Lite ups and Downs men så är det väl ofta med för tidigt födda :)

• gammelmamma
    AAEV skrev 2012-04-03 20:38:40 följande:
    Vet inte om nån annan hunnit svara men det går bra för Agnes och flickorna. Lite ups and Downs men så är det väl ofta med för
    tidigt födda   
  • Aikotakara

Stjärnfrukt: Bra lista!

Idag var jag och min man till kommunhuset och blev vigda ;) Det känns så udda och "vuxet" att använda ordet "min man" osv. Känns riktigt bra nu då ett giftermål "fixar" så mycket av det som inte sambolagen gör + att vi säkrar för den kommande bebisen. Känns skönt!

Jag och min man har idag byggt ihop byrån som ska in i barnrummet, så nu är den urtorkad och jag håller på att tvätta alla bebistyger och kläder :3 Det är riktigt roligt att sätta igång~

• gammelmamma
    Aikotakara skrev 2012-04-03 20:55:58 följande:
    Stjärnfrukt: Bra lista!

Idag var jag och min man till kommunhuset och blev vigda ;) Det känns så udda och "vuxet" att använda ordet "min man" osv. Känns riktigt bra nu då ett giftermål "fixar" så mycket av det som inte sambolagen gör + att vi säkrar för den kommande bebisen. Känns skönt!

Jag och min man har idag byggt ihop byrån som ska in i barnrummet, så nu är den urtorkad och jag håller på att tvätta alla bebistyger och kläder :3 Det är riktigt roligt att sätta igång~

grattis till er! Håller med dig om att stjärnfrukt hade en bra lista. Tur att det finns folk som tänker, jag har inte ens funderat ännu, vet inte vad det är med mig, jag orkar inget