• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Jag mår också ganska illa emellanåt, speciellt när jag ätit :( ja det sägs ju att när bebisen sjunkit ner så ska det bli mer plats, lättare att andas osv. Min bebis är också fixerad och jag tycker det är bara jobbigt! Ligger liksom så långt ner att det ofta ilar och hugger till. Har svårt att gå upprätt ibland för det trycker på så. Trött på att vara gravid nu, vill ha bebis i famnen istället :)

• gizmolarson

Jag mår illa när jag äter.. Är nog för trångt i magen nu å sover på nätterna gör inte alls nästan...

• Tesssi

Jag mår också illa nu, oftast på förmiddagarna.
    Började för kanske en vecka sedan, är i v.32+5 idag. Hoppas att det släpper när magen sjunker.

• LillaGrynet

Det här med foglossning o sjukskrivning.. Många skriver att läkaren undersöker er.. Det gjorde inte min.. Förklara hur ja kände å så sa hon att det låter som foglossning å så sjukskrev hon mig.. Men kan ju även ha o göra med att jag varit sjuksk. För kraftigs sömnbesvär o det ena påverkar väl det andre kanske... Äntligen har min sömn blivit bättre men det tog låååång tid....

• lycka 4

Min erfarenhet är att läkare som finns på plats på mödravården känner men en almän läkare som inte har koppling till mödravården har inte lika mycke koll på foglossning och gör ingen vidare bedömning. Har ju till å med varit med om allmän läkare som suttit å slagit efter ordet i ordboken

• emersson75
    Cataleya skrev 2012-04-18 07:04:16 följande:
    Är det någon mer som börjat må illa ?
    Jag har haft en bra graviditet hela tiden, inte haft många symptom. Först nu sista delen, har jag haft ( som många andra ) sammandragningar, ont i ryggen och sådan jäkla förkylning konstant.
    Den senaste veckan har jag börjat må så fruktansvärt illa, och haft mkt mer sammandragningar än vanligt, är galet trött. har kommit in i ett elakt stadium att jag sover dåligt på natten, och sedan måste sova igenom mig hela morgonen, och vaknar först vid 12 tiden igen, mina gravid hormoner exploderar och jag blir sur och bitter för allt, bara jag står och diskar och diskmedlet råkar åka ner i diskhon blir jag ursinnig. haha. 
    Förra veckan var jag hos bm, hon sa att bebisen hade fixerat sig, och var även om TUL förra veckan, där såg dom också att hon fixerat sig långt ner i bäckenet. Jag trodde att när bebisen fixerat sig, så skulle man börja må bättre ?
    Var iaf vad jag hittade när jag googlade, men jag känner precis tvärtom :s
    Är vårat första barn, så jag vet inte alls vad man ska känna och inte... 
    Jag mår illa vaaaarje förmiddag och kväll, det är bättre mitt på dagen, sover dåligt om nätterna och dessutom är så hade jag influensan för 1 månad sen, då tänkte jag att bra att man varit sjuk, nu tar det 5 år till nästa gång igen, jag är nämligen aaaaaaaaaaldrig sjuk, nu är jag sjuk IGEN, håller på att bli galen, genomförkyld, hosta, ont i halsen, bläää så man känner sig, som ett vrak verkligen!! Längtar verkligen tills bebisen kommer, så man blir som vanligt igen. En fördel är väl att det kommer kännas som en bagatell med lite barnskrik, allt är väl bättre än det här ;)
    Hoppas du snart mår bättre iaf :)
  • emersson75

Åhh vad jag längtar tills den 17 juni nu :) Liten tröst iaf att se att man inte är ensam om att snurra på nätterna och vara allmänt lite gnällig :)

• LillaGrynet

Lycka 4:!Låter som en trygg läkare som slår i böcker;) Den läkaren jag gick hos var på mödravården:) Va på vårdcentralen pga mina sömnbesvär först.. Fy f*n va illa bemött jag blev.. Usch! Antagligen för att jag var gravid så mena han på att det är inte hans sak å sjukskriva mig eftersom det kan vara grav.relaterat.. Vilket jag inte tycker att det är utan dem problemen har jag haft sen länge innan jag blev gravid däremot förvärrades dem när jag blev gravid.. Men den läkaren på MVC är heelt super! Kvinnlig oxå jätte förstående och lyssnar verkligen!:) Vårdcentralen var en gubbj*kel! som bara hade å säga byt jobb i princip!:-/

• Polarlantis
    Dancia: skönt att det lugnade sig med piller och vila! Ta hand om dig nu!!!

Cataleya: jag mår också mer illa nu, har bara tagit det för vad det är, ytterligare symptom Glad Men jag är yr också när jag sitter ner.  Sover på nätterna gör inte jag heller, suck! Man blir rätt sliten...

EGO: Magen är ganska så lugn idag också. Har varit ut med hundarna på en kort sväng i sakta tempo och det gick bra. Ska åka och fika och få lite pepp av kompis idag, skönt att jag är ledig! För att vara på säkra sidan ska jag packa BB väskan tidigare än jag tänkt, iaf bäbisgrejerna och jag ska passa på idag och handla det som saknas i apoteksväg...lika bra liksom. Sov inte mycket inatt, blev så verkliget med att det verkligen ska komma en liten och jag kännde verkligen att jag inte är helt redo än så nu får den snällt stanna några veckor till! 
  • MissFörstånd

Min läkare på spec mvc gjorde inte heller någon undersökning när jag blev sjukskriven för foglossning. Men jag fick ju förklara hur det kändes och var jag hade ont.