• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • stjärnfrukt

Fy idag har jag varit en riktigt bitch... Har varit några killar här som skulle sätta in nytt "modem och sånt", och det hade inte vi fattat riktigt, då föreningen glömt säga vilket datum det var.. Hursom helst.
    Bara jag hemma och som ni vet så renoverar vi vinden, och nästan alla lådor och grejer som vi haft där stod nu istället i vår klädkammare, och där längsmed den innersta väggen var ju de tvugna att dra en kabellist. Nästan allt var ju tvunget att hyvas ut, och självklart var det inte bara lätta grejer. Men jag kände att dels ska jag ju inte bära o greja, och dels orkar jag verkligen inte idag. Så jag sa "vet inte hur vi ska lösa det här, sätter jag igång och lyfter och bär kommer jag föda idag, och det vill jag inte. När det väl sätter igång så går det så fort och här går ju inte att föda bland alla grejer". Självklart skrämde det upp killarna rejält så nu sitter jag här och äter godis medan de precis hivat ut allt... hihiOskyldig

• LillaGrynet

Tjejer: Jag har den senaste veckan känt av att tex om jag böjer mig, ute å går, städar, ätit, går i trappor osv att magen blir hård å blir illamående samt svårt att andas/tungt att andas.. Kan det vara sammandragningar? Får nästan lite panik!!!

• LillSnurr82
    LillaGrynet skrev 2012-04-17 11:06:02 följande:
    Tjejer: Jag har den senaste veckan känt av att tex om jag böjer mig, ute å går, städar, ätit, går i trappor osv att magen blir hård å blir illamående samt svårt att andas/tungt att andas.. Kan det vara sammandragningar? Får nästan lite panik!!!

Låter som sammandragningar. Får oxå som panik i bland när de kommer samtidigt som det är sjukt tungt att andas..
  • JennieJ
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 10:42:21 följande:
    Det var mer igår jag hade lite molvärk, men idag har jag inte känt något så jag avvaktar. JennieJ - Har du legat högt i socker förut också?    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ

Var första gången! Legat någonstans 5-6 tror jag
  • MissFörstånd
    JennieJ skrev 2012-04-17 11:15:39 följande:

Var första gången! Legat någonstans 5-6 tror jag

Hoppas det bara var idag och att glukosbelastningen inte visar på någonting.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Dancia

Fy vad jag blev rädd precis! Låg ner i soffan på rygg och kände hur det rann till rejält och blev helt blött i trosorna. Skyndade mig till toaletten där det droppade ännu mer och nu fortsätter det droppa lite då och då. Vätskan är dock grumlig som riktigt tunna flytningar och luktar ingenting, om jag inte minns fel så ska fostervatten lukta lite speciellt? Har inte varit med om så här rikliga och tunna flygningar någon gång innan så jag lär nog ringa in till fl om det inte slutar.

• Tre Flickor

gizmolarson:
    Tack, jag utgår från att hon tar det hon behöver i första hand. Alla värden är ju bra utom vikten så jag får nog det jag behöver jag också.

Missförstånd:
    Det kan vara slemproppen. Jag hade något liknande båda gångerna när min släppte. Mina flytningar var dock mer gummiaktiga men väldigt sega. Den kan återbildas så det är nog ingen fara på taket om det skulle vara den.

I dag har jag varit ute i förrådet och hämtat in alla bedset till vagnen samt bebiskläder i storlekarna 50-62. I morgon ska jag börja tvätta upp dem och börja skriva på min förlossningsplan. På torsdag går jag in i vecka 35 och bara tanken på att jag inom några veckor kommer att få hålla min bebis gör mig tårögd. Jag längtar så Hjärta  

• LillSnurr82
    Dancia skrev 2012-04-17 11:54:56 följande:
    Fy vad jag blev rädd precis! Låg ner i soffan på rygg och kände hur det rann till rejält och blev helt blött i trosorna. Skyndade mig till toaletten där det droppade ännu mer och nu fortsätter det droppa lite då och då. Vätskan är dock grumlig som riktigt tunna flytningar och luktar ingenting, om jag inte minns fel så ska fostervatten lukta lite speciellt? Har inte varit med om så här rikliga och tunna flygningar någon gång innan så jag lär nog ringa in till fl om det inte slutar.

Ring förlossningen, kan ju vara fostervatten då borde det ju vara bäst att kolla. Behöver ju ej betyda att förlossningen startat man kan ju läcka fostervatten långt innan det startar.