• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillaGrynet

Gammelmamma: usch va otäckt det låter.. Aldrig hört nåt liknande.. Inte ringt förlossningen?!

• LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-04-17 21:50:33 följande:
    Jag kände mig jättehängig vid lunch och bestämde mig för att lägga mig och vila lite eftersom jag skulle i väg senare på em. När jag legat och slumrat en stund kände jag hur jag fick ganska starka förvärkar och halva ansiktet domnade liksom bort. JAg tänkte att det nog bara var inbillning men gick upp för att ta en alvedon. När jag tittar mig i spegeln ser jag att höger ansiktshalva liksom inte är med riktigt! Jag la mig en stund och sen blev det bättre, nu känns det bara ltie borta men funkar som vanligt. Någon som varit med om något liknande?

Det borde du söka för.. Min syster genomgår just nu en STOR undersökning med massa prover för just stickningar och bortdomningar i ansiktet under hela graviditeten. De misstänker MS just nu. Hon har fått tagit ryggmärgs prov osv. Inte för att göra dig orolig, men sånt ska tas allvarligt.
  • LillSnurr82
    Polarlantis skrev 2012-04-17 21:07:08 följande:
    Tack för svar tjejer! Tack och lov så är det spått snökaos uppöver landet kommande dagar så min pappa ringde och sa att åka kanske inte är så smart, så lättad att jag slipper!!! PUH! Så nu kan jag sova och vila imorgon och se vad som händer... Förlossningen sa att om jag får regelbundna sammandragningar på runt tio min, får ordentligt ont eller blodiga flytningar ska jag komma in bums.Jättegullig tant jag pratade med, känndes tryggt. Väntade mig att bli bortviftad men icke, skönt! Sov gott alla!   

Vad skönt :) vila och ta det lugnt nu!
  • LillSnurr82

Nu känner jag att jag bombar tråden, men nu har jag fått starka cravings på rå potatis och morötter ... Haha.. Blir galet sugen på det flera ggr/dag.. Tur man har en stor säck potatis hemma. :D

• gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-04-17 22:19:12 följande:

Det borde du söka för.. Min syster genomgår just nu en STOR undersökning med massa prover för just stickningar och bortdomningar i ansiktet under hela graviditeten. De misstänker MS just nu. Hon har fått tagit ryggmärgs prov osv. Inte för att göra dig orolig, men sånt ska tas allvarligt.
    usch då, jag får ringa i morgon då. Tack för ditt svar.
  • LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-04-17 22:31:12 följande:
    usch då, jag får ringa i morgon då. Tack för ditt svar.

Ja gör det, behöver ju inte vara något.. Men bäst att ta det säkra före det osäkra tycker jag.
  • gammelmamma
    LillSnurr82 skrev 2012-04-17 22:44:32 följande:

Ja gör det, behöver ju inte vara något.. Men bäst att ta det säkra före det osäkra tycker jag.

ja det är sant. Jag ringer BM i morgon så får hon skicka mig vidare om hon tror att det behövs, hon brukar vara bra. Det var riktigt obehagligt. Jag har haft stickningar en gång förut men då tror jag inte att det "hängde" 
  • LillSnurr82
    gammelmamma skrev 2012-04-17 22:48:28 följande:
    ja det är sant. Jag ringer BM i morgon så får hon skicka mig vidare om hon tror att det behövs, hon brukar vara bra. Det var riktigt obehagligt. Jag har haft stickningar en gång förut men då tror jag inte att det "hängde" 

Ok, min syster har bara haft stickningar eller typ känslan man får när benet eller dyl "somnar" vad jag förstått det som. Börja under grav, men hon trodde då i början att det berodde på stress. Men sen när hon gick på gravpenning och det inte släppte sökte hon för det. Så de kolla innan förlossningen så det inte var nåt som kunde typ "spricka" under förlossningen.. Typ nån nerv eller så men det vat ingen fara. Sen nu efter förlossningen får hon genomgå en noggrannare undersökning med massa tester som sagt.
  • JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-04-17 18:57:02 följande:
    Var hos diabetsskk idag då jag låg på gränsen på glukosbelastningen. Hon sa att insulinbehovet ökar fram till ca. v. 35 och sedan går det ner igen. Du är inte förkyld eller så? En infektion ökar sockerkänsligheten. Hoppas att din glukosbelastning går bra!

Nej är faktiskt helt frisk i övrigt om man bortser från dessa åkommor ja dragit på mig pga graviditeten. Förhoppningsvis var de bara en tillfällighet :/
  • MissFörstånd

Gammelmamma - har hört om en kvinna nära där jag bor som fick halvsidig ansiktsförlamning under förlossningen och det är inte helt återställt. Tror barnet nu är 12 år. Så fråga någon kan du ju göra