Bumman79 skrev 2012-04-18 00:16:02 följande:
Nu börjar det göra ont överallt i kroppen känns det som speciellt ryggen värker när jag jobbar och så har jag med stor sannolikhet foglossning men vet inte hur kraftig. Är i v 32.
Jag hade tänkt att försöka jobba tills den sista maj men nu känner jag att jag inte pallar så jag ringde och bokade tid hos en läkare via Barnmorskemottagningen och ska dit om en vecka....men nu börjar jag få lite ångest över vad jag ska säga och känner ibland att jag kanske inte är så dålig ändå....?? Jag ska alltid tvivla...
Men så ska jag resa mig ur soffan eller sängen och så skär det och bränner det i benen...varje steg gör ont mellan låren. Och det bränner ofta i ljumskarna och på blygdbenet och på rumpan någonstans...och hugger gör det oxå ibland...man kan ju inte ens klä på sig längre utan att det gör ont.
Jag tycker ibland att det är svårt att stå på mig och berätta om alla krämpor man har osv å göra mig till "ett offer" istället tar man på sig ett leende och säger att allt är bra. Men nu känner jag att jag inte pallar mer nu skulle det vara skönt att vila upp sig lite. Det tar hårt på krafterna och kroppen att arbeta man orkar ju inget annat sen kommer man hem å har ont hela kvällarna.
Är det kraftig foglossning jag har tror ni? Vad ska jag fokusera på när jag pratar med läkaren någon som har tips?
Stå på dig och tala om för läkaren precis som det är , han kommer ju att känna på dig och du kommer att tycka det gör ont och det är det han vill se . Om du har kraftig foglossning är ju svårt att bedömma då även smärtgränsen är olika hos olika människor. Jag har haft kraftig foglossning med två av mina barn och den fpölrrra va gräslig men jag hade min foglossning koncentrerad fram.
Det kommer å gå bra hos läkaren och jag tycker absolut att du ska passa på att vila .