• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

V 32 besök hos bm
    Bäbis ligger med huvudet neråt som jag trott typ hela tiden. Men fortfarande ruckbart.
    Sf mått fick jag ej reda på men låg i min kurva i alla fall så antar 27-28 kanske.
    Hb var lågt bara 108, så nu måste jag äta järn även fast jag blir hård i magen och har hemorojjder :( men fick ett recept på bättre hemorojjd salva i alla fall så hoppas jag att jag får bukt på dem snart.
    Hjärtljudet låg högt på 160 men det var för att hon precis innan kollat vart huvudet låg och hade nypt han/henne runt nacken.. Så han/hon busa runt massa :)

• Lina007
    LillSnurr82 skrev 2012-04-17 15:59:21 följande:
    V 32 besök hos bm
    Bäbis ligger med huvudet neråt som jag trott typ hela tiden. Men fortfarande ruckbart.
    Sf mått fick jag ej reda på men låg i min kurva i alla fall så antar 27-28 kanske.
    Hb var lågt bara 108, så nu måste jag äta järn även fast jag blir hård i magen och har hemorojjder :( men fick ett recept på bättre hemorojjd salva i alla fall så hoppas jag att jag får bukt på dem snart.
    Hjärtljudet låg högt på 160 men det var för att hon precis innan kollat vart huvudet låg och hade nypt han/henne runt nacken.. Så han/hon busa runt massa :)

Får jag fråga vilken salva det var? Jag kämpar fortfarande på med Xyloproct men det händer ju absolut ingenting.
    Jag ska på mitt BM-besök i morgon och ska ta upp detta med henne då och hoppas på att jag kan få något starkare, receptbelagt, utskrivet för att få bukt på dem någorlunda till förlossningen så man kan få känna sig liite fräsch iafl när man ligger där helt utfläkt... 
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • fyrklöver81

Får man ha den starkare salvan än xyloproct när man är gravid? Ja din bm borde veta sånna fall vill jag med ha den =) 

• Uddabus

Nä det var helt inom det normala... Att jag gått upp mycket är inte pga att bebis är stor... Det ör både lite fläsk o vätska i kroppen...

O foglossning på det gör inte saken bättre..

Min bm tyckte oxå att magen tagit ett skutt..

Blodtrycket är bättre 110/60
    Sf mått 34

Vikten vet jag inte just nu för jag vill inte väga mig mer nu men kan nog räkna med att jag inte stannar av just nu... Så uppemot 20 kg blir det nog..

• RocketQueen

Idag har jag och mannen träffat bm. Men istället för att göra det på MVC som vi brukar så var vi på förlossningen där det är tänkt att vi ska föda. Inga vanliga kontroller idag utan idag skrev vi ihop förlossningsplanen. Så jag antar att jag inte behöver skriva nåt eget brev eftersom allt kommer att stå i min journal. Känns väldigt tryggt att ha det gjort och det känns bra att vi hunnit med flera besök på förlossningen. När jag blev gravid var jag helt livrädd och i stort sett krävde ett snitt. Nu efter att ha pratat massor och gjort en massa besök så känns det så mycket bättre. Nu känns det helt tvärtom, vaginal förlossning är det som är rätt för oss, blir det snitt så blir det av orsaker som jag inte kan påverka men det är inte planen längre iaf. Från att ha varit livrädd ser jag nästan fram emot det. Enorm vinst över mitt psyke

• gizmolarson

Idag har jag kännt mig överkörd.. Känner så fortfarande, inatt har jag inte sovit mycket, svårt när man måste kissa hela nätterna, har 2 barn, make å en katt med sig i sängen att hitta en bra ställning, så jag blev hemma från skolan idag å har legat helt utslagen i soffan å sängen hela dagen, åt middag hos mamma innan äldsta skulle på gympa.. Får inte i sig
    Mycket mat för man börjar må illa, sen blev det soffan hos mamma innan det var dags att åka hem å nu ligger jag utslagen i soffan hemma.. Pust å stön..

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-04-17 10:36:24 följande:
    Varit på 33 veckors besöket hos bm idag! Resultatet: VIKT: sedan inskrivning +14,5 kg / sedan pluset 6 okt +23,2 kg (oj då)  SF-MÅTT: 33 cm  SOCKER: 10,1 (på nästan tom mage, gränsen går vid 8 så glukosbelastning på torsdag) BLODTRYCK: 125/80 ( kanon) HJÄRTLJUD: 150 slag per min
    Var hos diabetsskk idag då jag låg på gränsen på glukosbelastningen. Hon sa att insulinbehovet ökar fram till ca. v. 35 och sedan går det ner igen. Du är inte förkyld eller så? En infektion ökar sockerkänsligheten. Hoppas att din glukosbelastning går bra!
  • Ensortsmamma

Hej på er alla mammor!
    Idag har mår jag mycket bättre fick fick Inte behålla kvällmaten men annars så har dagen vart bra, jag känner att jag är i trygga händer och det gör mig lugn. En barnmorska har suttit med mig i en timme nu och vi har pratar om allt utifrån olyckan till amning denna gång, vi har även pratar om denna igångsättning. De är verkligen super gulliga .

Hoppas att ni har det bra! Kram på er

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-04-17 13:52:17 följande:
    Har precis varit på tillväxtultra... Min bebis är en riktig knubbis iaf :) hon bjöd på 3 d bilder o filmer :) första gången jag sett det på min egen bebis...
    Knubbiga kinder hade han o var så söt...

21% över o vägde 2890 nu...
    Ungefär om vår son vägde när han föddes v. 35+4 då. Han vägde 2 900 g och var 46 cm lång. Ska de göra något extra TUL?