• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007
    fyrklöver81 skrev 2012-04-17 16:49:46 följande:
    Får man ha den starkare salvan än xyloproct när man är gravid? Ja din bm borde veta sånna fall vill jag med ha den =) 

Hoppas verkligen att det finns något annat än Xyloproct, som kan utföra mirakel. ;) Tänkte eftersom hon skrev att hon fick på recept att det var något "starkare", Xyloprocten kan man ju plocka på sig som lösgodis inne på Apoteket. :P
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • Polarlantis

Hmm...vet inte hur jag ska göra! Nu vet jag säkert att det är slemproppen, har sett bitar också nu... Planen är att vi ska åka 80 mil imorgon med start sju och då ska sambon vara kvar hemma...gaaahhh, vet inte hur jag ska göra!!! Har liiiiite molande och lite ont i underlivet men det är lite...vet ju inte om jag bara känner efter för mycket!?! Ska man våga åka imorgon????? Skulle helst se att det blev regelbundna sammandragningar så jag VET att det är på g och måste åka in och få det stoppat så jag VET att jag inte ska åka...åååhhh, hur skulle ni gjort???? Det kan ju ta veckor innan det är dags men HUR VET MAN????

• LillSnurr82

Vet ännu inte vad salvan heter, men ska inte vara några problem att använda den som gravid. Får receptet i morgon efter 16.00 på Apoteket.

• PojkarnasMamma85
    Polarlantis skrev 2012-04-17 19:35:14 följande:
    Hmm...vet inte hur jag ska göra! Nu vet jag säkert att det är slemproppen, har sett bitar också nu... Planen är att vi ska åka 80 mil imorgon med start sju och då ska sambon vara kvar hemma...gaaahhh, vet inte hur jag ska göra!!! Har liiiiite molande och lite ont i underlivet men det är lite...vet ju inte om jag bara känner efter för mycket!?! Ska man våga åka imorgon????? Skulle helst se att det blev regelbundna sammandragningar så jag VET att det är på g och måste åka in och få det stoppat så jag VET att jag inte ska åka...åååhhh, hur skulle ni gjort???? Det kan ju ta veckor innan det är dags men HUR VET MAN????
    Du kanske ska ringa förlossningen och rådfråga? Du skulle nog inte förlåta dig själv om du åker iväg så långt och värkarna sätter igång,  men samtidigt är det ju som du säger att det kan dröja flera veckor till. Du får känna hur det känns innerst inne och ta ett beslut.
  • Uddabus

Nä inga extra ultra...

Jag är 173 o min sambo 191...

Mina två andra vägde 4 kg när dem var färdiga.. O sambon vägde över 4kg o min pappa berättade idag att han oxå vägde 4 kg när han föddes...

O det var inom gränserna så nu håller man väl koll på sf måttet

• fyrklöver81
    Polarlantis skrev 2012-04-17 19:35:14 följande:
    Jag vet ju inte hur viktig resan är för dig, men jag skulle ha stannat hemma om det inte var ngt alldeles speciellt. 
    Men jag är nog lite nojig... 
  • RocketQueen
    Ensortsmamma skrev 2012-04-17 19:01:10 följande:
    Hej på er alla mammor!
    Idag har mår jag mycket bättre fick fick Inte behålla kvällmaten men annars så har dagen vart bra, jag känner att jag är i trygga händer och det gör mig lugn. En barnmorska har suttit med mig i en timme nu och vi har pratar om allt utifrån olyckan till amning denna gång, vi har även pratar om denna igångsättning. De är verkligen super gulliga .

Hoppas att ni har det bra! Kram på er
    Vad skönt, Den här gången kommer allt att bli annorlunda
  • Polarlantis

Tack för svar tjejer!

Tack och lov så är det spått snökaos uppöver landet kommande dagar så min pappa ringde och sa att åka kanske inte är så smart, så lättad att jag slipper!!! PUH! Så nu kan jag sova och vila imorgon och se vad som händer... Förlossningen sa att om jag får regelbundna sammandragningar på runt tio min, får ordentligt ont eller blodiga flytningar ska jag komma in bums.Jättegullig tant jag pratade med, känndes tryggt. Väntade mig att bli bortviftad men icke, skönt!

Sov gott alla!   

• Havsjungfrun

Ensortsmamma: Skönt att höra att du har det bra och blir väl omhändertagande!

• gammelmamma

Jag kände mig jättehängig vid lunch och bestämde mig för att lägga mig och vila lite eftersom jag skulle i väg senare på em. När jag legat och slumrat en stund kände jag hur jag fick ganska starka förvärkar och halva ansiktet domnade liksom bort. JAg tänkte att det nog bara var inbillning men gick upp för att ta en alvedon. När jag tittar mig i spegeln ser jag att höger ansiktshalva liksom inte är med riktigt! Jag la mig en stund och sen blev det bättre, nu känns det bara ltie borta men funkar som vanligt. Någon som varit med om något liknande?