• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis
    Dancia skrev 2012-04-17 11:54:56 följande:
    Fy vad jag blev rädd precis! Låg ner i soffan på rygg och kände hur det rann till rejält och blev helt blött i trosorna. Skyndade mig till toaletten där det droppade ännu mer och nu fortsätter det droppa lite då och då. Vätskan är dock grumlig som riktigt tunna flytningar och luktar ingenting, om jag inte minns fel så ska fostervatten lukta lite speciellt? Har inte varit med om så här rikliga och tunna flygningar någon gång innan så jag lär nog ringa in till fl om det inte slutar.
    Ta på binda, dom vill gärna se vad det är som droppat, om jag fattat det hela rätt. Ring in och hör med dom. Håller tummen för att det inte är ngt på g än!
  • Lina007

Sitter i soffan med fjärren på magen och ser hur den åker upp och ner, upp och ner. När jag kollar på den så ser det precis ut som att lillasyster skulle ligga med ryggen mot min mage och nyss ha sprungit ett maratonlopp så att hon blivit alldeles andfådd. Inget som känns inifrån, som deras rörelser annars gör.

Vad sysslar hon med egentligen? :-P

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • MissFörstånd
    Dancia skrev 2012-04-17 11:54:56 följande:
    Fy vad jag blev rädd precis! Låg ner i soffan på rygg och kände hur det rann till rejält och blev helt blött i trosorna. Skyndade mig till toaletten där det droppade ännu mer och nu fortsätter det droppa lite då och då. Vätskan är dock grumlig som riktigt tunna flytningar och luktar ingenting, om jag inte minns fel så ska fostervatten lukta lite speciellt? Har inte varit med om så här rikliga och tunna flygningar någon gång innan så jag lär nog ringa in till fl om det inte slutar.

När vattnet gick för mig så luktade det absolut ingenting. Ta på¨dig binda eller trosskydd om du inte har det redan för om du åker in på förlossningen så vill de (faktiskt) kika i den. Så byt inte för att känns dig fräsch. Jag fick ha en handduk i byxorna när vi åkte in också för det kom lite mycket då .
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • MissFörstånd

Jag har precis tagit en powernap i TVÅ TIMMAR! Skulle inte sova så länge, tänkte mest vila men jag är helt slut! En kompis sa att det är normaltid på powernaps när man är gravid . Jag vet inte de ja, men men =)

• Stumpilumpan
    Tips på hur vi mamma lediga kan fördriva tiden 

Nu med facit i hand ångrar jag bittert att jag inte valde att jobba en månad till, jag älskar att hålla i gång & jag älskar mitt jobb.

För 8 dagar sedan gick jag på mamma ledighet och känner att det var PÅ TOK för tidigt. BF 14/6

Alla bebiskläder är tvättade, rummet snart färdigt, garderob och kök skinande rent.

Hittar verkligen inte fler hemma projekt.

Jag har gått med i en mamma grupp som träffas varannan vecka, för grillning, promenader och olika grupp samtal ... men som sagt det är varannan vecka.

Jag och maken går också på föräldrautbildning en gång i veckan.

Baaaah ... hur står ni andra UT ?

Tips tack Hjärta 
  • Uddabus

Har precis varit på tillväxtultra... Min bebis är en riktig knubbis iaf :) hon bjöd på 3 d bilder o filmer :) första gången jag sett det på min egen bebis...
    Knubbiga kinder hade han o var så söt...

21% över o vägde 2890 nu...

• stjärnfrukt
    Stumpilumpan skrev 2012-04-17 13:48:28 följande:

Nu med facit i hand ångrar jag bittert att jag inte valde att jobba en månad till, jag älskar att hålla i gång & jag älskar mitt jobb.

För 8 dagar sedan gick jag på mamma ledighet och känner att det var PÅ TOK för tidigt. BF 14/6

Alla bebiskläder är tvättade, rummet snart färdigt, garderob och kök skinande rent.

Jag har gått med i en mamma grupp som träffas varannan vecka, för grillning, promenader och olika grupp samtal ... men som sagt det är varannan vecka.

Tips tack Hjärta 
    När jag väntade mitt första barn planerade jag inför dopet faktiskt! Det var jätteroligt och vi hade det sedan på min födelsedag, 3juli, dottern föddes 18april och vi behövde inte stressa med något och dopet blev kanon. Alla frågade hur vi hade hunnit med, hihi. 
  • JennieJ
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 11:18:55 följande:
    Hoppas det bara var idag och att glukosbelastningen inte visar på någonting.

Tack för omtanken :) får hoppas de är tillfälligt absolut vet inte va som händer annars. Känner dok inte ett dugg för varit för mycket negativa besked så har på nått sätt stängt av!
  • MissFörstånd
    Stumpilumpan skrev 2012-04-17 13:48:28 följande:

Tips tack Hjärta 
    Nu är ju jag sjukskriven och kan inte göra så mycket fysiskt, men sy ett babynest eller en amningskudde. VILA! Passa på att vila för det blir inte så mycket av den varan sen.
    Uddabus skrev 2012-04-17 13:52:17 följande:
    Har precis varit på tillväxtultra... Min bebis är en riktig knubbis iaf :) hon bjöd på 3 d bilder o filmer :) första gången jag sett det på min egen bebis...

Hihi en liten knubbis. Här i Dalarna sa de att bebisar får ligga på + eller - 22%. Kommer det göras fler tul på dig då?

JennieJ skrev 2012-04-17 14:04:10 följande:

Tack för omtanken :) får hoppas de är tillfälligt absolut vet inte va som händer annars. Känner dok inte ett dugg för varit för mycket negativa besked så har på nått sätt stängt av!
    . Jag fick träffa diabetessköterskan och diskuterade kost och motion och fick med mig en mätare hem och fick sticka mig i fingret x antal gånger per dag. Låg i en gråzon så jag varken hade eller inte hade graviditetsdiabetes. Annars kan man väl bli behandlad med tabletter eller insulin.

• zenoble
    Uddabus skrev 2012-04-17 13:52:17 följande:

Vad härligt grattis! Ja han måste vara ganska stor, där har du kanske en förklaring varför du tyckte du gått upp mkt :) hihi