Stumpilumpan skrev 2012-04-17 13:48:28 följande:
Tips på hur vi mamma lediga kan fördriva tiden
Nu med facit i hand ångrar jag bittert att jag inte valde att jobba en månad till, jag älskar att hålla i gång & jag älskar mitt jobb.
För 8 dagar sedan gick jag på mamma ledighet och känner att det var PÅ TOK för tidigt. BF 14/6
Alla bebiskläder är tvättade, rummet snart färdigt, garderob och kök skinande rent.
Hittar verkligen inte fler hemma projekt.
Jag har gått med i en mamma grupp som träffas varannan vecka, för grillning, promenader och olika grupp samtal ... men som sagt det är varannan vecka.
Jag och maken går också på föräldrautbildning en gång i veckan.
Baaaah ... hur står ni andra UT ?
Tips tack
Nu är ju jag sjukskriven och kan inte göra så mycket fysiskt, men sy ett babynest eller en amningskudde. VILA! Passa på att vila för det blir inte så mycket av den varan sen.
Uddabus skrev 2012-04-17 13:52:17 följande:
Har precis varit på tillväxtultra... Min bebis är en riktig knubbis iaf :) hon bjöd på 3 d bilder o filmer :) första gången jag sett det på min egen bebis...
Knubbiga kinder hade han o var så söt...
21% över o vägde 2890 nu...
Hihi en liten knubbis. Här i Dalarna sa de att bebisar får ligga på + eller - 22%. Kommer det göras fler tul på dig då?
JennieJ skrev 2012-04-17 14:04:10 följande:
Tack för omtanken :) får hoppas de är tillfälligt absolut vet inte va som händer annars. Känner dok inte ett dugg för varit för mycket negativa besked så har på nått sätt stängt av!

. Jag fick träffa diabetessköterskan och diskuterade kost och motion och fick med mig en mätare hem och fick sticka mig i fingret x antal gånger per dag. Låg i en gråzon så jag varken hade eller inte hade graviditetsdiabetes. Annars kan man väl bli behandlad med tabletter eller insulin.