• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • UnderbaraPojke

minsann ... bara 49 dagar kvar !! =)

Inatt har jag varit vaken/uppe 9 ggr mellan midnatt och 6 i morse ...
    Ont i ljumskarna, bäckenet och händerna är stora som hus. PLUS kissinödig =)
    Efter kl 7 sov jag i alla fall non stop till 09:47 för att vara exakt ... det var skönt iaf. Låg i morse och tänkte att det e bara 49 nätter till .... suck*

• UnderbaraPojke
    emma78 skrev 2012-04-20 09:57:39 följande:
    Men allvarligt! Man måste ju kunna ta en "paus" ex i augusti och ta ut sin inarbetade semester istället för föräldrapenning???!!!Så länge man gör det innan barnet fyller ett år så det inte påverkar sgi:n! Så har jag tänkt mig att göra iaf....om inte annat så måste ju min man kunna vara pappaledig och jag ta ut semester! Men om han jobbar så måste jag väll ändå kunna ta ut min semester?

V33 idag:))) tänk att det bara är 7 veckor kvar!!!!Tiden har ju gått galet fort!! Åker till Ullared nästa helg för att inhandla det sista....undra bara hur jag ska klara av att gå där nere....känns som att bebisen ska trilla ut så fort jag reser mig upp.....Fick inte igenom min grav.peng  fullt,med motivering att jag i mitt restaurangjobb även gör ett administrativt jobb 1 timme i veckan!!!När jag frågade vad jag skulle göra de andra 9 timmarna( 1/4 av min tjänst är 10 timmar) fick jag till svar att det visste hon inte! Men min läkare sjukskrev mig på heltid ist och det gick igenom pust! Så sedan en vecka tillbaka sitter jag här i soffan och glor på tv.....Skönt att vara hemma iaf...de sista veckorna på jobbet  var riktigt tuffa!!Ska till Bm på tisd.Ska då be om ett tul .....jag ligger ju en bra bit över kurvan med sf på 31 i v 28.....har inte lust att gå tiden ut för att föda fram en 5 kilos....Sonen är född i v 37 och vägde 4015,och min syster är född i v 36 4700g så man har ju anlagen till stora barn! För visst kan be om ett tul för att kolla "stora" barn?
    Jag låg på sf 30 i v27 och sf 32 i v31 och nu hade jag sf 34 i v33 ...
    Hon sa dock att jag nog inte kommer hamna över 4 kg på bebisen iaf ...  
    Var iaf inget snack om ngt TUL. Hon frågade hur mkt jag vägde när jag föddes då det brukar bli runt samma för min bebis och jag vägde 3800g 
  • LillSnurr82

Är väl därför de har koll på sf måtten? Om de tycker de ökar/inte ökar som det ska så får man väl ett tul om risken för stora barn finns. Fast stora barn går väl gränsen typ nästan vid 5 kg och beroende på hur mycket kvinnans bäcken klarar av?

• UnderbaraPojke

Var precis inne och läste dem första sidorna i detta forum ... ganska kul att läsa om allas plus och vilka krämpor vi hade då =) lite skillnad till nu ....
    Kul att läsa när alla skriver tjohooo v 6 idag typ =) hihi ... Känns som den tiden e förbi. 

• PojkarnasMamma85
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-20 10:43:49 följande:
    minsann ... bara 49 dagar kvar !! =)

Inatt har jag varit vaken/uppe 9 ggr mellan midnatt och 6 i morse ...
    Ont i ljumskarna, bäckenet och händerna är stora som hus. PLUS kissinödig =)
    Efter kl 7 sov jag i alla fall non stop till 09:47 för att vara exakt ... det var skönt iaf. Låg i morse och tänkte att det e bara 49 nätter till .... suck*

Samma här! Fast antar att jag kommer gå över tiden den här gången med... *suck*
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-20 10:51:00 följande:
    Jag låg på sf 30 i v27 och sf 32 i v31 och nu hade jag sf 34 i v33 ...
    Hon sa dock att jag nog inte kommer hamna över 4 kg på bebisen iaf ...  
    Var iaf inget snack om ngt TUL. Hon frågade hur mkt jag vägde när jag föddes då det brukar bli runt samma för min bebis och jag vägde 3800g 
    Både jag och min man vägde mellan 3600-3800g när vi föddes men vår son vägde 4270g...hoppas denna lilla plutt inte blir lika stor!
  • Tre Flickor

Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?

• PojkarnasMamma85
    Tre Flickor skrev 2012-04-20 11:14:15 följande:
    Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?
    Vi har det mesta fixat så som att spjälsängen är på plats och bäddad, kläderna är tvättade, vagnen är i bruk och bilstolen är bara att hämta från källaren. Men förbrukningsvarorna har vi inte skaffat än som blöjor och lite fler nappar. Men maken säger att det kan vi i värsta fall köpa på vägen hem från bb och det har han ju rätt i. Vi har några provblöjor hemma i alla fall. Men blöjor och nappar ska jag nog försöka fixa innan bebisen kommer. Sen är det grejer till mig som amningsinlägg och sånt som måste inhandlas.
  • PIO

Hej på er brudar. Inatt tog de bort droppet ja hade för att stoppa värkarna. Så sätter de igång ordentligt snart så kommer de inte försöka stoppa. Har ju haft värkar trots droppet. Men nu har de varit lugnt ett tag. Så vi får se hur det här utvecklas

• Minimor78

Jag har ca 9 veckor kvar till bf 25/6.
    Maken jobbar reser & jobbar utomlands rätt mycket. Tyvärr är juni en väldigt hektisk månad för honom, så det är svårt med ledigheten...
    Jag funderar på hur man ska planera inför förlossningen. Båda mina tidigare barn har kommit nästan exakt på bf. Båda förlossningarna har gått snabbt. De är nu 6 & 9 år.
    Jag bor på landet & har ca 2 mil till sjukhuset. Vi har 2 hundar & div andra djur som behöver daglig skötsel.

Har en bra granne som nästan alltid är hemma. Kompisar bor på 10-20 min avstånd.

Hjälp mig lägga upp en reservplan ifall inte maken är hemma när det hela sätter igång. Det vore en lättnad att ha en plan som extra trygghet.
    Hur har ni själva löst det?