• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • UnderbaraPojke

PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-20 11:07:59 följande:

Både jag och min man vägde mellan 3600-3800g när vi föddes men vår son vägde 4270g...hoppas denna lilla plutt inte blir lika stor!

Haha jag hoppas min BM har rätt =) 
    PIO skrev 2012-04-20 11:21:07 följande:
    Hej på er brudar. Inatt tog de bort droppet ja hade för att stoppa värkarna. Så sätter de igång ordentligt snart så kommer de inte försöka stoppa. Har ju haft värkar trots droppet. Men nu har de varit lugnt ett tag. Så vi får se hur det här utvecklas
    Håller verkligen båda tummarna för att bebisen stannar iaf någon dag till ... =) Håll oss informerade =)
    Tre Flickor skrev 2012-04-20 11:14:15 följande:
    Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?
    Jag har tvättat alla kläder iaf ... spjälsängen e på plats. Ska bara bäddas. Allt är inhandlat inkl. lite blöjor. Har köpt både Libero och Pampers så får man prova sig fram innan man köper mer. Förlossningsbrevet är klart, ska bara skrivas ut.
    Har bestämt mig för att om två veckor ska jag börja packa BB väskan ... är då i v 35/36. Har dock INGEN aning om vad jag ska packa men det får man väl googla sig till senare ... Dextro iaf =) och coca cola. 

• PojkarnasMamma85
    PIO skrev 2012-04-20 11:21:07 följande:
    Hej på er brudar. Inatt tog de bort droppet ja hade för att stoppa värkarna. Så sätter de igång ordentligt snart så kommer de inte försöka stoppa. Har ju haft värkar trots droppet. Men nu har de varit lugnt ett tag. Så vi får se hur det här utvecklas
    Vad spännande! Hoppas att bebisen stannar så länge som möjligt! Tack för att du håller oss uppdaterade! Lycka till!
  • Uddabus

Håller på att bli galen just nu... Ingenting passar eller känns skönt att ha på sig längre...

Vad har ni för kläder?

• PojkarnasMamma85
    Uddabus skrev 2012-04-20 11:55:23 följande:
    Håller på att bli galen just nu... Ingenting passar eller känns skönt att ha på sig längre...

Vad har ni för kläder?
    Mjuka mammakläder nästan rakt igenom, alternativt någon tröja sen innan graviditeten om magen får plats :P
  • RocketQueen

Jag har mammaleggins eller mammamjukisar nästan hela tiden. Har några snygga par jeans också men tycker att allt som inte är mjukt är obekvämt nuförtiden :-/

• IdaElinLivia040611
    Uddabus skrev 2012-04-20 11:55:23 följande:

Vad har ni för kläder?
    Mamma jeans från hm och vanliga linnen tröjor i lite längre modell. Har en del koftor som e bra att ha över.På kvällen e det mjukisar som gäller men då kan jag ha mina vanliga.
    Vill jag känna mig fin tar jag en svart kavaj  oknäppt över ett bas linne i svart/vitt typ. 
    Var påväg att handla lite fler linnen i M/L men kom på att jag snart inte e gravid längre så det känndes lite onödigt.
    Har köpt alla min kläder på HM eller Gina tricot. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Dancia
    Tre Flickor skrev 2012-04-20 11:14:15 följande:
    Gick in i vecka 35 igår och har idag 40 dagar till BF. BM tror att även denna bebis kommer att komma tidigare och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Den senaste veckan har jag haft hemska förvärkar nätterna igenom vilket har resulterat i någon enstaka timmes sömn per dygn. Bebiskläderna är i vart fall tvättade, spjälsängen monterad och det viktigaste inhandlat. Idag ska jag skriva i mina önskemål i förlossningsplanen och börja fundera på vad BB väskan ska innehålla. Har ni börjat med några förberedelser ännu?

Jag är visserligen bara i vecka 31 men har det mesta färdigt. Spjälsäng, vagn, bilstol står på plats i babyrummet. Airbagen ska kopplas ur från passagerarsätet nästa vecka. Kläderna är tvättade och vikta i byrån/skötbordet. Det enda jag har kvar att fixa är blöjor mm och Bröstpump och amningsbh till mig. Koka nappar och flaska.

Har skrivit färdigt listan för vad som ska packas i BB väskan. Tror att jag ska packa barnens väska nu i helgen eftersom jag fick stå och packa det i tisdes när jag åkte in till förlossningen, så det kan.vara skönt att ha en väska packad med det viktigaste till dem om vi behöver fixa barnvakt snabbt. Ska nog ta och knåpa ihop ett förlossningsbrev snart också.
  • emma78
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-20 10:51:00 följande:
    Jag låg på sf 30 i v27 och sf 32 i v31 och nu hade jag sf 34 i v33 ...
    Hon sa dock att jag nog inte kommer hamna över 4 kg på bebisen iaf ...  
    Var iaf inget snack om ngt TUL. Hon frågade hur mkt jag vägde när jag föddes då det brukar bli runt samma för min bebis och jag vägde 3800g 
    Fast det stämmer ju inte på mig iaf....jag vägde 3280g fullgången.Min första son vägde 3840g fullgången och den andra 4015g i v 37.Det skiljer 3 år mellan mina barn.Om jag drar paraleller mellan mig och min mamma så vägde hennes andra barn( 2 år yngre än mig) 4500g och trean (8 år senare) 4700g i v 36.Detta barn jag har i min mage kommer 9 år efter min andra..... Ett sf mått som ligger högt på kurvan behöver iofs inte betyda ett stort barn man kan ju ha mycket fostervatten oxå.....Men om jag jämför min "stora"2:a och sf måttet på min 3:a ligger 3.an ungefär 3 veckor före,så det kan ju tyda på att detta barnet är STORT!!Ja,ja vi får se vad Bm säger....

Ang kläder är det bara mammaleggings med vanliga lite längre tröjor typ gina/ hm som gäller! en snygg kofta över när man vill gosa till det lite:))  
  • LillSnurr82

Använder vanliga leggings jag med långa linnen/toppar/koftor över. Har några mammajeans både från h&m och pop men föredrar mjuka kläder jag med. :) Är ju typ bara hemma så blir ju ofta mjukisbyxor och sambons t-shirt jag går i om dagarna :) Nu ska ja få ett nytt recept på hemmorojjdsalva.. Hoppas att den finns på Apoteket och funkar. Den jag fick först tror den hette shiroproct eller något liknande var ju slut hos leverantören så kunde ju ej få den. Så på måndag kan ja hämta ut något annat på Apoteket..