• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Emma Stark

Jag har BARA mammaleggins. De svarta från H&M och de är heeeelt underbara. Det har gått åt några stycken denna graviditet eftersom de går sönder efter X antal användningar :P Sedan använder jag tunikor och långa linnen :) 

• Lina007

Jag går omkring i leggings eller när jag är hemma (lite för kallt ute ännu för att ha dem på sig), de haremsbyxor jag köpte på H&M häromveckan. Sen har jag tre,fyra linnen i lång modell från H&M's basicsavdelning som går väldigt varma.

Nu kan jag bocka av två grejer från "att köpa innan lillasyster kommer"-listan; gallerfilt och nappflaska. Dock fanns filten endast i rosa, hade gärna haft den i vitt, men jag kunde inte stå där och vela när det bara fanns en kvar. :-P Det som finns kvar på listan sen är egentligen grejer till mig själv; amningsbh/amningslinne, inlägg och såna saker. Det hade jag ju i och för sig kunnat köpt idag också, men måste ju ha något att göra när jag går hemma sen fr.o.m den första maj.

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com
  • UnderbaraPojke

Hur tänker ni ang. nappflaskor ?
    Kör ni plast eller glas ?

Tänker mkt på alla skriverier ang. plastflaskorna !! Har ju såklart köpt plastflaska från apoteket som enl. dem är den säkraste. Efter jag köpt denna började skriverierna.

• Dancia
    UnderbaraPojke skrev 2012-04-20 15:06:53 följande:
    Hur tänker ni ang. nappflaskor ?

Kör ni plast eller glas ?

Tänker mkt på alla skriverier ang. plastflaskorna !! Har ju såklart köpt plastflaska från apoteket som enl. dem är den säkraste. Efter jag köpt denna började skriverierna.

Jag köper BPA-fria plastflaskor. De flesta plastflaskorna är ju BPA-fria idag så det skainte vara någon fara. Sen är de flaskorna så billiga så man kan bära köpa ny om man t.ycker att de blir väldigt repiga.
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-04-20 11:55:23 följande:
    Håller på att bli galen just nu... Ingenting passar eller känns skönt att ha på sig längre...

Vad har ni för kläder?
    Köpte ett par begagnade mammajeans från Lindex på Tradera i påskas och de använder jag jättemycket nu. Har några vanligt, längre tunikor till jobbet. Hemma är det Me&I:s yogapants som gäller.
    Köpte ett par supervida linnebxor på KappAhl för ett par veckor sedan med bred mudd upptill som jag kund ha om jag tag en storlek större än vanligt, bra för de funkar ju i sommar också på "degen". De har jag tillsammans med en ljus mammatröja som jag köpte på H&M nyss om jag ska vara lite snyggare. Har en kanonbra jeanskjol också. Med dottern som är född i augusti köpte jag en jätteskön Boob-klänning som jag hoppas kunna använda också, ärmlös så det får bli varmare.
  • Havsjungfrun

Det jag har kvar att göra är att köpa bebismössa, rumpdukar och amnings-bh. Hoppas på att min pappa har renoverat klart vaggan snart. Packa väska till mig, make & bebis samt de stora barnen men listan är i alla fall klar.

• Polarlantis
    LillSnurr82 skrev 2012-04-20 13:19:18 följande:
    Nu ska ja få ett nytt recept på hemmorojjdsalva.. Hoppas att den finns på Apoteket och funkar. Den jag fick först tror den hette shiroproct eller något liknande var ju slut hos leverantören så kunde ju ej få den. Så på måndag kan ja hämta ut något annat på Apoteket..
    SHeriproct får man ju inte använda som gravid...eller tyckte läkaren att du skulle ha det iaf? Jag hade stora bekymmer förra året med hemorrojder när jag var gravid och xyloprocten kan jag skriva under på att den är usel. MEN så fick jag tips på ngn gravidsida om alcosanal, och JÖSSES så bra det var! Blev så mycket bättre jättesnabbt! Och den är receptfri! Så tips till dig om du inte testat och stort tips till alla er andra som får bekymmer!!!

Ställer mig till ont-baken-skaran nu jag också...suuuuck, som om allt annat som gör ont inte räcker! MORR!!! 

Minimor78: vi har föräldrarna nära som får ta hand om alla djuren och jag har ju iof sambon min hemma, annars hade föräldrarna fått köra mig till förlossningen. Skulle göra schema med dina vänner och grannar så dom kan ha lite jourberedskap dom dagar din man inte är hemma, så du vet vem som är redo att köra dig och dom faktist är hemma då.   
  • Havsjungfrun
    Polarlantis skrev 2012-04-20 17:29:50 följande:
    SHeriproct får man ju inte använda som gravid...eller tyckte läkaren att du skulle ha det iaf? Jag hade stora bekymmer förra året med hemorrojder när jag var gravid och xyloprocten kan jag skriva under på att den är usel. MEN så fick jag tips på ngn gravidsida om alcosanal, och JÖSSES så bra det var! Blev så mycket bättre jättesnabbt! Och den är receptfri! Så tips till dig om du inte testat och stort tips till alla er andra som får bekymmer!!!

Ställer mig till ont-baken-skaran nu jag också...suuuuck, som om allt annat som gör ont inte räcker! MORR!!! 
    Min make har upptäckt att Tee tree oil-lotion gör underverk för hans hemorrojder.
  • LillSnurr82

Jo man får och kan använda det om en läkare säger så. Var ju dessutom en läkare på Kvinnohälsan som skrev ut receptet så det skulle nog ej vara någon fara. Får se vad dom skriver ut för något annat. Funkar inte det så ska jag testa det ni tipsat om. Tack!

• Smile4it

Minimor78: Mina föräldrar bor nära så de får hjälpa till med att se till djuren då vi inte är hemma, ska försöka ha så få djur som möjligt inne under den perioden (har hästar så dvs låta några gå på bete) men blir ändå minst 2 som är inne, har en inackoderad häst på sommaren med så de har lovat att hjälpa till lite. Är alltid lättare att hitta folk som kan hjälpa en då det inte är så mycket tungt jobb för dem. Hundarna får troligen bo hos mina föräldra de dagarna vi inte är hemma. Är alltid svårt att hitta folk som kan se efter djuren, man vill ju ha folk som man litar på och som ser om nått är fel. Så jag hoppas att det löser sig bra, hästarna blir förvisso inte motionerade på några dagar men det är inte hela världen. Hoppas att det löser sig bra för dig också,